Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige : Lystfisker skræmt af ulve
#1
Lystfisker skræmt af ulve

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#2
Ja jeg kender fornemmelsen !!!

Det er da helt forståeligt, at man fra myndighederne ønsker at bevare roen, og ikke ønsker at piske en stemning op. Og ret beset er der da langt fra, at de ligesom prøver mulighederne af, og til at de ligefrem
direkte angriber.

Man bliver bare nødt til at forholde sig til virkeligheden - når ulvene bliver sultne nok, og det bliver de - så vil de angribe alt spidseligt.

Det er noget lettere, når nu der ikke skete noget, at være bagklog og
have det kølige overblik bagefter. Men det skulle vel ikke være så svært, at se hvilken vej ulvene løb, selv en amatør kan vel læse et spor i sneen.

Hvis myndighedspersonen selv havde stået i situationen, eller havde prøvet at blive omringet af ulve - en mørk nat i skoven, så kunne han måske godt have en anden holdning.

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#3
Tager jeg helt fejl, eller er uprovokerede angreb fra ulve i samme risiko kategori, som at få en meteor i hovedet under en total solformørkelse ? [Big Grin]

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#4
sådan cirka.

Jeg læste engang da det var mund og klovsyge i England at risikoen for at blive syg ved at spise oksekød var på størrelse med risikoen for at blive kørt ned under en cykeltur på 40 centimeter.

Så man skal bare glæde sig over at der er en ulv der gider smage på en[Wink]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Lystfisker skræmt af ulve

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty


Lystfisker skræmt af ulven [?]....så..tage disse produkter lang med om din næste lystfisktur i Sverige baglandet områder..[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

[Image: 242j02u.jpg]

[Image: 29593z5.jpg]

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#6
Ja det er godt med jer, men man bliver sgu lidt klam i håndfladerne,
når ulvene har vist interesse for en, og man derefter skal gå 2,5 km.
igennem skoven, i bælg ragende mørke !!!

Som sagt er der langt fra, at de viser interesse, og til at de går til angreb.

Men når man så efterfølgende får at vide, at en beboer i samme område var blevet forfulgt helt ind i sin egen gårdsplads, af disse banditter, ja så giver det lidt stof til eftertanke.

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Ex Cop

Ja det er godt med jer, men man bliver sgu lidt klam i håndfladerne,
når ulvene har vist interesse for en, og man derefter skal gå 2,5 km.
igennem skoven, i bælg ragende mørke !!!

Som sagt er der langt fra, at de viser interesse, og til at de går til angreb.

Men når man så efterfølgende får at vide, at en beboer i samme område var blevet forfulgt helt ind i sin egen gårdsplads, af disse banditter, ja så giver det lidt stof til eftertanke.

Mvh. AB



Er det derfor du har opgraderet din NKT til noget større..[Big Grin][Wink]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Ja - jeg er nu opgraderet til let morter klassen !!!!

Dem jeg ikke rammer, bliver helt sikkert skræmt - af "tordenskraldet"

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#9
jo .. så følger lidt lang fortælling om en byboes møde med 'rovdjur'

så jeg havde også en close encounter til nytår (31 dec) smask inde i 'vargland' = värmland. Var ude efter topfugl, men blev lidt sent - så trasker hjem over ad grus vej i skoven, men stopper så for at tage et billede af af nogle røde skyer + måne i aftenskumringen. Hører efter lidt noget der lyder som poter på den isede vej imod mig.. kigger ned fra kamera = skrummel af stor jämthund går imod mig .. eller..?(vi har jo stopet älgjakten og ingen er ude med de hunde nu).. råber på kræet hva' faen' (på ½ svensk) det laver her = stopper 5-10 m fra mig og kigger. Det er der utrygt er jeg ikke kan aflæse noget som helst (hverken venlighed eller aggression) + ikke 100% om ulv eller hund. Min bockbüchs er over skulderen i en af de 'smarte' lang distance vandre remme (Z-aim) .. der har extra kliklås der skal åbnes etc for at få den ned. Nå efter 20s vender den om og går op ad bakken og ind i skoven. Med Bocken i hånden forsætter jeg hjemad og efter 2-300 m kigger jeg bagud ()/!"/#¤! .. kræet følger nu efter mig bagfra!! .. råber igen .. igen reaktion.. så varselsskud i luften .. den kigger lidt og ind i skoven igen. Derefter lidt mer fart på hjem ad

Efter historie: Folk havde været på harejagt med Beagles og 2 ulve fra 2 forskellige retninger var løbet til, de mente fra over 10km. Jægerne havde heldigvis opdaget sporene og stoppet jagten. En af de slukørede ulve der måtte vende om uden hundekød var den sansynligvis den jeg traf på hjemvejen (passede med efterflg spor traking hvor det var muligt). Ringede jo rundt til lokale for at høre om nogen havde haft Jämthunde ude = 'njet' .. det er helt sikkert ulv= faen du ikke skød den, den ville de jo gerne af med: men 100.000 SEK + 1år bag tremmer tja?. De havde faktisk fået af de meget få licenser at tage én ulv (ulv har 5-6 hunde + 1 shetland pony på samvittigheden siden efteråret, i ca 30km omkreds fra mit sted), men der havde ikke været nok sporsne endnu.. (den nu blevet ned agt for par uger siden.. men de er fler!. Det var meget hemligholdt hvem der var jaktleder og hvem der var med på jakten og hvornår .. igen billeder/presse .. hys hys.. for at ikke provokere nogen 'ulveelskerne').

Jo lige aller sidste efter historie, hvordan jeg skræmte livet af en 'civil' dansker 1 januar (dagen efter ovenstående). Havde nu mine to hunde i snor til luftning på min eng i skoven, og bockbücksen let over skulderen. Hører knasen i isen på skovenstien .. bocken ned og stiller mig spejdende an.. så dukker en frejdig gammel gut op.. på vandrings tur, men han stopper abrupt da han ser den opstilling med 2 hunde + gevær(for jeg havde glemt jeg også havde ansigts maske på da jeg jo skulle ud efter fugl lige efter hunde havde gjort deres). Nå vi falder i snak og han har en hytte 3km fra min og nyder det gode vejr og flotte skov. Vi kommer ind på min mundring etc og jeg for tæller så historien om ulven og det der med at den kom efter mig bag fra ..... pause ..... pause ... tænker .. nej han ville nu nok vende om gå hjem nu, så det!

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Tager jeg helt fejl, eller er uprovokerede angreb fra ulve i samme risiko kategori, som at få en meteor i hovedet under en total solformørkelse ? [Big Grin]

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv



http://www.jaktjournalen.se/index.php?id=4256&avd1=0

Hilsen Renegade
Svar
#11
Der kan man se !!

Men unaset, at chancen er minimal, for at blive angrebet, har de fleste mennesker, deres urinstinkter
intakt, og når man er alene i den mørke skov, betragter vi ulven som en fjende - bevist eller ubevist.

Det er bare ikke let at forklare, hvordan det føles, det skal man prøve selv.

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#12
Wolf's historie tror jeg man skal tage ret alvorligt. Det der med at ulve ikke overfalder byttedyr= Især hunde, men også mennesker, det er det vist kun Walt Disney der tror på. Jeg kan ikke det præcise antal jagthunde der røg i Sverige i 2008, men ser i jaktjournalens hjemmesides meddelelse fra 23. februar 09 så kommer lige her et par tal: 57 hunde! 504 stk. kvæg ! - Og i disse tal er jo så ikke det nedlagte fritlevende vildt. Og det er kun i Sverige. Samme dag også meddelelse om, at en kvinde er røget - dog ikke i Sverige.

For de som tvivler endnu kan jeg varmt anbefale jagtfilmen Dianas Stier, Jagt og Jægerliv: Rovdyr. Den meget fornuftige jæger Thomas Ekberg havde sat sig for at lave en jagtfilm om ulvejakt, så de tog til Rusland. De når aldrig at jage dem, for de lokale skyder dem fra scooter på sigt - en jagtform som naturligvis ikke er acceptabel og derfor afbryder de jagten. Men stemningen hos lokalbefolkningen, som ikke tør lade børnene gå i skole om morgenen i den mørke del af året. Og synes af blod i sneen en morgen fra en hund ved et hus som lige blev hapset - midt inde i byen.

Derefter, når man nu lige er i stemningen, billederne af hvad der skulle have været elgjagt, men blev til at finde den ene jægers hund vha. pejlet - kun hoved og et godt gennemtygget skrov er der - den er ikke en gang blevet stiv da de når frem. Uha uha.

Selv var jeg sammen med ungerne en tur i en dyrehave i tyskland med ulvehold ved fodringstid. Det var en afløser i sommerferien. Sjældent har jeg set en dyrepasser få så meget fart på, som da de tydeligvis fattede mere interesse for hende end fodderet og den erfarne dyrepasser ved lågen måtte råbe at nu var det altså ud. Ikke 2 sek. efter kom 9-10 ulve væltene som kom de direkte op af jorden.

For min del så har jeg fattet hvorfor der er nogle dyr man skal værne mere om end andre.

Så jeg har - faktisk i dag - booket ulvejagt i Bosnien til januar 2010.

Mvh.
Jens

It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#13
Nej ulve er ikke farlig for menesker!?!?Vel.

På Hunters Magazin er der et stykke om at en 10årig dreng er blev dræbt af ulve i rusland!I dagspressen stået der et en kvinde er blev dræbt af Canis lupus i Georgien de var såmænd bare lidt sulten!
Sidste år er skole børn blevet angrebet af ulve i Anatolien derefter blev børnene eskorteret til skole med bevæbnede ledsager som skød nogle af ulvene under førsøgt angreb.Ulve er ubetingede opportunister som prøver at får de bedste ud af situationer beskaffelse af føde emner med mindst mulig forbrug af energie!deres indlæringsevne er enormt!Så hvorfor ikke snuppe et meneske!Selv om de er ikke deres normale adfærd!Men de er meget lærnemt!

Dokumentierte Berichte von tödlichen Wolfsangriffen
auf Menschen im 20. Jahrhundert

Tollwütige Wölfe (Ulve med hundegalskab) Rabies

1900 – 1949 1950 – 2000
Estland 1
Lettland 3
Polen 2 5
Slowakei 2 1
Litauen ?
Spanien >10
Total Europa 5
Indien 5
Afghanistan 10
Iran 60 22
China 4
Russland / ex. UdSSR 10 4
Nordamerika 2

[b]Nicht tollwütige Wölfe (Ulve uden Hundegalskab)Rabies

1900 – 1949 1950 – 2000
Frankreich 2
Litauen 11 2
Polen 5
Spanien 4
Total Europa 18 4
Indien 115 273
Russland / ex. UdSSR 32 4


Quelle: The fear of wolves (NINA), 2002 http://www.nina.no/

http://www.nina.no/archive/nina/PppBaseP...02/722.pdf

Fra side 32 i rapporten.

Norsk viltforsknings institut

Jeg vil mene de er mere en seriøst i deres udsagn og reputation!

283 ulve angreb på menesker med dødelig udgang på verdensplan fra 1950-2000 Så de skal lade være med fortælle alt de bullshit om at ulve er ikke farlig for menesker!I Europa er alle populationer af Canis Lupus i fremgang!Flere Ulve = flere ulykker

Lille

The Blaser R-93 is nothing more than an overcomplicated piece of expensive junk. Owners of this glorified toy think it’s a rifle."
[Image: 1892659.gif]
Hilsen Lille

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)