Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
remington 700 sps varmint
#1
hej er der nogen der kender noget til den? god eller dårlig kritik modtages med glæde.jeg vil lige starte med
at sige at jeg er links mongol så derfor er udvalget ikke kæmpe stort i denne type riffel.men syntes den ser ret fed ud. jeg regner med det skal være en 243.
Svar
#2
remington 700 er et rigtig godt system hvor du som udgangspunkt ikke går galt i byen. SPS Skæftet er dog lidt blødt hvilket bevirker at evt bipods vil få skæftet til at berørere piben... Men så er det jo heldigt at Remington 700 systemet kan udbygges i det uendelige, så du kan altid smide et bedre og stivere skæfte på - feks et full alubedded Hogue eller lign...

Hvorfor 243? Hvorfor ikke .223R??? Langt større præcisionspotentiale - den er ihvertfald nemmere at få til at skyde præcist. Stigningen skal bare være 1:10 eller hurtigere (mener Remington leverer 223R med 1:9" stigning). Og så kan man sige, at 243 kan intet som 223 ikke også kan klare, så långe vi taler jagt i danmark!!!

Jamo
Svar
#3
Hvis du ikke lader selv ville jeg nok også snuppe den i 223 eller gå op i en 308. Udvalget i ammo er noget større og træningsammo er billigere.

Hvad skal den bruges til - jagt eller sjov?
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#4
jeg har en sauer 202 i kal.243 og syntes den er kanon til råvildt og det er også den jeg har med i polen på bukke jagt. og jeg har da også skudt et par vildsvin med den. og der er en 223 nok lige i underkanten.jeg har en kammerat til at lade for mig.jeg har skudt 8 stk råvildt og to vildsvin med min 243 med swift scricco i 85 grain og syntes det fungere perfekt så derfor 243. det er nu heller ikke fordi jeg er utildfreds med min sauer vil bare gerne have en med plastik skæfte og så lidt tactial look.
Svar
#5
Personligt ville jeg klart valge .243 over en .223. Den overgaar en .223 paa nasten alle punkter. Valg af kuglevagt, anslagskraft og akkuratesse.
hogmeister
Hogmeister
Svar
#6
Hej trier.
Til din orientering kan du også få fiber skæfte til Sauer 202 [Smile]

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#7
det tror jeg ikke når jeg er links men hvis man kan kunne jeg da godt tænke mig at vide hvor.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Nemo

Hej trier.
Til din orientering kan du også få fiber skæfte til Sauer 202 [Smile]

Mvh. Nemo



Jo, men jeg undersøgte for nyligt hvad et plasticskæfte koster til en alm. 202 og det var ikke meget under hvad en alm. Remington 700 koster. [:0] Et syntetskæfte i "handicap-model" [}Smile][Wink] er næppe billigere...

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=12803

MVH
Klaasehaans
Svar
#9
Korsholm er/ var fornylig ude med et skarpt tilbud på syntetisk skæfte til Sauer 202.
Mvh Walnut

Fundet [Big Grin] Var lige over Google og fandt syntetisk skæfte til Sauer 202 til 2500,- [Big Grin]
Walnut
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Korsholm er/ var fornylig ude med et skarpt tilbud på syntetisk skæfte til Sauer 202.
Mvh Walnut

Fundet [Big Grin] Var lige over Google og fandt syntetisk skæfte til Sauer 202 til 2500,- [Big Grin]
Walnut



Billigt! Korsholm, siger du? (Og rifler med plastskæfter er jo det de unge vil ha', Walnut! [Big Grin])
Svar
#11
Lidt off-topic, men må man skyde gris med 243? Troede 6,5 var minimum
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Klaasehaans

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Korsholm er/ var fornylig ude med et skarpt tilbud på syntetisk skæfte til Sauer 202.
Mvh Walnut

Fundet [Big Grin] Var lige over Google og fandt syntetisk skæfte til Sauer 202 til 2500,- [Big Grin]
Walnut



Billigt! Korsholm, siger du? (Og rifler med plastskæfter er jo det de unge vil ha', Walnut! [Big Grin])



Så Så knægt [Big Grin] Jeg tror da, at jeg har set dig "avertere" med skæftet til den enorme sum af 3500,- et andet sted [Wink] Den er da underbudt markant. Med dig som mellemmand kan sættet vel presses ned til omkring en "tusse" [Big Grin]
Mvh Walnut
Svar
#13
Citat:quote:

Lidt off-topic, men må man skyde gris med 243? Troede 6,5 var minimum


I det meste af Europa er minimumskravet 7mm

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#14
Citat:quote:

Personligt ville jeg klart valge .243 over en .223. Den overgaar en .223 paa nasten alle punkter. Valg af kuglevagt, anslagskraft og akkuratesse.
hogmeister


Valg af kuglevægt ja - anslagskraft tjaa.. (men er det nødvendigt til råvildtjagt???)

Akkuratesse...??? Her ved du vist ikke hvad du taler om Hogm. [:p] Der rigtig mange, der er præcisionsproblemer med .243W... .223R har indiskutabelt støre præcisionspotentiale ifht 243W!!!
Svar
#15
Mht. Sauer og fiberskæfte, så laver de det selvfølgelig ikke til LINKS skytter [}Smile][}Smile]

Vh. Tooms

"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Lani
I det meste af Europa er minimumskravet 7mm

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....



Er det ikke mere et ønske end et decideret lovkrav - i det meste af Europa?
Svar
#17
Lovkravet til vildsvin har været diskuteret mange gange før.

I Polen er det 5,6mm men energikravet er 2000J, så en 6,5er kan lige klare kravet.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#18
Det er faktisk heller ikke altid tilfældet i tyskland. F.eks i MVP er det lovligt at skyde svin med 6,5mm kugle[Wink]

I kroatien er det iflg. velunderrettede kilder 7mm der er mindste tilladte diameter til svin.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#19
Hvor kan man så lovligt skyde dem med 243?
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

Hvor kan man så lovligt skyde dem med 243?


..........USA og Canada...[Big Grin][Big Grin]

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)