Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
300win.mag
#1
jeg skal ned og hente min nye riffel imorgen,[Big Grin] i cal 300 win.mag.
men vil gerne høre lidt om jeres erfaring med hensyn til hvilken kugle jeg skal vælge[?] (skal have en bekendt til at lade for mig)
jeg har hørt at jeg ikke skal gå længere op end en 11,7grams for så er de ikke til at holde samlet, har det noget på sig[?]
håber i vil gi noget respons på mit indlæg,da jeg er helt blank i denne kal. [:0]

mvh.raz
mvh.raz
Svar
#2
Det kommer an på piben, selv har jeg de bedste erfaringer med 13g. sierra, både matchking og gameking giver den bedste præsion.
Til jagt er det bedste jeg har prøvet TB. Bear Claw, Swift A-frame er også helt fin. ( 13g 74,0 gr MRP). 3 skuds grupper på omkring 25mm 100m, de gør sig godt så længe man er under 300m, kommer man ud for længere skud bør man vægte BC og beder præsion mere. men under 300m bør man lægge meget vægt på en stærk konstruktion pg hastigheden.
Mine erfaringer og holdninger.

GO FAST TAKE CHANCES
Svar
#3
Jeg har også gode erfaringer med 200gr Bearclaw i min .300 win mag. Men dit kuglevalg skal jo selvfølgeligt afspejle hvad duønsker at bruge den til!
Jeg har været glad for 150 grains Interbond ved jagt i Skotland.
Jeg har været glad for 180 grains Oryx til alm. dansk jagt.
All-round er der intet der slår 180 grains Nosler Partition.
D93
Svar
#4
Er der nogen der har prøvet T-TSX 168 grs?
Mvh.

Yeti
Svar
#5
Citat:quote:

Er der nogen der har prøvet T-TSX 168 grs?


Ja, resultatet var at spredningen blev 15-20cm på 100m efter 5-8 skud.
Så slem fouling at der måtte kemikalier til for at få piben til at skyde igen[xx(][xx(][xx(]

Har selv fæstnet mig ved 200 grains Partition.
Den har virkelig leveret varen ved de vildtarter jeg har skudt med den.
I samme ombæring vil jeg sige at ønsker man i tillæg at skyde råvildt, så tror jeg man har valgt det forkerte kaliber uagtet kugle.
Brug nu den 300win til det den er konstrueret til[Wink][Big Grin]

I 2007 skød jeg selv en stor del af feltskydningerne med min 300win for at vænne mig til den[B)] Det gik faktisk helt godt[^]
Men det er lidt dyrt at bruge Partitions til det formål[B)]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
Citat:quote:

I samme ombæring vil jeg sige at ønsker man i tillæg at skyde råvildt, så tror jeg man har valgt det forkerte kaliber uagtet kugle.


Gammeltoft, vise ord. Magnum og Dansk råvildt, det er en pindeis før man skal sove til middag under bukkejagten[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Er der nogen der har prøvet T-TSX 168 grs?



Nej men 180 tsx boat tail i min 300 rum med S&L 11" stignings pibe.

jeg kan skyde 4 3 skuds grupper som holder sub moa. Om jeg kan skyde flere uden rengøring er jeg faktisk ikke klar over.

Skal jeg skyde mere for sjov er det med lapua scenar 185 grains

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#8
hej og tak til jer alle for jeres svar.[Smile]
er der nogen der har erfaring med lapua mega, den har jeg altid brugt i min 6,5er og der syntes jeg den har gjordt det godt. havd siger i til den[?]

mvh.raz
mvh.raz
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)