Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Picatinny Rail
#1
jeg skal til at montere Picatinny Rail på min Tikka Super Varmint, som jeg lige har hentet hos min lokale våbenpuscher, efter 9 mdr ventetid[Big Grin]
jeg vil gerne sikre skruerne med lock tite ( mon det staves sådan )
men vil helst at jeg kan få skruerne løsnet igen
så var det at jeg tænkte at det jo nok var nogen at jer kloge hoveder[Big Grin] som ved hvilken tybe der egner sig bedst

med venlig hilsen Ejvind
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar
#2
Lad være hvis du vil være sikker på at kunne løsne dem igen. Låsestolen er mig bekendt lavet i Aluminium, og hvis du får revet et af de gevind, så er du f*cked [xx(]

Mvh.
Lars/Great Dane

Exclusive member of team X-member of ***
Great Dane

Svar
#3
Aaaaarrrrrrrrhhhhhhh????????? er låsestolen lavet i alu ???, kan det nu passe[?]

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#4
Jeg tror ikke Tikka laves i alu da den "låser" i låsestolen og ikke som i andre fabrikater hvor låsestolen er i alu. De låser nemlig i piben og ikke i låsestolen.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Jeg tror ikke Tikka laves i alu da den "låser" i låsestolen og ikke som i andre fabrikater hvor låsestolen er i alu. De låser nemlig i piben og ikke i låsestolen.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"



Pis hvis jeg husker forkert [:I] Men det ændrer nu ikke på at det er noget bull at bruge lim.

Mvh.
Lars/Great Dane

Exclusive member of team X-member of ***
Great Dane

Svar
#6
Jeg kan ikke huske Loctite nummeret, men den grønne flangetætning hærder ikke fuldstændig op, så man kan altid skrue lortet fra hinanden igen uden at det er nødvendigt at varme på låsestolen.

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#7
hej ta og brug en 542er det er en det er beregnet til hydraulik den er rød, for siger du at du skal have en grøn,kan det være du ender op med en leje sikrings locktite og så får du aldrig skilt det igen[}Smile] men 542 er fin til det,bare brug det med om tanke

mvh.raz
mvh.raz
Svar
#8
lejesikring er den mørkegrønne. flangesikring er lysegrøn

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#9
Loctite 243 er den rigtige

Loctite 222 er den milde

Loctite 243 er medium skrusikring

Loctite 270 er lidt hårdere

PS:man skulle tro at ingenøren hos Loctite er jæger[Big Grin]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
eeeejjjjj altså, nu er jeg lige kommet i tanke om at den lysegrønne ikke er loctite, men af mærket lockseal i stedet. en tilsvarende i loctite er rød og har nr. 510

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Lani

eeeejjjjj altså, nu er jeg lige kommet i tanke om at den lysegrønne ikke er loctite, men af mærket lockseal i stedet. en tilsvarende i loctite er rød

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....



Det er der sgu mange der er. 222 og 243 er blå

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#12
Tusind tak for de hurtige svar [Big Grin]

jeg står lige på hovedet i mester`s værktøjsskab og ser om der ikke skulle være en Loctite 243, så skal jeg bare have ørnen monteret i Leupold QRW

Så skal der skydes ind i weekenden [8D]
er vildt spændt på at få prøvet tøsen

mvh Ejvind
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar
#13
Citat:quote:

PS:man skulle tro at ingenøren hos Loctite er jæger



Det kunne unægtelig se sådan ud. Fin huskeregel når man står i butikken: Jo kraftigere kaliber desto bedre holder den. Hvis den locktite der låser bedst hedder 50 BMG er interessen hos ingeniøren vist bevist [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#14
Brug epoxy i stedet, det kan løsnes ved hjælp af varme.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#15
Citat:quote:

Brug epoxy i stedet, det kan løsnes ved hjælp af varme.


Det kan Loctite også, selv den stærke 270, som vist hedder 2701 nu.
Svar
#16
Ok, det vidste jeg ikke...............man lærer jo hver dag.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#17
hej hvor har du købt rail henne og er den i rustfri? jeg har nemlig også lige købt en t3 varmint med rustfri pibe.
Svar
#18
Hej trier

Undskyld jeg først svare nu men mit internet har været nede i en uge, tak TDC [Sad!][Sad!][Sad!]
Railen er en original Sako i rustfri den passer på lige riflen, den er købt gennem bdr. Westergaard i Thisted men er ganske alm. bestillingsvare som burde kunne bestilles ved enhver våbenpusher [Big Grin][Big Grin]

mvh Ejvind

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar
#19
Hvad kostede den dims du måtte vente 9 måneder på...?

--
mvh M@X.
Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#20
Hej Max
ja nu var det altså riflen jeg ventede på i 9 mdr. det kan jeg godt se ikke fremgår tydeligt af mit inglæg [:o)][:o)]
Railen kom med riflen så jeg ved ikke hvor lang levering der er på den, men jeg tror at det er lagervare [Wink]
vejledende salgspris ligger på 1148 kr. men den jyske salgspris landede efter lidt handlen frem og tilbage på 900 kr.[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

jeg kan forøvrigt tilføje at træfpunkter max flytter sig 1 cm efter af og påmontering af kikkert, så i forhold til svingmontage er det en billig og flexibel løsning

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)