Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige Jagt og Jagtformer
#1
Ville høre forumets deltager om de ville komme med nogle indput til jagt (vildt) og jagtformer som man bare SKAL opleve efter jeres mening, gerne med erfaringer og begrundelse for hvorfor det lige er det som er den største oplevelse.

Jeg spørg da jeg skal et smut til sverige og være i en længere periode, og har en masse jagtmuligheder på stortset alt jagtbart vildt.
Men for at have en ide om hvad der skal stå højest på listen, ville jeg gerne høre erfaringer og meninger om det svenske

En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
Svar
#2
Hej Christian

Det er rigtig at Sverige kan byde på en masse forskellig jagt, -her er nogle af dem med riffel:
-Elgjagt
-Vildsvinejagt
-Bæverjagt
-Bjørnejagt
-Topfogeljagt
-Rævejagt

Jeg har prøvet flere af ovennævnte og deraf er anstand på vildsvin min foretrukne [:p]. Jeg havde svin for i weekenden, jeg kunne høre dem på kun ca. 30m i 10 min, desværre kunne jeg kun se 25m pga tåge [B)] så jeg fik desværre ikke skudchance, til gengæld et adrenalin-kick.

Hvis du gerne vil have konkrete anbefalinger, bliver du nødt til at skrive hvor du skal hen i Sverie og hvilken årstid (vildtet og jagtformerne varierer meget fra nord til syd). Endvidere vil det være endnu lettere hvis du skriver hvilke jagtformer du foretrækker, eks. drivjagt, anstandsjagt eller jagt med hund.

/RAW
Svar
#3
Hej RAW

Jamen jeg skal være mit mellem Göteborg og Trollhatan ca. Men der hvor jeg skal være har gode forbindelser i meget af sverige kommer det ikke så nøje, det burde være muligt gennem dem at finde ud af noget.
Årstiderne er alle 4 så du kan bare give den gas.
Jeg foretrækker alle former for jagt, hagl som kugle, og er villig til at prøve det hele, men var ude efter om der var noget bestemt man skal arbejde på.

En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)