Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagt fra kunstigt skjul.
#1
En bekendt spurgte mig om hvorvidt det var lovligt at placere et par Bigballer ude på marken, og bagefter bruge ballerne som ryglæn, når han sad efter krondyr.

Jeg er lidt i tvivl, men det kan vel ikke betragtes som jagt fra kunstigt skjul, som vel skal tolkes således at man sidder i ”skjult” bag ved noget.

Hvordan tolker i ”Jagt fra kunstigt skjul” ?

Mvh.
Swift
Svar
#2
Jeg tolker det som noget man har placeret med henblik på at sidde i skjul.
Altså er bigballerne i dette tilfælde kunstigt skjul, selvom den nok kan bortforklares nemmere end et telt i camo, men hensigten er jo den samme.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#3
Av swift - den var svær.

Uanset hjælper det jo ikke noget, hvad jeg/vi mener[Wink]

Men nu ved jeg jo fra mit tidligere arbejde, at skjul er mange ting,
og ikke om man sidder på den ene eller anden side - iøvrigt ville det jo være uheldigt, hvis dyrene kom bagfra [B)]

Jet er ikke et øjeblik i tvivl om, at han anvender halmballen til, at udviske silhuetten - en af hjørnestenene i "skjul" er baggrunden.
Der er 4 B`er Belysning, Bevoksning, Baggrund og Bevægelse.

Når så baggrunden er kunstig tjaae - argumentet kan jo være, at den naturligt hører til på marken og at den er blevet glemt [:I]
Hvis den er placeret der til formålet, er der ingen tvivl.

Jeg vil ikke have noget problem med, at anvende halmballer som dækning, i forbindelse med at snige mig ind på byttet, eller som støtte for skudafgivelse - så længe det er i halmballe tiden.

Men uden for, og så på anstand, den bliver nok svær, at forsvare.

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#4
Ja, Ex Cop - der skal jo nok en retslig afgørelse til, før man kan give et svar på det spørgsmål. [Image: headscratch.gif]

mvh.
Swift
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Ja, Ex Cop - der skal jo nok en retslig afgørelse til, før man kan give et svar på det spørgsmål. [Image: headscratch.gif]

mvh.
Swift



Tjae ... den er vel ikke længere, end; er man i tvivl - så lad være[}Smile]

mvh
Korthår
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)