Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nu må i op af stolen! HJÆLP!!!
#1
Hjælp,

Jeg har "fundet" lidt penge til en ny o/u, og har besluttet mig for en Browning. Jeg ejer i forvejen en Beretta 686 Sporting og en Gebr. Merkel 200, men vil have en Browning, til brug ved "alm" jagt.[Big Grin]
Jeg kan se på Brownings amerikanske hjemmeside at der er kommet en 625 model, men hvor i DK kan jeg købe sådan en?
Amerikanerne roser den, og mener at den er bedre en 525, er der nogen der har kommentarer til dette?
Jeg skal til Bording i morgen, fredag, så jeg har behov for hjælp med det samme, da jeg ved jeg ikke kan styre mig når jeg står i forretningen - ja kald mig bare svag[:I]

MVH
Morten
MVH

Morten

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
Svar
#2
Hej Morten!

Jeg syntes også at Browning er et lækkert mærke. Prøv at se denne annonce
http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=14544

Mvh

Michael
Svar
#3
Hej Otterup.

Jeg er desværre mærke "freak", så jeg vil have en "ægte" Browning, håber at nogen vil svare mig i aften[:I].
Nu er jeg desværre blevet ENDNU mere forvirret: Jeg har kigget lidt på nettet, og tror at jeg bliver nød til at have en Winchester mellem hænderne inden jeg køber en Browning[:p]. Jeg syntes dog ikke det er nemt at finde noget info om de nye Winchester o/u modeller[V]
MVH

Morten

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
Svar
#4
Citat:quote:

Jeg skal til Bording i morgen, fredag, så jeg har behov for hjælp med det samme, da jeg ved jeg ikke kan styre mig når jeg står i forretningen - ja kald mig bare svag



så pas på at Skov i Bording ikke prakker en "uægte" Browning på dig..han har indtil flere skov special på hylden[:o)][:o)]

Min fjendes fjende er min ven
Min fjendes fjende,er min ven....

Svar
#5
Hej.[Smile]
Prøv at se på en winchester select midnight.De kan fås for omkring 10000 kr.De er boret 12/76, så du kan bruge jaguar/kent 500m/s patroner.[Wink][Wink]
Men hvorfor en ny o/u???Du har jo en 12/76 beretta i forvejen som godt nok vejer 3,4 kg men en alm. jagt model vejer kun ca 200 gram mindre!![8)]
Hvis jeg skulle vælge ud fra din våbengarderobe ville jeg vælge:1 beretta/browning ultralight.De vejer kun ca 2,7 kg, men er i 12/70.[8D]
En ultralight er fantastisk at gå med en hel dag.Tro mig: en forskel på 500-700 gram kan tydeligt mærkes efter en lang jagtdag.[Big Grin]
Alternativ 2:Køb en browning 425 waterfowl.Den kan også fås i camo.De er boret 12/89 så er der frit valg på patronhylderne.[Big Grin]
Den vejer ikke mere end din sporting men er et specialvåben på lige fod med ultralighten.[:p][:p]
Jeg mener ikke det er værre at have 3-4-5 haglvåben, med hver deres anvendelses område, end det er at have feks. en 223 rem til råvildt herhjemme, en 243 win til råvildt i udlandet, en 6,5x55 til banen,en 7mm rem til de lange skudhold i bjerge ,en 9,3x62 til drivjagter i europa en 416 rigby til resten.
Just my 2 cent.[Wink]
Svar
#6
Hej Ultra Light.

Jeg er IKKE rekylling, men har hørt at en light slår som ind i h..... Jeg havde en Light i tankerne i starten, da jeg går meget med hund, men slog det hen da flere "gamle" jægere talte mig fra det[V]
Kender du noget til Browning Light??

MVH
Morten

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
MVH

Morten

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
Svar
#7
Vrøvl og sludder [Wink] Jeg har været den lykkelige indehaver af en Beretta Ultralight Lux, og skød omkring 6-700 skud med den om ugen på flugtskydningsbanen, i to sæsoner, MED EN RET SÅ LÆDERET HØJRE SKULDER, INDTIL 2 DAGE FØR OPERATIONEN [B)] uden at rekylen generede mig det mindste. (Hvad man ikke ved, har man som bekendt ikke ondt af[Wink])
Så ville tilfældet at jeg fik set mig varm på en ny Beretta, og bare MÅTTE eje den, såh.......kom til at handle igen, igen [^] Men må da indrømme at jeg savnede Ultralighten på efterårets jagter, for jeg har ikke fået sat rembøjler på den nye endnu [V] Og det var jo ret overflødigt på den lette [Smile]

Og rekylen er der altså ikke forskel på. Kun vægten.

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#8
mere vrøvl og sludder[Wink]
jo lettere våben - jo større rekyl!
medmindre der undervises efter en anden fysikbog på de halvsvenske øer er det et fakta

et let jagtvåben og kraftige jagtpatroner er en træls kombination som ikke forbedre træfningen.[:I]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#9
@Strom altså!!
Den lette blev også brugt til jagt, med helt almindelige 32 g 3 haglpatroner, og jeg ramte sgu ikke ringere af den grund [Wink]
Nu ved jeg ikke om mænd er specielt pivede, men hvis man ikke kan tåle en smule ryk i skulderen, skulle man måske begynde at overveje korsstingsbroderi[Big Grin][Big Grin]
Og jeg er altså bare et bette nips på 63 kg, og 171 cm høj[:I]

Mvh farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#10
Hej BlackAdder[Smile].
Nu har jeg skudt med en beretta ultra light i 7 år.[Big Grin]
Den er boret 1/4-3/4.Den slår lidt mere end en standard, men ikke noget, der er værd at snakke om.Jeg har haft en browning og 2 miroku´er, men jeg blev ALDRIG gode venner med den sikring, de er udstyret med,derfor valgte jeg berettaén.[:p]
Den har ikke samme tendens til sidde i midten ,så man ikke kan afsikre.Det har kostet mig en del fugle indtil jeg fik berettaén!!Skulle jeg vælge en ny idag blev det en med chokes, da det er væsentlig nemmere at finde en patron til geværet, når den har chokes.[8D][8D]
Farmor har delvist ret i, at man på jagt ikke mærker forskel,men hun skulle prøve at fyre 250 gamebore black gold i 28 gram af på en formiddag i en ultra light med 67 cm løb og en vægt på 2680 gram!!!Så vil jeg garantere for at det er slut med at kalde os mænd for en pivskid[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Jeg har en kammerat som har en browning light.Dejlig skyder, men jeg ved, jeg aldrig bliver venner med en browning sikring.
Mvh mogens
Svar
#11
Hej Morgens og Farmor fra øen.

Tak for indputtene, jeg ser hvad Skov har at tilbyde i dag, og vender selvfølgelig tilbage.
Jeg må indrømme at en Light stadig spøger i kulissen[:p], og angående Brownings sikring, så har du helt ret Ultra Light, den er lidt underlig[Sad!]

MVH

Morten

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
MVH

Morten

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
Svar
#12
Så fik jeg handlet:
En 12ér Browning 525 Light Advance, med 66cm løb[Big Grin]
Jeg kom pludselig til fornuft da jeg holdte den:hvorfor købe noget som jeg allerede har stående i skabet(Berettaen), når jeg har behov for et let gevær når jeg går med hund.
Tak til Farmor, Strom og Ultra Light for hjælpen[Smile]

MVH

Morten

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
MVH

Morten

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
Svar
#13
Og tillykke herfra med den lette ny,BlackAdder[Smile][Wink]

Mvh Farmor[Smile]

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#14
Hej.[Smile]
Tillykke med den lille ny.[Big Grin]Husk at svinge godt igennem med den lette, ellers skyder du bagved.[8D]
Svar
#15
To Spørgsmål:
1:Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg vedligeholder skæftet på min lille nye? Jeg HAR prøvet at søge, meeeen jeg syntes ikke der er kommet et entydigt svar(måske fordi jeg heller ikke aner noget om dèt[:I])
2: er der nogen der har erfaringer med hvilke chokes der kan bruges i et 66cm løb, til de forskellige patron fabrikanter?

MVH

Morten

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
MVH

Morten

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
Svar
#16
Hej.[Smile]
Køb en papirdug ved superbest. Den måler 120 cm i højden.Skær den af så den bliver 120x120 cm og sæt den op på en plade.
Tjek jægerforbudets hjemmeside om hastighed og vælg en 3-4 forskelllige.
Køb et sortiment i den haglstørrelse du har tænkt dig at bruge.Afprøv nu de indkøbte patroner.De 2 patroner som har det bedste skudbilled(med den jævneste fordeling)tager du med i finalen.
I finalen tager de 2 ens telefonbøger og sætter dem ud på 35 meter.Så skyder du og tæller hvor mange sider de gik ind i telefonbogen.Vinderen er selvfølgelig den som her den bedste gennemslagskraft.[8D]
Da jeg selv dyrker en del strandjagt starter jeg dog altid selv med at putte patroner i saltvand i 48 timer inden test.[8)]
Så er der altid nogen som ikke er vandtætte og kappen kan være noget rød.En patron som ikke er 100% vandtæt finder IKKE vej til min patrontaske!!![|)]
Du spørger om chokes/patronmærker til 66 cm løb?[?]
Der er desværre ingen nem genvej til en god patron til et givent våben!!Der er bare teste teste teste, da ingen haglbøsser er ens.
Mvh mogens
Svar
#17
Hej Mogens,

Jeg håbede bare at der var en nemmere måde[Wink], jeg vidste godt hvor det bar henad....
Har du eftermonteret en anden bagkappe på din Light?

MVH

Morten

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
MVH

Morten

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
Svar
#18
Hej.[Smile]
Nææ,der er jo både en hård og en blød kappe med i kuffeten til en beretta, så det var ikke nødvendigt.[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)