Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
NY UPDATE Montage udført af en østjysk våben!!!
#14
Sidste år på skydebanen i Vingsted havde jeg den sælsomme oplevelse at se en meget ung og "lidt klein" riffelskytte træne til riffelprøven med sit nye gevær, som han havde købt det samme sted til når han skulle på bukkejagt. Det var en sprit ny Sauer 202, monteret med en Tasco kikkert. Han havde skudt en del skud med en spredning på ca. ½ meter....han var ved at opgive ævred lidt, og havde sat sig på bænken for at overveje situationen og kiggede lidt på os andre skytter. Da han havde set mig ligge og skyde fine små skudgrupper spurgte han, om ikke jeg ville prøve hans riffel, så han kunne få konstateret, om det var ham eller riflen, som det var galt med.
Jeg prøvede hans riffel, som viste sig at være en 300 Winchester magnum, som sparkede som en hest!...SQ DA IKKE NOGET AT SIGE TIL HAN IKKE KUNNE RAMME MED DEN! En helt uerfaren skytte udstyret med sådan et monstrum til rådyrjagt!
Jeg håber i den grad, at det er drengen, der har insisteret på at han VILLE have den konfiguration, ellers skulle den ekspedient, som har solgt ham våbnet have en ordentlig omgang! Man sælger da ikke et gevær af den kaliber til en ung uerfaren skytte, der skal på rådyrjagt og ikke har været til riffelprøve endnu. Det er da den sikre måde at afvænne ham fra riffeljagt og -skydning!

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Beskeder i denne tråd
NY UPDATE Montage udført af en østjysk våben!!! - af ran - 17-05-2005, 06:32 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)