Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagtrejsefirma fupper Rejsegarantifonden
#1
http://ekstrabladet.dk/ferie/article1121886.ece

Håber at der i virkeligheden er sket en fejl [Sad!][xx(]

Mvh.
Lars/Great Dane

Exclusive member of team X-member of ***
Great Dane

Svar
#2
Jeg har rejst med Polsk Jagtformidling flere gange og har på intet tidspunkt fået oplyst at de skulle være med i rejsegarantifonden. Alle rejser med dem har været gode og med en fantastisk god service. På deres hjemmeside står der også højt og tydligt at de ikke er medlem. Så jeg håber også der er sket en fejl.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#3
Er blevet politianmeldt

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#4
Problemet er vist såvidt jeg kan se at hvis man er en dansk rejsearrangør, så SKAL man være registreret som sådan hvis man tilbyder rejsearrangementer der SKAL være dækket af rejsegarantifonden.
Der er altså ikke tale om en "service" man kan lade være med at tilmelde sig som rejsearrangør.

Hvis man som jagtrejse firma ikke er registreret i DK, så gælder disse regler naturligvis ikke.

Der er intet til hinder for at f.eks. et Polsk jagtrejsefirma kan have en dansk hjemmeside og sælge jagtrejser til danskere uden at have nogen pligt til at registrere sig hos rejsegarantifonden.
Dermed vil der heller ikke være nogen dækning fra fonden.

I dette tilfælde har Polsk Jagtformidling så rent juridisk overtrådt reglerne ved at tage imod betaling for ophold og forplejning og videresende disse penge til Polen.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by dravis

I dette tilfælde har Polsk Jagtformidling så rent juridisk overtrådt reglerne ved at tage imod betaling for ophold og forplejning og videresende disse penge til Polen.



Hvor er det betryggende at det blot er noget rent juridisk !!!.

Som forbruger kunne man jo ved at læse presse meddelelsen fra rejsegarantifonden få det indtryk at de (Polsk Jagtformidling)havde foretaget sig noget ulovligt, som kunne have konsekvenser for de personer, firmaet har som kundeunderlag.

Godt at vi kan få realiteterne frem i lyset.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Problemet er vist såvidt jeg kan se at hvis man er en dansk rejsearrangør, så SKAL man være registreret som sådan hvis man tilbyder rejsearrangementer der SKAL være dækket af rejsegarantifonden.
Der er altså ikke tale om en "service" man kan lade være med at tilmelde sig som rejsearrangør.

Hvis man som jagtrejse firma ikke er registreret i DK, så gælder disse regler naturligvis ikke.

Der er intet til hinder for at f.eks. et Polsk jagtrejsefirma kan have en dansk hjemmeside og sælge jagtrejser til danskere uden at have nogen pligt til at registrere sig hos rejsegarantifonden.
Dermed vil der heller ikke være nogen dækning fra fonden.

I dette tilfælde har Polsk Jagtformidling så rent juridisk overtrådt reglerne ved at tage imod betaling for ophold og forplejning og videresende disse penge til Polen.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...



Jeg skal straks sige at jeg ikke har dyrket præcis dette område. Men det er normalt sådan at hvis man målretter salg imod danskere så SKAL man overholde de danske regler. Et af de meget klarer tegn på at man målretter sit salg imod danskere er hvis man har reklamemateriale eller hjemmeside på dansk. Det er så i øvrigt ligegyldigt om hjemmesiden drives fra Polen, De Hollandske Antiller eller et helt 3. sted. Så jeg er ikke ganske overbevist om at dit udsagn holder.
Mvh.

Yeti
Svar
#7
Jeg må tilstå at jeg ikke helt er på absolut sikker grund rent juridisk m.h.t udenlandske rejsearrangører der målretter mod danske kunder, men jeg er ret sikker på at man ikke kan pålægge et udenlandsk firma at overholde specifikt dansk lovgivning om f.eks. rejsegarantifonden.

Hvorom alting er, så er der jo her tale om et Dansk firma, der fungerer som formidler af et overvejende polsk produkt. Hvis firmaet KUN formidler kontakt og eventuelt arrangerer transporten til Polen, så har de ingen pligt til at være medlem af rejsegarantifonden

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)