Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Orange signalbånd
#1
Da en af mine hunde er verdensmester i at få revet sit signalhalsbånd af inden den er nået halvvejs gennem første såt, har jeg prøvet at finde et sted hvor man kunne købe orange signalbånd i en rulle, så man selv kunne lave nogle stykker. Det er dog ikke umiddelbart lykkedes mig at finde noget brugbart ved at søge på nettet (måske bruger jeg forkert søgord) og ville høre om der var en herinde som måske havde været i samme overvejelser og lykkedes med at finde noget brugbart.

mvh
Steen
Svar
#2
F.eks
http://www.poly-dk.dk/

Hilsen BB.

Hellere et skud for lidt, end et skud for meget...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#3
Tak for linket, BB. Jeg har skrevet en mail til firmaet som ejeren lovede at kigge på i næste uge når han var tilbage på pinden. Så må jeg vente og se om han har noget på lager som kan bruges.

mvh
Steen
Svar
#4
Hej Steen
Laver dem selv (eller rettere konen). En udtjent regnfrakke i signalorange (kommunen har MASSER af dem hvis du har adgang til kager) og så en rulle bred "underbukseelastik". De sidder så snært at det er uhyre sjældent de bliver revet af. Hvis hunden skulle være uheldig at få en kraftig gren under den, er den ikke stærkere/ strammere end hunden kan rykke sig fri af halsbåndet eller sprænge det - du bestemmer jo selv styrken i syningen. Billigt og jeg har brugt det siden 1981 på ruhår og langhår og jeg har virkelig haft nogle vilde køtere - kan ikke mindes jeg har mistet et bånd under drev, men nu er hukommelsem jo heller ikke hvad den har været.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#5
Nu er jeg jo en fattig jyde[:I], med et par hunde som er storforbrugere af halsbånd og klokker[xx(].
Jeg henter en stak hattebånd på min lokale Falckstation, klokkerne er "jule"klokker købt i den hobbyforretning der nu er billigst, man finder ofte 4-5 stk til samme pris som våbenpusheren forlanger for 1[^]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#6
falck har også halsbånd til hunden i orange
Svar
#7
Tak for svarene. Var ikke klar over at man stadig kan få signalbånd hos Falck. Havde fået ind i hovedet at det kun var i forbindelse med en kampagne for noget tid siden at det var muligt. Ellers synes jeg også om Claus' løsning. Kreativ og billig.

mvh
Steen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)