Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Partizan
#1
Har lige set Partizan, patroner i kal 270 win . på korsholms hjemmeside.
Er der nogen som har prøvet dem,[?] jeg overvejer at købe 100 stk til træning, også smide hylsterne væk bagefter.

HVORFOR GÅ PÅ ARBEJDE.. NÅR MAN KAN GÅ PÅ JAGT
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#2
Her her du en god chance for at få en lorte dag på skydebanen![xx(]
Dårlig precision og i værste fald funktionsfejl, vil ødelægge din selvtillid!
Køb noget ammo som kan genlades, and cry only once![Big Grin]

Livet er for kort til dårlig ammo!

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#3
ok jeg skal ikke have nogle. holder mig til norma jakt match.
tak for svaret[Wink]

HVORFOR GÅ PÅ ARBEJDE.. NÅR MAN KAN GÅ PÅ JAGT
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#4
Mojn

Jeg mener at der er tale om ammo fremstillet i Serbien, der har været en test af dem i et norsk jagtblad, hvor egenspredningen var rimelig stor. Udgangshastigheden var heller ikke noget at prale af.

Det er muligt du kan bruge dem på hjortebanen, husk i hvert tilfælde at rengøre riflen grundigt efter skydning.

Køb hellere nogle Remington patroner eller tilsvarende.

Vh.

cck
cck
Svar
#5
Jeg har prøvet dem i 6,5*55, de havde alt for stor spredning(3 cm på ca 50 m), til gengæld skød de pmc fra korsholm rimlig godt, men jeg kan se de er holdt op med at handle med dem, er der nogen der ved hvorfor?
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by cck

Mojn

Jeg mener at der er tale om ammo fremstillet i Serbien, der har været en test af dem i et norsk jagtblad, hvor egenspredningen var rimelig stor. Udgangshastigheden var heller ikke noget at prale af.

Det er muligt du kan bruge dem på hjortebanen, husk i hvert tilfælde at rengøre riflen grundigt efter skydning.

Køb hellere nogle Remington patroner eller tilsvarende.

Vh.

cck



Hvad er så fidusen i at bruge dem til hjortebanen? Hvis de ikke kan bruges til almindelig skiveskydning ville jeg da slet ikke lade dem ødelægge min selvtillid på hjortebanen.

Det minder mig egentligt om de der totalt udk***pede Bl**er rifler i Tyskland, som havde skudt 250000 skud og spredte så meget, så de næppe var brugbare til bladskud på målstørrelser som elefanter.

Til enhver skydning skal man absolut ikke gå på kompromis med præcisionen.

Mvh.
Lars/Great Dane

Exclusive member of team X-member of ***
Great Dane

Svar
#7
Jeg har prøvet dem i min gamle CG mod96 6,5x55 træææls. 10 skud på 80m sad så de kunne dækkes med bunden af en almindelig vinflaske.

Et enkelt skud til en hare på 60m afstand,jeg gør det aldrig mere,den nermest eksploderede,totalt ubrugelig intet kunne anvendes,jeg har en kompis der har brugt PARTISAN I 308W i 308w og han beretter om serdeles stort kødspild,så det er vel det der på godt dansk må betegnes som en rigtig gang lort,man skal holde fingrene fra.

mvh,Buffalo
Svar
#8
I et af jagtprogrammerne på DK testede Rolf Hagstrøm patronerne fra PRVI Partizan - hans mening om dem var klar - præcisionen var så dårlig at han mente at de burde være forbudt til jagt - men det er de jo desværre ikke da de er blødnæsede og derfor lever op til lovens krav
Svar
#9
så er lovens krav for ringe kære Jesper
Svar
#10
Jeps!! Lovens krav er for dårlig, men der er desværre også en del jægere som ikke er kræsne nok. Forstået på den måde at jægere der er sit ansvar bevist, går ikke på jagt med noget der er så dårligt at det ikke kan ramme en ladeport [V]
Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#11
Selvfølgelig er lovens krav for ringe når dens slags ammuntions tillades - jeg er bestemt ikke fortaler for dette ammo - tværtimod.
En af min kammeratervar tidliger fortaler for at vi skulle købe noget billigt russisk jagtammunition - jeg mener at kunne huske at de koster ca 2,5 kr pr styk til 30.06.
Jeg fortalte ham klart, at jeg heller ville holde op med at gå på jagt, end at proppe det l... i mit gevær for at skyde det efter et dyr - så var den ged ligesom barberet - og nu lader jeg så også til ham Smile - så lidt godt kan da der af mit møgfald
Svar
#12
Har kun prøvet dem i 223 og på 200m var egenspedningen over 20 cm!!!! Så dem fik Jocob fra Korsholm lige i synet igen.

A.Nielsen

Fattigdom er en sindstilstand
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#13
Har prøvet dem i 6,5x55 og 30-06.. 3 cm på 100m er godt nok til hjortebane træning.
Svar
#14
De går af rø... til i en 202'er. Tilhører man gruppen af stakler med sådan en pop-riffel med (alt for) stramt og sart kammer (jeg er selv én af dem[Smile]), så er der rigtig dårlig økonomi og endnu dårligere oplevelser i at købe det billige l...

/bundgaard
Svar
#15
Jeg fik rettet op på en skyttes selvtillid i søndags, da jeg gav ham nogle af mine 6,5'ere.

Nu kunne han lige pludselig skyde igen ... Det kunne han ikke med sine PRVI-partisansøm.

At kalde det for noget lort er næsten for positivt, det er og bliver noget skrammel!

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#16
Det der næsten er det mest pinlige er at nogle rask væk bruger både 20000-30000 på riffel og optik, men det vi sgu ikke betale noget for ammunitionen - det er bare hul i hovedet
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Jesper1973

Det der næsten er det mest pinlige er at nogle rask væk bruger både 20000-30000 på riffel og optik, men det vi sgu ikke betale noget for ammunitionen - det er bare hul i hovedet



Jamen jeg kan ikke være mere enig! Men jeg overhørte for nogen tid siden en samtale mellem en jagtekspedient og en grøn riffeljæger. Hvor ekspedienten faktisk gjore et stort nummer ud af at sælge ham sådan noget bras!!! Og jeg kan sku godt forstå at der er folk der indimellem kommer på skydebanen med skramlet, når de intetanende bliver offer for skrupleløse sælgere[xx(]

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#18
Var nede hos Korsholm og savle over nogle rifler i lørdags, der overhørte jeg en gang salgstale til en ny riffelkøber.[:I]

Den var helt efter bogen, købers ønske til jagt, kalibere og diverse, sælgeren oplysete så lidt om diverse kaliberkrav i europa og resten af verden for at køber havde lidt til at vælge ud fra, en helt soper fremgangsmåde[Wink]

Nå, men jeg skulle også have den stak patroner til lidt indskydning og jagt. [Smile] mit ønske var noget billigt og stablit i kaliber 30-06 og 9,3-62, jeg har et par gamle m96 i disse kalibere der skal testes i Ulfborg[Wink], straks blev jeg ledt i retning af partisan, sælgeren blev så oplyst om at jeg ikke var interesseret i disse patroner, da jeg kun havde hørt dårligt om dem, det kunne han ikke forstå han indskød flere rifler med disse og de var meget præcise[:0][Big Grin]

Enden blev at jeg købte noget billig remington jagt ammo, som jeg så brænder af istedet[8D], håber så at det er mere præcist[Big Grin][Big Grin].

Tiden vil så vise om riflerne er gode nok til at beholde til lidt sjov eller de skal skrottes[Sad]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Santo

Var nede hos Korsholm og savle over nogle rifler i lørdags, der overhørte jeg en gang salgstale til en ny riffelkøber.[:I]
Den var helt efter bogen, købers ønske til jagt, kalibere og diverse, sælgeren oplysete så lidt om diverse kaliberkrav i europa og resten af verden for at køber havde lidt til at vælge ud fra, en helt soper fremgangsmåde[Wink]
Nå, men jeg skulle også have den stak patroner til lidt indskydning og jagt. [Smile] mit ønske var noget billigt og stablit i kaliber 30-06 og 9,3-62, jeg har et par gamle m96 i disse kalibere der skal testes i Ulfborg[Wink], straks blev jeg ledt i retning af partisan, sælgeren blev så oplyst om at jeg ikke var interesseret i disse patroner, da jeg kun havde hørt dårligt om dem, det kunne han ikke forstå han indskød flere rifler med disse og de var meget præcise[:0][Big Grin]
Enden blev at jeg købte noget billig remington jagt ammo, som jeg så brænder af istedet[8D], håber så at det er mere præcist[Big Grin][Big Grin].
Tiden vil så vise om riflerne er gode nok til at beholde til lidt sjov eller de skal skrottes[Sad]
Mvh
Santo



Hehe så kan jeg da vist også godt afsløre at det var hos Korsholm jeg overhørte min gengivede samtale!! Man skulle jo tro at det var den samme ekspedient[:0]

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#20
[[/quote]
Hehe så kan jeg da vist også godt afsløre at det var hos Korsholm jeg overhørte min gengivede samtale!! Man skulle jo tro at det var den samme ekspedient[:0]

Jesper Hansen
[/quote]
[Big Grin][Big Grin]Der var noget med vægt på våben og svage arme ind over[Wink]

Ordet Tikka og Sako blev også nævnt[:p]

Jeg havde nu mere gang i at fedte en Mauser 03, de havde den bare ikke i fiber på hylden.[Sad] Havde de det så var den jo nok osse bare blevet købt[^]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)