Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
forbov og hals
#1
Når rådyret er parteret og lagt i fryseren er det tit et problem at få brugt forbov og hals på en nem måde. Her kommer et forslag til en opskrift til med nok til 8 personer kun fra forbov og hals-

Der tages en stor suppegryde som fyldes med ca. 10 liter vand samt forbov og hals- (evt. kan der tilsættes en suppekvast for at give mere smag til suppen. Dette koges i ca. 2 timer til kødet er mørt.

Halvdelen af væden sies fra (evt. igennem et klæde hvis du ønsker en klar suppe). Der tilsætte suppeurter, kød og melboller. Så er suppen klaret...

Nu følger hovedretten; Rådyr gullasch

Kødet pillkes af bov og hals og skæres i mundrette stykker, de skal dog først i retten til sidst for ikke at blive udkogt.
Resten af væden/suppen skal nu laves til Gullasch. Der tilsættes flåede tomater, champion, løg og evt. coctail pølser.
Retten koges og der smages til med salt og peber. Jævn retten med mel og tilsæt evt. kulør.
Til slut tilsættes kødet.

Der kan serveres kartoffelmos eller løse ris til.

Velbekomme!

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#2
Lyder dejligt - skal da prøves - forhåbentligt til maj Smile

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#3
Har lige modtaget fra en jagtkammi, halse bove og andet frasorteret med henblik på en dag med jagt og ikke mindst løgne historier,meen jeg tror sgu godt noh vi dropper koktailpølserne i PeterEs opskrift, meen vi skal prøve din opskrift sammen med BUFFALOSVILDGRYDE og et par andre ting her i begyndelsen af marts før vi rejser til Thailand i4uger i april,der får jeg jo næppe jagthistorier dansk vildt eller brennevin .

Så du vil høre nermere når det er afprøvet,,,,,hm her i Thy smasker vi ikke med tomme kæber,

mvh,Buffalo
Svar
#4
Ja jeg er blevet hånet meget for at bruge coctailpølser i denne ret, men hvad gør man ikke for at børnene også kan lide maden! Husk det skal være de "rigtige" sprøde coctailpølser som kan købes ved bla. Aldi.

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)