Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Behandling af laminatskæfte
#1
Jeg har et laminatskæfte jeg skal have monteret på en riffel.Skæftet er "råt" og ubehandlet,hvilken type lak skal sådan et skæfte behandles med? (Nej IKKE 66 Pink Lady........)[Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#2
Jeg planlægger at give mit kommende projekt tru-oil. Hvis jeg ellers kan finde det nogen steder. Men du skal bruge en hel del slibearbejde før du kommer dertil.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#3
Hej i to.

Teknos Helo bådlak , har jeg brugt med godt resultat til skæfte træ .

Tru-oil kan med fordel købes her http://cgi.ebay.co.uk/Birchwood-Casey-Tr...240%3A1318
Svar
#4
Hej A-bolt
Kan Tru-oil behandlingen bygges oven på en almindelig skæfteolie overflade, eller kræver det en større afslibning inden?
Mvh Walnut
Svar
#5
Hej Walnut .

Jeg har læst om flere som har brugt det som afslutning efter anden olie forbehandling , så det kan lade sig gøre .

Man får nok kun den blanke overflade som resultat . Det har været ved træ uden smuk farve det blev gjordt , det er ikke altid man kan få træet til at tage imod bejdse , også er det fint at starte med farvet linolie .

Hilsen A-bolt
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej Walnut .

Jeg har læst om flere som har brugt det som afslutning efter anden olie forbehandling , så det kan lade sig gøre .

Man får nok kun den blanke overflade som resultat . Det har været ved træ uden smuk farve det blev gjordt , det er ikke altid man kan få træet til at tage imod bejdse , også er det fint at starte med farvet linolie .

Hilsen A-bolt



Takker for svar[Smile]
Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)