Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afstandsmåler?? Diarange, Geovid, Victory
#1
Hvis man skal vælge mellem en Zeiss Diarange og en Leica geovid eller måske en Zeiss victory, uden at tage hensyn til hvad der ser pænt ud størrelse osv. Men udelukkende på hvad der virker bedst i alle sammenhænge.

hvad ville du vælge??

Dennis
Svar
#2
Hejsa.

Jeg har en Leica og den virker super og er nem at bruge. Den måler ud til omkring en god km og virker også rimeligt i dis og tåge.

Men de andre er sikkert også udmærkede...
Svar
#3
Hej,

Jeg har både en diarange og en geovid og jeg må indrømme at jeg anvender geovid'en mest, for det første fordi det altid er den du har ved hånden og for det andet fordi det er utroligt klodset at skulle have riflen op hver gang man skal måle en afstand.
Selve afstandsmåleren er dog bedst i diarangen i mine øjne, min geovid måler generelt ud til 5-700 m, den kan dog også lave målinger ud til de 1000-1200 m dette kræver dog et super anlæg og den rette baggrund + lyset skal være rigtigt. (den eneste gang jeg har målt ud til 1200m er på en klippevæg en aftenstund i sverige)
Ved anvendelse af min diarange, så får man yderst sjældent de tre streger der (- - -) (dem får man jævnligt i geovid'en hvis der er de mindste rystelser), men diarangen giver en utrolig dårlig balance, den får min riffel til at vælte til venstre og det er irritations moment.
Så min konklusion efter flere år med begge alternativer må være at jeg ville gå efter geovid'en selv om diarangen kommer med afstanden hver gang.
Der skal dog til geovid'ens forsvar siges at den som regel kommer med afstanden hver gang når vi taler om alm jagtrelaterede afstande (op til 250 m)
Svar
#4
Tak for svarene, det lyder som om en kombination er det optimale.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)