Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sydafrika
#1
Hej alle VTF'ere,

Sidder lige nu i Amsterdam, på vej til Johannesburg og en lille safari. Check in i København var kaotisk fordi damen ved chek in ikke lige havde chekket våben ind siden hun blev trænet og security ved port 96 skulle jeg vente 40 minutter på[xx(]. Da de endelig dukkede op gik resten til gengæld glat. Takket være M@X havde jeg fået alle papirer til Amsterdam m.v. i orden i god tid. Jeg vender tilbage når der er håndgribelige resultater[8D].

Jer der skal have vinterferie, ønskes alle en god ferie herfra.

Hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#2
Knæk og bræk!

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by hjemmeladeren

Hej alle VTF'ere,

Sidder lige nu i Amsterdam, på vej til Johannesburg og en lille safari. Check in i København var kaotisk fordi damen ved chek in ikke lige havde chekket våben ind siden hun blev trænet og security ved port 96 skulle jeg vente 40 minutter på[xx(]. Da de endelig dukkede op gik resten til gengæld glat. Takket være M@X havde jeg fået alle papirer til Amsterdam m.v. i orden i god tid. Jeg vender tilbage når der er håndgribelige resultater[8D].

Jer der skal have vinterferie, ønskes alle en god ferie herfra.

Hjemmeladeren



Hej

Jeg ønsker god tur og knæk og bræk.... og jeg er ikke misundelig, jeg er ikke misundelig, jeg er ikke misundelig,[8D] fordi jeg skal selv afsted til sydafrika den 1 maj[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Santo

Citat:quote:

Originally posted by hjemmeladeren

Hej alle VTF'ere,

Sidder lige nu i Amsterdam, på vej til Johannesburg og en lille safari. Check in i København var kaotisk fordi damen ved chek in ikke lige havde chekket våben ind siden hun blev trænet og security ved port 96 skulle jeg vente 40 minutter på[xx(]. Da de endelig dukkede op gik resten til gengæld glat. Takket være M@X havde jeg fået alle papirer til Amsterdam m.v. i orden i god tid. Jeg vender tilbage når der er håndgribelige resultater[8D].

Jer der skal have vinterferie, ønskes alle en god ferie herfra.

Hjemmeladeren



Hej

Jeg ønsker god tur og knæk og bræk.... og jeg er ikke misundelig, jeg er ikke misundelig, jeg er ikke misundelig,[8D] fordi jeg skal selv afsted til sydafrika den 1 maj[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh

Santo



haha.. æv bæv.... jeg rejser allerede 14. april[Big Grin]
Svar
#5
Efter en helt fantastisk tur til SA er jeg nu på vej tilbage. Skal lige tilbring et par dage i Kanya på vejen og sidder lige nu på det for safrirejsende så klassiske Norfolk Hotel hvorfra alle de store jagt safarier havde deres udgangspunkt før Kenya forbød riffeljagt.

Tilbage til SA. Først et stemningsbilleded fra frokost teltet på bredden af Limpopo floden.

[Image: DSC_1009.jpg]

På den første purch så vi oryx og vortesvin uden at komme til noget fornufttigt. På vej tilbage til pick up af safaribilen træder denne keiler ud på sporet. Ph'en kunne se den var usædvanlig stor og bad mig i vendinger der ikke kunne misforstås om at skyde. Der var ikke tid til at stille skydestokken helt op så en to-benet udgave blev i hast rigget til samtidig med at riflen røg i anslag. Skudafgivelse og væk var svinet. Den var dog kun gået ca. 30 m ind i bushen og der var rigelig schweich. For en god ordens skyld skal jeg nævne at det er svinet der ligger ned.

[Image: IMG_0544.jpg?t=1235467360]

Næste morgen startede med en sortrygget sjakal vi ikke lige fik foreviggjort og lidt efter en fin lille stein buck. Både sjakalen og stein bukken stod helt spidst på og blev gennemskudt på langs.

[Image: IMG_0551.jpg?t=1235467581]

Om aftenen purchede vi efter en flok impalaer med en rigtig god buk imellem. Vi havde tidligere forsøgt at komme til skud af zebraer og de regnes for væsenligt sværere at komme til. Da et par zebraer blander sig i selskabet bliver fokus derfor hurtigt skiftet til dem. Da hingsten er fri falder skuddet.

[Image: DSC_1012.jpg?t=1235467924]

De næste par dage arbejde vi hårdt for både impala og oryx, men den tætte bush og høje græs gjorde arbejdet sværere end normalt. Det lykkedes til sidst at spore en flok oryx i adskillige timer til et tæt akaciekrat hvor de havde tænkt sig at overdage. De sidste mange meter til et passende sted at holde øje med flokken foregik helt nede på navlen gennem torne m.v. Vi konstaterede at flokken havde sat sig og vi kunne se 3 dyr hvoraf vi mente den ene var en tyr. Da de efter næsten en time rejste sig, viste det dig at de alle var køer. Der kom en fornuftig tyr ind fra venstre vi ikke havde set før, som jeg kunne få skud til. Han gik ned på stedet.

[Image: DSC_1018.jpg?t=1235468283]

Den sidste aften skulle helliges en impala. Vi havde næsten opgivet håbet da vi render ind i en lille bachelor flok som esser fredeligt. Den bedste bliver udvalgt. De fatter ingen mistanke og skuddet er let. Nu siger i selvfølgelig, hvorfor f.... skyder han så midt på dyret. Det er udgangshullet I kan se på billedet og den stod lidt mere på skrå end jeg først troede.

[Image: IMG_0561.jpg?t=1235468544]

Det blev enden på en fantastisk god uge. Stor tak til PH'en Benny og assistenten Jesper som arbejde utrætteligt og med stor professionalisme for at vi skulle have en god oplevelse.

Grejet:

Min gamle Krico .308 med en 2.5-10x52 Pecar, kuglen en Barnes TSX, 165 grs. ladet til 800 m/s. Kuglen var utrolig effektiv. Der var gennemskud på alt. Udgangshul aldrig større end en 2-krone - ingen kødødelæggelse. Der var ingen dyr der gik mere end få meter. Den eneste klage der kunne være er den ringe schweich på udgangssiden. Bortset fra på vortesvinet var der stort set ikke schweich at se fra nogle af dyrerne, men kuglen havde gjort sin virking i maskinrummet.

mvh
Hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#6
Tillykke!

Sådan skal en jagtbeskrivelse være. Flotte billeder med en god tekst. Og så kan jeg godt li´ de våbentekniske fakta til sidst. Det er det rigtige forum det postes i!

Mvh

Michael
Svar
#7
Tillykke!!!
Rigtigt god beskrivelse og gode billeder.. En fornøjelse at se og høre om[Smile]

God tur det sidste stykke hjem[Smile]

Jimmy
Svar
#8
Hej

Tillykke med udbyttet, flotte dyr, fine billeder.

en rigtig god fortælling, nu er der så bare tilbage at vente[Smile]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#9
Tillykke med resultatet.
Man burde nok på et tidspunkt tage ned og hjælpe med at regulere bestanden....

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#10
Tillykke med det fine resultat,
det var dog s*tans så stor den gris er...[Smile]

Flot brun pige også...[^]

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by 300win
Flot brun pige også...[^]



Ja men hvordan kan hun have sådan en lys beklædning på under jagt og holde den lys? To minutter efter jeg har taget en hvid skjorte på, er den ikke hvid længere. Og det er i min stue.
Det er nok en pige ting [:X].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#12
Tillykke Hjemmeladeren! ...Flot billeder and fin histori om safaritur i Syd Afrika..[^][:p]og herfra også tillykke med fin resultater.[:p]

mvh...Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#13
ja det ser ud som om det har været en god tur.

Jeg har netop bestilt en tur til RSA (Limpopo provinsen) sidste 10 dage af august. Skal have 3 venner med fra elg-laget i Nordnorge som skal til Afrika for første gang.. Det bliver en kombi af trofæjagt og cull-hunting. Kan skyde trofæ kudu, impala + zebra og gemsbok og i tillæg har vi 95 "cull-animals" (impalaer, wildebeest females og warthogs)til deling mellem os 4[Big Grin]
Bliver helt sikkert en sjov tur med masser af action...
Svar
#14
@Ulrik,

Det lyder som et rigtig spændende arrangement. Knæk og Bræk når I når dertil.

@øvrige,

Mange tak for jeres hilsner og kommentarer. For undertegnede som ikke havde været på jagt i Afrika, var det en helt igennem kanon god tur.

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)