Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Barnes XLC
#1
I forbindelse med at jeg bestilte en ny kronograf hos l.s.b. kom jeg til at bestille en æske af disse projektiler i cal. 30
Jeg havde en svag drøm om at de kunne bruges til en krondyrsjagt engang om et par måneder. Min tvivl går på om jeg kan lade dem som alm. barnes X eller om der skal bruges lidt mindre da de er coatede.

Ok jeg faldt også lidt for den fine blå farve[xx(]
Svar
#2
Tak det var lige det jeg skulle vide.
Mht. om de skulle lades mindre var såfremt jeg ønskede samme hastighed som ikke coatede X'er. Det fremgik vist ikke så tydeligt[:I]
Så nu får de en slat N550 også ser jeg hvad der sker[Big Grin]
Svar
#3
Til Okj.
Har du fået ladet et par stykker og set hvordan de går? Jeg er meget interesset i dine erfaringer og selvfølgelig også andres.
Svar
#4
Ja jeg har ladet et par stykker men mangler endnu at teste seriøst. Min baghave er i øjeblikket min bukke jagt så den bliver først skydebane igen når den er overstået. Derefter skal jeg teste dem så vi er klar til en lille tur til Norge efter en kronbamse[:p]
Svar
#5
Tillykke med bukken Buskruit.[Wink]

Det var noget i den stil jeg havde håbet på at hører. Fint gennemskud uden at ødelægge hele dyret.

Så må tiden bare vise, om jeg også kan få dem til at gå godt, i min lille riffel ( løbslængde 51 cm cal. 308W).

Jeg kan se projektilvægte ligger fra 130 grain til 180 grain. Har I en fornemmelse af, hvilken der vil gå godt I mit tilfælde (cal. og løbslængde taget i betragtning).
Det primære som skal skydes er råvildt, men hvis der bliver mulighed for det så også hjorte.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Malle

Tillykke med bukken Buskruit.[Wink]

Det var noget i den stil jeg havde håbet på at hører. Fint gennemskud uden at ødelægge hele dyret.

Så må tiden bare vise, om jeg også kan få dem til at gå godt, i min lille riffel ( løbslængde 51 cm cal. 308W).

Jeg kan se projektilvægte ligger fra 130 grain til 180 grain. Har I en fornemmelse af, hvilken der vil gå godt I mit tilfælde (cal. og løbslængde taget i betragtning).
Det primære som skal skydes er råvildt, men hvis der bliver mulighed for det så også hjorte.



Hej Malle!
Hvis projektilet skal være lovligt til hjort, skal det minimum veje 9 gram dvs ca. 139 grains. I dit sted ville jeg vælge 150 grains, især med tanke på de massive kuglers større længde og .308 win's begrænsede hylstervolumen.
God fornøjelse.
Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)