Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Så kan vi lære det
#1
Foranhold og gennemsving - se grisebasserne tumle[xx(].

http://www.youtube.com/watch?v=vnqptBYfESI

MVH Troels
MVH Troels
Svar
#2
Hmmmm - jeg ved ikke om der er så meget at lære, jeg tror til gengæld at de viste sekvenser er resultatet efter fraklip af en rigtig stor mængde film...........skuddene/træf'ne virker meget tilfældige på mig.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#3
Det er nu heller ikke noget jeg bliver imponeret af. jeg syntes det ligner tilfældig skydning uden hensyntagen til skudvinkel og hvad der er hvad (so/keiler/smågrise) det virker som om han bare skyder efter den største (den er selvfølgelig også næmmest at ramme)

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#4
Nu står der jo i følgeteksten, at det er skadedyrsregulering, og manden skyder da også så vidt jeg kan se så mange dyr det er ham muligt, uden europæisk bekymring om skudvinkel, kødødelæggelse, anskydningsrisiko m.m. Jeg er enig med ID i, at der må være meget fraklip vi ikke ser, henset til de chancer han tager.

Jeg er meget imponeret over så lidt kameraet flytter sig i skudøjeblikket, og der er heller ikke meget mundingsglimt til at blænde med. Skal vi gætte på at Browningen er forsynet med lyddæmper?

Prøv at lægge mærke til det varme sprøjt kameraet registrerer når der er gennemskud, og også det varme sand der sprøjter fra klovene når grisene løber. Man må formode at sandet allerøverst på marken er koldere end det der ligger et par cm. nede og som stadig har dagvarmen i sig. Det virker ret overbevisende med et termokamera fremfor et lysforstærkende.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Altså der er jo direkte feed fra sigtekikkerten til kameraet. Om ikke andet, kunne det være et godt træningsredskab på skydebanen, så man kunne dokumentere hvordan der bliver trykket af.

MVH Troels
MVH Troels
Svar
#6
Citat:quote:

Altså der er jo direkte feed fra sigtekikkerten til kameraet.


Det er det jeg mener. Prøv at gøre det med en dansk jagtriffel, så vil du se en hel del blå himmel, træer og skyer før du ser om grisen har taget skade af anstrengelserne [xx(].

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Det er det jeg mener. Prøv at gøre det med en dansk jagtriffel, så vil du se en hel del blå himmel, træer og skyer før du ser om grisen har taget skade af anstrengelserne .
ikke med stjernemotor - derfor [Smile]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#8
Been there- Done that- Got the t-word ( tinnnitus) [xx(]

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)