Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tikka forhøjet kolberyg/Target Sako
#1
Tikka Varmint 690 6,5x55 - skæftet er olieret birkelaminat (brown wolf).

[Image: Tikka10.jpg]
[Image: Tikka12.jpg]
[Image: Tikka13.jpg]
[Image: Tikka15.jpg]
[Image: Tikka16.jpg]

Tak! - til alle snittere her på forummet, der har inspireret mig til dette projekt. Jeg har haft rigeligt at gøre med selve skæfteprojektet, så jeg har ikke dokumenteret undervejs, som mange af jer andre så flittigt har gjort. Tidsforbruget ligger omkring de 60 timer, så en ansættelse på S&L bliver det nok ikke til. Det har dog været ganske lærerigt, og projekt 2 er allerede under opsejling. Jeg håber at en eller anden, kan finde inspiration i mine billeder, som jeg selv har gjort her og på andre sides.

Mvh JM
Svar
#2
Hej 6mm.
Jeg vil se, om jeg når at blive den første, der gratulerer med det flotte projekt. Jeg har jo fået lov til at røre i "knap færdig" tilstand. Et fint og skræddersyet customprojekt. Specielt er jeg vild med området/ linierne ved låsestolen.
PS. Du er så, allerede nu, nødt til at strenge dig virkelig an for ikke også at få et servicerende job på den kommende skæftetræf [Wink]
Mvh Walnut
Svar
#3
Bare flot! Tillykke 6mm.

MVH
Klaasehaans
Svar
#4
Kæft den er flot!

Tillykke med resultatet!

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#5
Det ser rigtig fornuftigt ud, fint håndværk!

Skyder den så ligesom den ser ud??
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#6
flotte linier [Big Grin]

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holz
mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
Svar
#7
Rigtig flot, glæder mig til at se den live.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#8
Mange tak for ros – riflens linier er nu tyvstjålet fra det originale skæfte, kindpude og castoff er fra Sako Varmint, kun højden på kolberyggen er eget design.

Projekt 2 som er i støbeskeen bliver ligeledes et klon af forskellige rifler jeg har fundet på nettet.

Lige nu er jeg lun på dette design, dog i lidt mere neutral farve (Silverwolf).
[Image: Projekt2-1.jpg]

Men med justerbar kindpude som på Sauer 200 STR.
[Image: Projekt2-2.jpg]

Mvh JM
Svar
#9
Citat:quote:

[i]
Lige nu er jeg lun på dette design, dog i lidt mere neutral farve (Silverwolf).
[Image: Projekt2-1.jpg]



Hej 6mm - Er skæftet på billedet fra Richards Microfit? Ved du hvad modellen hedder?
Svar
#10
Flot arbejde og skæftet er lige min stil [Big Grin]
Det ender sgi med man selv må til at prøve.

Hilsen Steen
Svar
#11
Hej 6mm - Er skæftet på billedet fra Richards Microfit? Ved du hvad modellen hedder?

Hej Klaasehaans

Det er et “Richard Microfit tactical stock”

Hej Just shot – ja det er bare at komme i gang.

Mvh JM
Svar
#12
Nu er jeg så startet på næste projekt. En skiveskydnings riffel med justerbar kindpude. Materialet er gråt laminat (Silverwolf). I de følgende indlæg vil jeg med billeder give et indblik i processen. Følgende er fra de første 6 timer i værkstedet.

Her er konturen tegnet op på skæfteemnet. Jeg har fundet konturen ved at måle på det originale skæfte, samt de to rifler vist i et tidligere indlæg.
[Image: Projekt2-opmrkning.jpg]

Klar til at gå i gang! – her er vist, en del af det værktøj jeg bruger. Skytteforeningsskæftet på billedet er donor af bagkappe, UIT-skinne og skruer til justerbar kindpude.
[Image: Projekt2-vrktj.jpg]

Opmærkning til overfræseren er for at gøre stregen tydelig foretaget med en tynd tuschpen på en bund af hvid paintmarker. Stregen er også tydelig at se, når fræseren er i gang, hvilket er en stor fordel.
[Image: Projekt2-opmrkningfrser.jpg]

På billedet er alt materiale, der kan fjernes fra oversiden fjernet, og løbet er lagt på plads. Resten må gøres fra undersiden, og en del af det med håndkraft da der ikke er plads til arbejde med overfræseren.
[Image: Projekt2-frstoverdel.jpg]

Mvh JM
Svar
#13
Hej 6mm.
Spændende projekt.
Og lidt kærkomment på flere måder[Wink] Så kan jeg holde "fotograf-fri" og vente med at dokumentere til arbejdet omkring min justerbare skæfteryg nærmer sig[Big Grin]
Mvh Walnut
Svar
#14
hej 6mm.
hvor har du købt det træ
mvh trold1
Svar
#15
Træet er købt her.

http://www.cwp.fi/company.php

Mvh JM
Svar
#16
I dag (time 6-10) er der gjort plads til aftrækkerbøjle, arbejdet blev udført med stemmejern og hurtigsliber. Derefter blev skæftets kontur savet/slebet ud. Arbejdet med at fjerne materiale fra skæfteemnet går forholdsvis let med den raspeklinge til vinkelsliber som A-bolt præsenterede.

[Image: Projekt2-aftrkkerbjle.jpg]
[Image: Projekt2-kontur.jpg]

Mvh JM
Svar
#17
Der er nu brugt 15 timer på slibning samt montage af justerbar kindpude og bagkappe (tidsforbrug i alt 25 timer). Skæftet har nu fået sin afsluttende form, der mangler nu finslibning, punsling, bedding og overfladebehandling.

[Image: Projekt2-grvslebet.jpg]

Mvh JM
Svar
#18
Hej 6mm.
Spændende design med flotte laminat linier. Lidt råt med luftindtag i fronten[8D][Big Grin]
Mvh Walnut
Svar
#19
Her er det færdige resultat. Tidsforbrug 40-45 timer.

[Image: Projekt2-slut1.jpg]

[Image: Projekt2-slut2.jpg]

[Image: Projekt2-slut3.jpg]

[Image: projelt2-slut4-1.jpg]

Jeg håber at jeg har givet lidt inspiration videre til andre.

Mvh JM
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)