Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remington 700
#1
Model 700™ SPS
Tactical
Hvad koster sådan en i Dk. Da jeg går tænker på at bruge lidt penge . har også overvejet Browning a bolt . Det jeg helst ville have var en Remington 700 i Cal 260 Rem . Gerne Plast og sort .
Svar
#2
Hej Allan , der står en Remington 700 Titanium under "sælges" i kaliber 270

Bigfoot http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Bigfoot                      http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Svar
#3
Ja har set den , men jeg ønsker så kort lås som muligt . men vil dog ikke helt ned i de små kalibre. minimum 6mm , 260 Rem eller 308 Win.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by allan 2

Model 700™ SPS
Tactical
Hvad koster sådan en i Dk. Da jeg går tænker på at bruge lidt penge . har også overvejet Browning a bolt . Det jeg helst ville have var en Remington 700 i Cal 260 Rem . Gerne Plast og sort .



Den billigste vej til dit ønske er at købe en SPS tactical eller SPS varmint i 308, tag den du får billigst. Køb så et nyt skæfte Hogue eller lign. med full alu block og få en af de dygtige smede til at sætte en S&L pibe på.
Bemærk hvis du køber en SPS at den har X-mark pro aftræk, det fylder lidt mere i skæftet og gør en tilpasning til fx gamle HS skæfter nødvendig.

Har i øvrigt dd. fundet en løsning, så man i en rem 700 kan lave long throat så col bliver op imod 3" jvf fabrikantens oplysninger, så 2,8-2,9" er nok realistisk. Stumpen koster kun 25 USD og en time hos bøssemageren.
I en 308 giver det kun noget af betydning ved tungere end 165 rains, men i en 260 rem kan de lange 140 grains flyttes en del frem og det giver mere hylstervolumen.
Konklusion det skal prøves.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#5
Jeg ville nu nok lige prøve piben inden jeg brugte penge på en S&L pibe. Jeg har lige købt en SPS varmint i 308 og den skyder altså 5 cm spredning på 300 meter med 5 skud - med original skæftet!!

Jeg har bestilt et nyt skæfte til den, hvilket helt sikkert kommer til at skrympe grupperne yderligere. Jeg er ikke sikker på at en S&L pibe kan gøre det markant bedre. Så slid piben op inden du smider en ny i.

Jeg har købt min brugt, men Østjysk ville sælge en ny varmint for 6.000 inden forhandling.
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#6
Sören sådan en dims må du da henvise til,jeg kender da`mindst en 260 skytte som gerne vil ha den mulighed..

The Shootist
"Live and let live"
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

Jeg ville nu nok lige prøve piben inden jeg brugte penge på en S&L pibe. Jeg har lige købt en SPS varmint i 308 og den skyder altså 5 cm spredning på 300 meter med 5 skud - med original skæftet!!

Jeg har bestilt et nyt skæfte til den, hvilket helt sikkert kommer til at skrympe grupperne yderligere. Jeg er ikke sikker på at en S&L pibe kan gøre det markant bedre. Så slid piben op inden du smider en ny i.

Jeg har købt min brugt, men Østjysk ville sælge en ny varmint for 6.000 inden forhandling.



Det var selvfølgelig hvis drømmen var 260 rem, ellers er rems tykke 308 piber fine. kører selv snart på den 3 riffel(har så 2) med sådan en uden bøvl.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#8
Hej Allan.

Jeg har selv en SPS tactical, med en Zenith på ryggen, og den skyder perfekt[Big Grin].
Den kan KUN anbefales, specielt er jeg imponeret over at jeg kan ligge en hel dag på skydebanen, uden at kunne mærke rekylet.

MVH

Morten

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
MVH

Morten

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by BlackAdder

Hej Allan.

specielt er jeg imponeret over at jeg kan ligge en hel dag på skydebanen, uden at kunne mærke rekylet.



Prøv at fylde patroner i næste gang......[Wink]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
Jo ok nu ved jeg ikke så meget om Remington browning ,men kan godt lide deres korte lås og ja så måske 260 Rem kunne være sjovt . men har før skudt med 308 Win og den har skudt helt perfekt . skød med hornady 110 gr og de kan godt komme ud af røret og de skød faktisk rimelig små grupper . så bliver det 308 så er det jo det det bliver . Men det var nu prisen jeg tænkte på for har også overvejet Sako eller tikka med svær pibe . Men dem har jeg jo i forvejen , så måske også for at prøve noget andet .Det kunne jo også ske at der var en der ved hvor det står en brugt..
Svar
#11
Citat:quote:

Ja har set den , men jeg ønsker så kort lås som muligt . men vil dog ikke helt ned i de små kalibre. minimum 6mm , 260 Rem eller 308 Win.


så vidt jeg ved så laves remington 700 ikke i en kortere lås end den til 308w

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Citat:quote:

Ja har set den , men jeg ønsker så kort lås som muligt . men vil dog ikke helt ned i de små kalibre. minimum 6mm , 260 Rem eller 308 Win.


så vidt jeg ved så laves remington 700 ikke i en kortere lås end den til 308w

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....



Det har du fuldstændig ret i.

223 rem laves på samme lås som 308(den der kaldes short action) og med et indlæg i magasinet, som ikke får ros i alle kredse.

@ Allan 2
Hvis du køber en rem vil der åbne sig en verden af stumper til evig opgradering af den indkøbte riffel. Pas på det er vanedannende.
Rails med canting, skæfter, aftræk, lettere slagstifter med kortere locktime osv. osv.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#13
Det er noget (meget) jeg aldrig har forstået.

Om det er en Harley eller en Remington er lige meget.

I min verden er det tåbeligt at købe en fuldt funktionsdygtig standard riffel, for så at splitte den ad og skifte de fleste dele ud med aftermarket dele i en formodentlig bedre kvalitet. Resultatet er en forhåbentlig bedre riffel, en tyndere tegnebog og en hel bunke brugte dele der ikke er noget værd. Ofte prales der endda med hvor få originale dele der er tilbage på riflen/motorcyklen.

Det kan kaldes katalogshopping og har intet med custom at gøre. "Custom" betyder at man selv bygger/fremstiller eller lade bygge/fremstille stumper efter egne ideer og at riflen bliver unik, forstået på den måde at der kun findes den ene.

Jeg bliver lidt træt af (kun lidt) at når en riffel roses til skyerne af andre, for sit flotte udseende, så er det i virkeligheden kun item #157 fra side 452 i kataloget der er sat sammen med item 87 fra side 41 og det hele er samlet med en standard Rem 700.

Alle og enhver kan pege i et katalog og vælge: Rails med canting, skæfter, aftræk, lettere slagstifter med kortere locktime osv. osv.

Slutresultatet er at man kunne, for de samme penge have købt en anden standard riffel med de samme features.

Kom nu gutter og vis det frem som I selv har lavet og ikke bare noget pling pling fra et katalog.[Smile]

Jeg venter spændt............

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#14
Jeg overvejede ½ time om jeg skulle poste nedenstående, så bær over med mig, jeg har bare en anden opfattelse.

Citat:quote:

Originally posted by M@X

Det er noget (meget) jeg aldrig har forstået.

Om det er en Harley eller en Remington er lige meget.

Det kan kaldes katalogshopping og har intet med custom at gøre. "Custom" betyder at man selv bygger/fremstiller eller lade bygge/fremstille stumper efter egne ideer og at riflen bliver unik, forstået på den måde at der kun findes den ene.

Enig, men hvis målet ikke er unika betyder det vel mindre.
Andre må da gerne kopiere mine rifler, lige såvel som jeg aber efter hvis jeg ser en god ide[Wink].
Men udgangspunktet er, at mine rifler er endt som de er, fordi jeg vil have dem sådan. De havde set anderledes ud(dyrere fabrikat og med træ) hvis det var showcases, der var målet. Derfor er de aldrig blevet posted i det dertil indrettede billedgalleri.

Alle og enhver kan pege i et katalog og vælge: Rails med canting, skæfter, aftræk, lettere slagstifter med kortere locktime osv. osv.

Enig, så kan andre en metalsmølfer også lave deres ikke-custom men tilpasset til egen smag riffel, uden at pungen tømmes på vækstedstimer. Aftermarket stumper er billigere end unika. Og det gælder jo ikke om at få den dyreste riffel. Så eksisterer der rigeligt tyske til moderat overpris og engelske til ekstrem overpris.

Slutresultatet er at man kunne, for de samme penge have købt en anden standard riffel med de samme features.

De fleste standard rifler fåes reelt ikke i ret mange varianter, bortset fra valg mellem plastic og træ.

Kom nu gutter og vis det frem som I selv har lavet og ikke bare noget pling pling fra et katalog.[Smile]

Hvorfor er hjemmegjort bedre end fabriksfremstillet(såfremt kvaliteten er ens) ud over glæde/tilfredsstillelse ved eget arbejde[?].

Jeg venter spændt............

Du kommer til at vente længe hvis det er mig du vil se et svendestykke fra. Jeg har erkendt mine begrænsninger uden at ødelægge mere end et par skæfter[Wink].

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



Hvis jeg skal være helt ærlig, og det skal jeg, så tror jeg faktisk det primært er håndværkerne, der går op i om tingere er lavet ved egen hånd. Ikke-håndværkere går måske kun op i funktionen.
Jeg har haft Swifts fine skæfte i hånden og anerkender fuldt ud det fine arbejde(120 timer), men et HS eller Mcmillan er da funktionelt lige så godt og til en brøkdel af prisen hvis timerne skal tælles og det skal de hvis jeg vil have et.

VH Søren
PS jeg kan heller ikke finde ud af det med farverne, så du må bære over med at mine svar ligger mellem dine spørgsmål uden klar adskillelse.

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#15
Hej Allan

Der er en Remington seven i 260på http://www.egun.de
Måske det var noget.

Michael
Svar
#16
Hej Søren Comp

Det var ikke rettet mod dig speecielt. Jeg undrer mig bare over den lovprisning af en riffel der bliver ufærdig og så forsynes med dimser efter behag.

Jeg vil da hellere, hvis jeg ikke selv kunne lave arbejdet, købe en færdig riffel og spare pengene til patroner.

Jeg synes bare at udtrykket "custom" bliver udvandet.

mvh M@X som har ejet 2 Remington 700 og har den ene endnu.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Hej Søren Comp

Det var ikke rettet mod dig speecielt.

Sådan opfattede jeg det heller ikke, og jeg kan godt følge din undren.
Hvis man bare skifter en stump ud for at skifte ud. Skifter man for at ændre noget, til noget man tror/håber er bedre i en eller anden sammenhæng. Fx bruger jeg løse magasiner til jagtfelt, men monterer hængslet bund til jagt, hvor behov for kapacitet er mindre. Ja så mener jeg der er en ide med det.

Jeg undrer mig bare over den lovprisning af en riffel, der bliver ufærdig og så forsynes med dimser efter behag.

Igen kan jeg sagtens forstå dig. Men da ingen rifler i butikkerne er lavet lige efter mit hoved, og jeg ikke selv har evner eller økonomisk kapacitet til at starte et eventyr(efter mit hoved ville salget nok også bliver derefter, butikkerne bugner jo af varer, som diverse marketingafdelinger har fundet ud af er det kunderne vil have).
Det er så her jeg synes remington i modsætning til de fleste leverer en riffel der for låsens vedkommende og enkelte stumper er i en ok kvalitet og med aftermarkets kan lave en riffel til min smag indenfor en slutpris der er spiselig.

Jeg vil da hellere, hvis jeg ikke selv kunne lave arbejdet, købe en færdig riffel og spare pengene til patroner.

Se ovenfor, men med en rem bliver der råd til begge dele.

Jeg synes bare at udtrykket "custom" bliver udvandet.

Helt enig, bruger tilpasset er bedre eller mere rammende, men sælger måske ikke helt så godt[Wink]. En rem 700 med diverse dingenoter er stadig en remington, om der så er guld indlæg eller fine graveringer på.
Stillet på spidsen er custom i min verden unika og der skal være ændringer/modificeringer af lås eller helst lås af egen fabrikation fx magnum hansens, Dakota eller lign. Men hvor når går man så fra custom til at være lille fabrik ?

mvh M@X som har ejet 2 Remington 700 og har den ene endnu.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#18
Skal det opfattes sådan at Remington 700 ikke kan skyde ordentligt uden man laver div ting ved dem ...... Nej vel....Priser i dk syntes jeg er lidt svære at finde .Så kører nok en tur til skov i morgen. så må vi se om det bliver Remington eller noget andet med kort lås.eller kun krudt og kugler. Tak for hjælpen.
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Det er noget (meget) jeg aldrig har forstået.
Det tror jeg du har ret i [Wink](ikke negativt ment).

Om det er en Harley eller en Remington er lige meget.

I min verden er det tåbeligt at købe en fuldt funktionsdygtig standard riffel, for så at splitte den ad og skifte de fleste dele ud med aftermarket dele i en formodentlig bedre kvalitet. Resultatet er en forhåbentlig bedre riffel, en tyndere tegnebog og en hel bunke brugte dele der ikke er noget værd. Ofte prales der endda med hvor få originale dele der er tilbage på riflen/motorcyklen.
Det giver heller ikke mening i min verden.

Det kan kaldes katalogshopping og har intet med custom at gøre. "Custom" betyder at man selv bygger/fremstiller eller lade bygge/fremstille stumper efter egne ideer og at riflen bliver unik, forstået på den måde at der kun findes den ene.
Det er her jeg mener at der er noget du ikke har forstået.
Du må kalde det hvad du vil, katalogshopping eller custom – det eneste der interesser mig er at få en riffel der har så mange af de finesser som jeg ønsker, altså for at bruge dine egne ord; en riffel ”efter egne ideer”. Disse finesser ”efter egne ideer” kan ofte tilgodeses efter en katalogshopping.
Om min riffel er unik eller ”custom” er jeg bedøvende ligeglad med, bare det er min.

Jeg bliver lidt træt af (kun lidt) at når en riffel roses til skyerne af andre, for sit flotte udseende, så er det i virkeligheden kun item #157 fra side 452 i kataloget der er sat sammen med item 87 fra side 41 og det hele er samlet med en standard Rem 700.
Du skal ikke rose, kun glædes over at ejeren har en riffel som har mange af de finesser som han ønsker sig i en riffel.

Alle og enhver kan pege i et katalog og vælge: Rails med canting, skæfter, aftræk, lettere slagstifter med kortere locktime osv. osv.
Det er jo fantastik at det er så nemt. Jeg tror faktisk det er mere besværlig at få overbevist S&L, Sauer m.m. om at ens riffel skal være med et glasfiberskæfte samt en Tactical knob.

Slutresultatet er at man kunne, for de samme penge have købt en anden standard riffel med de samme features.
Nej - det er det man ikke altid kan, hvorfor en 700 er et godt bud på at få mange af ens ønsker/krav opfyldt i en riffel, uden det koster en formue.
En 700 kan selvfølgelig ikke blive til alt, men for mig kunne en 700 med få modifikationer blive til det perfekte kompromis.

Kom nu gutter og vis det frem som I selv har lavet og ikke bare noget pling pling fra et katalog.[Smile]
Jeg vil finde det tåbeligt at bruge min sparsomme tid på noget, jeg bare kan pege ud fra et katalog. (Har den dybeste respekt for folk der ikke ser ovenstående på samme måde, og anerkender de håndværksmæssige præstationer)

Jeg venter spændt............
Jeg har engang lavet et askebærer i ler, men min mor har desværre tabt det for mange år siden. [Big Grin]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



Bang.
Svar
#20
Ups, nu kan jeg godt se at m@x har uddybet svarende til 308.
Fik ikke øje på debatten/svarene i Quoten[:I]

Mvh. Bang
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)