Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
sortering af hylster.
#1
Jeg har en helt masse 6,5x55 hylstere fra skydebanen som jeg har sorteret efter mærke. Men jeg vil også sortere dem efter vægt efter kalibrering og trimning. Men hvor stor må vægt foreskel må der være? 1 gr 2gr eller? for at det ikke har indvirkning på tryk og pression?

Der skal mange erfaringer til at gøre et helt liv.
Der skal mange erfaringer til at gøre et helt liv.
Svar
#2
Det kan man ikke generalisere ...

Det har meget med den enkelte riffel/kaliber at gøre. Som håndregel vil et større hylstervolume medføre mindre afvigelse.

Med min 6,5x55 har jeg altid kun sorteret efter fabrikat, den er fløjtende ligeglad hvilke Normahylstre den skal tygge.

Søger du EKSTREM præcision, skal du selvfølelig veje, halsafdreje, trimme osv, men min kan skyde "nøglehuller" uden ...

Prøv dig frem [:p]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Det er kun i forbindelse med fx .300WinMag at man SKAL huske at veje, da der her er lavet hylstre med forskellig godstykkelse og derfor er der 2 sæt ladedata. Ellers må jeg sige at det ikke er noget jeg går særligt meget op i.
Mvh.

Yeti
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Det er kun i forbindelse med fx .300WinMag at man SKAL huske at veje, da der her er lavet hylstre med forskellig godstykkelse og derfor er der 2 sæt ladedata. Ellers må jeg sige at det ikke er noget jeg går særligt meget op i.



Narhj, det er altså ikke helt rigtigt.

RWS-hylstre er noget tykkere i godset, (I hvert fald i nogle kalibre) og her må man tilpasse krudtmængden til det mindre volumen.

Men blot hylstrene med det lille volumen er ens, så kan man spare et par grains krudt [Wink]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#5
plus Sako, Clax

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)