Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Krisen kradser hos Sauer!
#1
Krisen kradser osse hos Sauer!
Man regner med at afskedige op til 150 medarbejder!En stor del af produktion er overdraget til Blaser som har modtaget en stor del af Patenterne og Licenser!Produktion vil blivet flyttet til Isny (sydtyskland)samme sted som Blaser.
Skæfteproduktionen er flyttet til Bulgarien!Nye produktions steder bliver snart opført i Isny!

http://www.kn-online.de/schleswig_holste..._cnt=76250

Lille

The Blaser R-93 is nothing more than an overcomplicated piece of expensive junk. Owners of this glorified toy think it’s a rifle."
Hilsen Lille

Svar
#2
http://www.kn-online.de/schleswig_holste..._cnt=76250

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Det kan være at man skal på strandhugst hos deres snart tidligere medarbejdere.

Det lyder trist at et godt produkt, som Sauer, fremover skal produceres hos propaganda foretagenet i Izny, og at skæfterne skal produceres af højtlønnede og rutinerede bulgarske landarbejdere[Wink]

Måske kan de også få fremstillet lidt metaldele i Tyrkiet (var der ikke en tråd om en Blaser 95 fremstillet i Tyrkiet)

jbn
Svar
#4
ja at de er dygtig medarbejderne er jeg ikke i tvivl om!Men den nye ejer skal bare være klar over at de brand made in germany er de de sælger de meste og hvis jeg ved en ting de kommer til at koste kunder i stor stil såfølig skal man tjene penge men når man presser citronen for meget kommer der kun bittre ting ud af den til sidst!Alene folk med forskellige trosbekendelser (Jeg ejer en Blaser de bedste i verden jeg ejer en sauer...)Nu værende Blaser og Sauer ejer køber ikke igen fordi de rygtes hurtigt de med delene made in kebab eller made in Pingpong eller for den sags skyld made in Bulgarien!Førhen vist man hvad man fik!En Blaser som røg rund om ørerne hvis man overdrev med krudt eller en Sauer hvis sikring i aftrækker bojlen var mere end spændende en gang ind imellem men nu made in ausland... na ja jeg holder mig til Steyr frem over eller Sako der er der jeg vil lægge mine penge i fremtiden!

De er ikke altid en fordel at være eller prøve at være en global player.

Lille

The Blaser R-93 is nothing more than an overcomplicated piece of expensive junk. Owners of this glorified toy think it’s a rifle."
Hilsen Lille

Svar
#5
Et og andet må de jo gøre rigtigt hos Blaser - jeg synes det er både imponerende og overraskende, at de er i stand til at købe en så gammel og hæderkronet konkurrent som Sauer.
Umiddelbart ville jeg da også 'skyde' på at krisen må kradse hos Blasers kernekunder.
At det blev Blaser, som nu står i toppen af ledergruppen og økonomistyringen, ser jeg ikke nødvendigvis ikke som et problem - hvem ved, måske kommer der ny inspiration til virksomheden, og under alle omstændigheder er det da glædeligt, at de er reddet fra en alternativ konkurs.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)