Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
6,5x55 eller 308w
#1
kender en der kan få opbevaret en dæmper,på hans revir i sverige, så det er planen han vil købe en der oppe, men han ved ikke hvad der er nemmest at dæmpe,en 6,5er eller 308[?] der er nogen der har sagt at en 308 ikke gir så stor en knald,som en 6,5er. er det derfor nemmest at dæmpe en 308. er der nogen der har erfaring med det, eller ved hvilken af de to kaliber der larmer mest når de skydes af uden dæmper?
håber i kan hjælpe.

mvh.raz
mvh.raz
Svar
#2
Uden at have målt det vil jeg mene at det er ligegyldigt. Dæmpnningen er tæt på at være ens. De brænder nogenlunde lige meget krudt af.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Jeps. 6,5 eller 308 er ligegyldigt.

Det vigtige er, at han køber en rigtig god dæmper af anerkendt fabrikat, og får den rigtigt tilpasset til våbnet, eller rettere, får gevindet skåret rigtigt i piben. Jeg vil anbefale en dæmper af reflex typen, som har det meste volumen siddende ned omkring piben. Den er mere " førbar" end de lange der rager langt ud over mundingen.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Jeps. 6,5 eller 308 er ligegyldigt.

Det vigtige er, at han køber en rigtig god dæmper af anerkendt fabrikat, og får den rigtigt tilpasset til våbnet, eller rettere, får gevindet skåret rigtigt i piben. Jeg vil anbefale en dæmper af reflex typen, som har det meste volumen siddende ned omkring piben. Den er mere " førbar" end de lange der rager langt ud over mundingen.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.



Det kræver bare at han ikke er øm over bruneringen. Der kommer gerne et slidmærke der hvor dæmperen ska slutte tæt omkring piben.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
308 lades med hurtigere krudt end 6,5 - kan det have indflydelse ?
mvh
Svar
#6
Nej.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Husk lige at en dæmper i Sverige kræver en svensk våbentilladelse til dæmperen. For at få den skal han have en svensk tilladelse til riflen den skal monteres på.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#8
Det kræver bare at han ikke er øm over bruneringen. Der kommer gerne et slidmærke der hvor dæmperen ska slutte tæt omkring piben.
vrøvl, min syddanske ven. der er ikke brunering på en rustfri pibe[Big Grin]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)