Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sidste nyt om politiet
#1
Hej VTF'ere

Vi i Danmark må støtte op om vores politifolk. Derfor bør vi gøre en aktiv indsats så deres sprogperle af en søforklaring holder i retten. Fremover hedder det derfor:

Fængsel = Perleskrin
Terrorcelle = Perlekæde
Etniske sladdertanter = Perlehøns
Falsk vidneudsagn = Perleplade
Etnisk stamtræ = Perlerække
Indvandrebander = Perlevenner
Etnisk prostitueret = Knalperle

Men nu skal vi heller ikke kaste perler for svin, så politiet skifter også navn til muslingerne...[Wink]

Mvh

Perlefar

(Santo)[Big Grin][Big Grin]
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#2
Sikke sprogperler ...

Hvad med:

Knivstikkeri = perlestukken?

Sur etnisk kvinde = Perleløg?

Og er der noget der hedder Perlekrudt?

Eller er det krudt af anden etnisk herkomst ...

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Testikler på person af anden etnisk oprindelse end Dansk : Perlesten...[Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#4
Mor af anden etnisk oprindelse..... = perlemor
Øjenbetændelse hos person af anden etnisk..... = perlegrus
Iraner fra Thyborøn = perlefisker

/bundgaard
Svar
#5
Var der ikke en gammel biografreklame med sloganet: ”Kom Perle i piben, og bliv i Perlehumør”? [Big Grin]

[Image: Gladgris.gif]

Swift
Svar
#6
Anden etnere, gift i 30 år = Perlebryllup

iransk vampyr = perletand

Sprængt spidsand = Perleand, Hmmm ...

Sigtemiddel på sniperriffel , Av [B)] = perlekorn

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#7
Citat:quote:

Og er der noget der hedder Perlekrudt?


Jeps. Perlekrudt er simpelthem det vi tidligere kaldte sortkrudt. Nu er det blevet en nedsættende betegnelse. De enkelte sortkrudtkorn har længe følt sig forulempet ved betegnelsen fordi alle ved, at sortkrudt kun har ca. en tredjedel energi pr. vægtenhed af røgsvagt krudt.

...ak ja, da jeg lærte dansk var det et helt neutralt udtryk at sige " der går en neger". Det ville have været nedsættende at sige " der går en sort". Nu er det lige omvendt.[xx(]

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
BMW 320i = Perleæske

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#9
BMW = Black Man´s Wheels

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#10
Pearl Jam.........................arghhhh[:I]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by ID

Pearl Jam.........................arghhhh[:I]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



er dettøhh en trafikulykke i Vollsmose...............

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#12
Ha, ha, mægtig skægt.

Det er bare synd at det dækker over at det i det danske politi er så accepteret at have en forudindtaget holdning til mennesker med en anden hudfarve at de har et specielt ord for det. Hvis jeg en dag kommer i kontakt med politiet ønsker jeg ikke at de på forhånd har dømt mig fordi jeg ser ud som jeg gør. Så vidt jeg husker er det med at dømme ikke politiets del af tredelingen [V].

Undskyld det lidt sure opstød i den ellers muntre ordleg. Jeg er sku bare lidt træt af at folk som ellers virker som helt fornuftige mennesker pludselig springer ud som racister. Når det sker, er det ikke ligefrem respekt det kalder på hos mig men med det antal stemmer DF får må jeg vel bare acceptere at der er temmelig mange mennesker i Danmark der ligger inde med et ret unuanceret verdensbllede [Sad].

Nu får jeg nok på puklen [Big Grin].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#13
Citat:quote:

Ha, ha, mægtig skægt.

Det er bare synd at det dækker over at det i det danske politi er så accepteret at have en forudindtaget holdning til mennesker med en anden hudfarve at de har et specielt ord for det. Hvis jeg en dag kommer i kontakt med politiet ønsker jeg ikke at de på forhånd har dømt mig fordi jeg ser ud som jeg gør. Så vidt jeg husker er det med at dømme ikke politiets del af tredelingen .

Undskyld det lidt sure opstød i den ellers muntre ordleg. Jeg er sku bare lidt træt af at folk som ellers virker som helt fornuftige mennesker pludselig springer ud som racister. Når det sker, er det ikke ligefrem respekt det kalder på hos mig men med det antal stemmer DF får må jeg vel bare acceptere at der er temmelig mange mennesker i Danmark der ligger inde med et ret unuanceret verdensbllede .

Nu får jeg nok på puklen .

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.


Tjaaee om mit svar til din fordomsfulde kommentar er at give dig på puklen, må du selv afgøre, men jeg vil da gerne lige bringe dig ud af din typiske venstreorienterede fordomsfulde vildfarelse ved at forklare dig lidt om sagens rette sammenhæng.

Ordet Perle, er i politiregi et udbredt anvendt udtryk og en forkortelse af ordet perletand, som er synonym for et fjols, båtnakke,tågehorn eller lignende, vælg selv. Det kan udtrykkes med et venligt glimt i øjet til en kollega eller ven, eller det kan bruges til at kalde et fjols for et fjols, uden at sige fjols, som vi jo ikke må. Og det gælder uanset hudfarve [Sad!]

Desuden kunne jeg godt tænke mig at vide hvem det er her der pludselig er sprunget ud som racist ?
Og hvordan definere du iøvrigt ordet racist ?
Nu stemmer jeg personligt i midten af dansk politik, men jeg kunne da godt tænke mig at høre hvorfor det efter din mening er mere unuanceret at stemme på DF, end det er at stemme på et for mig at se lige så extremistisk parti som SF ?

Til sidst vil jeg lige spørge dig om en ting mere.
Nu har jeg måske tolket dit indlæg forkert, og så må du rette mig, men jeg opfatter det altså som om at du mener at hovedparten af dansk politi er racister.
Som politier må jeg sige at 95% af de politier jeg kender, ikke har noget imod mennesker med en anden hudfarve en hvid. Til gengæld er vi meget kritiske overfor kriminelle, at det så temmelig ofte er sammenfaldende med at de har en anden hudfarve en hvid, siger vist mere om dem end det gør om os.

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Citat:quote:

Ha, ha, mægtig skægt.

Det er bare synd at det dækker over at det i det danske politi er så accepteret at have en forudindtaget holdning til mennesker med en anden hudfarve at de har et specielt ord for det. Hvis jeg en dag kommer i kontakt med politiet ønsker jeg ikke at de på forhånd har dømt mig fordi jeg ser ud som jeg gør. Så vidt jeg husker er det med at dømme ikke politiets del af tredelingen .

Undskyld det lidt sure opstød i den ellers muntre ordleg. Jeg er sku bare lidt træt af at folk som ellers virker som helt fornuftige mennesker pludselig springer ud som racister. Når det sker, er det ikke ligefrem respekt det kalder på hos mig men med det antal stemmer DF får må jeg vel bare acceptere at der er temmelig mange mennesker i Danmark der ligger inde med et ret unuanceret verdensbllede .

Nu får jeg nok på puklen .

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.


Tjaaee om mit svar til din fordomsfulde kommentar er at give dig på puklen, må du selv afgøre, men jeg vil da gerne lige bringe dig ud af din typiske venstreorienterede fordomsfulde vildfarelse ved at forklare dig lidt om sagens rette sammenhæng.

Ordet Perle, er i politiregi et udbredt anvendt udtryk og en forkortelse af ordet perletand, som er synonym for et fjols, båtnakke,tågehorn eller lignende, vælg selv. Det kan udtrykkes med et venligt glimt i øjet til en kollega eller ven, eller det kan bruges til at kalde et fjols for et fjols, uden at sige fjols, som vi jo ikke må. Og det gælder uanset hudfarve [Sad!]

Perletand er opstået fordi tænder fremstår hvidere i mørkere ansigter, derfor har udtrykket en racistisk undertone. Hvis du ser på indlægene i denne tråd vil du også se at det er sådan det bliver opfattet.

Desuden kunne jeg godt tænke mig at vide hvem det er her der pludselig er sprunget ud som racist ? Det var ikke møntet på nogen her. I denne omgang drejer det sig om to uafhængige klienter i denne uge der uopfordret har valgt at komme med nedsættende bemærkninger om farvede.
Og hvordan definere du iøvrigt ordet racist ? En person der handler/bedømmer anderledes afhængig af en anden persons hudfarve/race.
Nu stemmer jeg personligt i midten af dansk politik, men jeg kunne da godt tænke mig at høre hvorfor det efter din mening er mere unuanceret at stemme på DF, end det er at stemme på et for mig at se lige så extremistisk parti som SF ? Nu var det dig der bragte SF ind i debatten, men hvad DF angår mener jeg det er unuanceret at financiere sine velfærdsforbedringer (som de fleste partier ønsker) med ulandskroner og andre penge der ikke kan frigøres på på grund af indgåede aftaler. Desuden har flere af de mennesker som jeg har diskuteret emnet med givet udtryk for at de "vil af med de sorte". Gået på klingen er en del af de mennesker de vil af med danske statsborgere med en mørkere hudfarve end deres egen.

Til sidst vil jeg lige spørge dig om en ting mere.
Nu har jeg måske tolket dit indlæg forkert, og så må du rette mig, men jeg opfatter det altså som om at du mener at hovedparten af dansk politi er racister.
Som politier må jeg sige at 95% af de politier jeg kender, ikke har noget imod mennesker med en anden hudfarve en hvid. Til gengæld er vi meget kritiske overfor kriminelle, at det så temmelig ofte er sammenfaldende med at de har en anden hudfarve en hvid, siger vist mere om dem end det gør om os. Enten har du tolket forkert eller også har jeg udtrykt mig uklart. Jeg tror ikke at hovedparten af politibetjentene i landet er racister. Jeg ved at der er nogle der er det og brugen af ordet perle indikerer ikke at det er noget der bliver sagt fra over for.
I den konkrete sag om betjenten der forklarer lyden på optagelsen med at han ikke sagde perker men perle, ser jeg det som ham der skød en stork og undskyldte sig med at han troede at det var en fiskehejre [V].

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....


Det var absolut ikke rettet mod betjente herinde. Bare mod den generelle accept af racisme i samfundet som jeg fornemmer når folk ikke siger fra overfor nedsættende bemærkninger om farvede.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#15
Hvor blev humoren af.......[:0]

Skal vi så osse sige fra over for nedsættende bemærkninger om dværge, bøsser, Blaserbrugere, "alle børnene", blinde og Bornholmere....

U Jensen, du mener altså at de 14% det stemmer på DF ikke skulle have lov til at være en del af samfundet, da deres mening ikke passer med din. Hvor er demokratiet henne så - eller er du i virkeligheden selv racist.....

Det er MEGET dansk at gøre grin med alt i livet, incl. perler.

Og jeg er stolt af at være Dansk[^]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#16
Jeg må sige at indtil flere tåre er trillet ned af mine kinder ved gennemlæsning af dette indlæg, og jeg sætter stor pris på den herlige humor der regerer her inde. Men vi kan da ikke komme helt udenom at ujensen har fat i noget. I virkeligheden er hele den fantastiske diskussion af hvorvidt der bliver sagt perker eller perle jo ligegyldigt. Det vigtige er om det der blev sagt var ment nedsættende. For hvis ordet perle bruges nedsættende om etniske danskere så kan (og bør) det straffes.

Når det er sagt kan man så ikke kalde arbejdet med at ændre befolkningssammensætningen i ghettoområderne for "perlebroderi"?
Mvh.

Yeti
Svar
#17
@ M@X: Fuldstændig enig med dig

Vi skal passe på ikke at blive så korrekte, at vi ikke selv kan være her [xx(] Også jeg er stolt af at være dansker [^]

Mvh Annelise/Farmor (Der skyder med perlekrudt, går med perleøreringe, en ring med indfattet perle og perlehalskæde [Wink])

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#18
Nu må det politiske korrekthed altså snart tage en ende[B)][xx(]

Mennesker der kommer udefra til et land der er fyldt/opfostret med selvironi og sort humor, ACCEPTER DÉT, uderfa kommende eller lær det hvis i vil være her!

Skal et helt land virkelig ændre/tilsidesætte grundsættende danske værdier som bla. ovenstående pga et mindretal? NEJ!

Racistiske handlinger er ikke endgang i nærheden af at sidestille med sligt sprogbrug. Hvad er vi snart for en samling ømskindede pædagoger (sorry)

Som der skrives er det da også påfaldende at en ret stor del af de "perler" politiet har kontakt med i derers arbejde ikke har et "rent dansk stamtræ". Procentuelt burde det vel ikke være mere end omkring 6-7% hvis det skulle afspejle befolkningen.

Absolut en spændende tråd, men det er godt nok snart på tide "danskerne" kommer ud af tornerosedrømmene indser virkeligheden, hvis det løb da ikke for længst er kørt!

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Som der skrives er det da også påfaldende at en ret stor del af de "perler" politiet har kontakt med i derers arbejde ikke har et "rent dansk stamtræ". Procentuelt burde det vel ikke være mere end omkring 6-7% hvis det skulle afspejle befolkningen.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"



Jeg tror endda at de udgør omkring 8 % af befolkningen og ca 16 % af kriminaliteten er udført af personer fra denne gruppe. Men hvis man ser på pressedækningen så er den bestemt ikke således at 84 % af dækningen af kriminalstof har oprindelige danskere som hovedpersoner. En del af forklaringen er sikkert at det ikke er alle typer kriminalitet der er lige spændende at skrive om. Men det er da tankevækkende at der er denne markante skævhed i dækningen. Og det er helt sikkert medvirkende til at mange har en idé om at perlerne står for hovedparten af kriminaliteten i Danmark, selvom virkeligheden er at de ikke engang står for en femtedel af den.
Mvh.

Yeti
Svar
#20
Nu skrev jeg med vilje ikke et præcist tal eller en brøk men "en ret stor del", men det kunne da være interessant at høre de implicerede (politiet), eller en statististisk kilde og få afdækket de præcise tal.
I stedet for gætterier og brøker[Wink]

Har fundet lidt kriminalstatistik fra danmarks statistik:
http://www.dst.dk/pukora/epub/Nyt/2008/NR262_1.pdf

Der tegner sig ihvertfald et eller andet slags billede[xx(]

Iflg statistikken laver "perlerne" 17300 kriminelle handlinger og de rene danskere 105000, således der ialt det år blev begået 122000 handlinger.
Hvis det vurderes at perlerne udgør 8% af befolkningen udledes at de procentuelt laver CA. dobbelt så mange handlinger, pr. mand[Wink]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)