Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagttegn v. pistolkøb??
#1
Jeg sad lige og lurede inde på et par auktionhuse og kommer forbi Bruun Rasmussen hvor der ikke i den seneste periode har været våben på. Men nu stod der at der var 190 emner.... Det var mest stenøkser og sabler[:o)][:o)], men jeg kiggede lige på denne http://www.bruun-rasmussen.dk/search.do?...ode=detail og her står der at den kan udleveres ved fremvisning af jagttegn[:o)][:o)].... Hvad må vi skyde med den???[:I][:I]

________________________________________________________________________________________________
Den lykkelige ejer af: Browning 425 Waterfowl Special 12/76 og S&L DL97 6,5x55 og 9,3x62 pibe, og en Swarovski 3-12x50 på ryggen
________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#2
[Wink][:I]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Ikke fordi det er enestående.... Faktisk har flere af deres revolvere den påskrift.. Så vi skal da nok på rævejagt med revolver næste sæson....

Er der nogen der kender de "rigtige" betingelser for erhvervelse af sådanne nogle??? Er det på samlertilladelse (og kan vi alle få sådanne en) eller er det på skytteforeningsbasis????

________________________________________________________________________________________________
Den lykkelige ejer af: Browning 425 Waterfowl Special 12/76 og S&L DL97 6,5x55 og 9,3x62 pibe, og en Swarovski 3-12x50 på ryggen
________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#4
Vis den er fra før 1890 og et forlader våben må du gerne og uden vider værre ejer.

Vis den kan indholde en enhedspatron eller er fra efter 1890 skal du have en samler tilladelse.

Der er bog særlige regler vedr. Dansk skovbrugs pistole.

Ellers skal men have værret aktivt skydene i en skytte forening i mindst to år for at kunne få en SKV tilladlse til pistol/revolver


Svar
#5
Hvad kræver det for at få samlertilladelse??

________________________________________________________________________________________________
Den lykkelige ejer af: Browning 425 Waterfowl Special 12/76 og S&L DL97 6,5x55 og 9,3x62 pibe, og en Swarovski 3-12x50 på ryggen
________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#6
En tur op rundt sogenefodens drenge og udfylde en ansøgning.

Lige hvad de forlanger er jeg ikke 100% sikker på såå


Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by skotten

Der er bog særlige regler vedr. Dansk skovbrugs pistole.



Tror du ikke at du har hørt en halv vind?

Du tænker på Schouboe pistolen [:I][Big Grin][Wink]

Den kan ses i logoet for DK arms http://www.dk-arms.com/index.php?language=da

Mvh.
Lars/Great Dane

Exclusive member of team X-member of ***
Great Dane

Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Citat:quote:

Originally posted by skotten

Der er bog særlige regler vedr. Dansk skovbrugs pistole.



Tror du ikke at du har hørt en halv vind?

Du tænker på Schouboe pistolen [:I][Big Grin][Wink]

Den kan ses i logoet for DK arms http://www.dk-arms.com/index.php?language=da

Mvh.
Lars/Great Dane

Exclusive member of team X-member of ***

Det er ikke hvad jeg skriver..[}Smile][Wink]

Det er hvad jeg mener du skal hører efter..[Big Grin][Big Grin]

Sorry men jo du har ret Lars.




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)