Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lortehylstre eller ?
#1
Hej . Jeg har været igang med at lade til min 6,5x57R . Jeg kunne ikke finde nogle hylstre til en fornuftig pris og endte med at købe S&B , de var til gengæld meget billige .

De blev full sized , så til fænghætterne (jeg havde ikke tjekket fænghætte hullerne). Ved flere hylstre vippede det lidt skævt ved isætningen og et par gange blev hylsteret trykket lidt skævt ud af holderen [Sad!], så jeg måtte være noget forsigtig i processen . Holderen er en RCBS nr.26 .

Jeg har aldrig haft den slags problemer før , så er konklusionen ikke at det er nogle lorde hylstre som bare skal bruges og smides væk , også få købt nogle af et tysk fabrikat [?].

Hilsen A-bolt
Svar
#2
Der står lidt om det her:
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...IC_ID=1066
Og her:
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...PIC_ID=491

Search er din ven [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
Prøv at reife hullet med den til hylsterhalsen, det plejer at hjælpe.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#4
Mojn

Ved S&B hylstre er fænghættelommen ofte ikke så dyb som ved Remington og Norma hylstre. Jeg har oplevet det sammen med 9,3 x 62 hylstre, hvor fænghætten ofte stikker lidt ud over hylsterbunden.

Du kan evt. prøve at bearbejde fænghættelommen med en primer pocket uniformer, så du får en ens dybde.

Fremover ville jeg købe nogle RWS hylstre i stedet for S&B Crap. De koster ikke mere end 13,50 kr/stk. ved REX.

Vh.

cck
cck
Svar
#5
Tak , jeg prøver at reife hullet næste gang .

Æhh cck , 13,50kr finder jeg meget dyr . Ved godt det er gode hylstre , meeen det er betydelig over hvad jeg vil gi`.

Hilsen A-bolt
Svar
#6
Hej igen

Hvis du kan genlade RWS hylstre 6 - 7 gange, bruger en kule til ca. 3 - 4 kr./stk. så bliver dine udgifter til ammo på ca. 7 kr. pr skud, det er da vist ikke noget at sige til i en 6,5 x 57 R. Du kan jo prøve at ringe til Korsholm og høre hvad en kasse patroner koster.

Vh.

cck
cck
Svar
#7
Hej . Nyt problem , NU har jeg fået nogle gode hylstre , og der er masser af gods i dem . Ingen problem med genladning , andet end at jeg måtte slibe lidt af min hylsterholder til trimmeren , på grund af en meget kraftig rand .

Ladt med samme ladning som ved S&B hylstre (129grs Hornady Norma 204 42grs COL 77,2mm)og afsted til skydebanen .

Trykket vil narturligvis stige , men det er jo en svag ladning ! Patronen klemmer og fænghætten ser sådan ud

[Image: dscn1232.jpg?t=1304313895]

Den er fladet ud , hvordan kan det nu være [?][?]. Jeg skød også et par Norma 120grs FMJ , Norma 204 42grs COL 74,2mm , de klemmer ikke helt så meget , men fænghætten ser også noget flad ud .

Hvad er der lige galt her [?][?]jeg forstår det ikke . Hilsen A-bolt
Svar
#8
Det der er ikke en "flad fænghætte" på grund af for meget tryk[Big Grin]

Der er ikke engang en lille kant(krave) rundt om slagstiftens aftryk..

Men hvorfor de klemmer kan jeg dog ikke sige...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#9
Måske det meget kraftige gods er grunden til at den klemmer lidt?

PCP 22., 223rem, 308win, 7mmRM, 9,3x62, 375 H&H
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Det der er ikke en "flad fænghætte" på grund af for meget tryk[Big Grin]

Der er ikke engang en lille kant(krave) rundt om slagstiftens aftryk..

Men hvorfor de klemmer kan jeg dog ikke sige...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



Er der ikke nogen der kan supplerer med et billede af en fænghætte der har været udsat for for højt tryk?

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Det der er ikke en "flad fænghætte" på grund af for meget tryk[Big Grin]

Der er ikke engang en lille kant(krave) rundt om slagstiftens aftryk..

Men hvorfor de klemmer kan jeg dog ikke sige...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



Er der nogen vejledene tommelfingerregl Mht. tryk hvis man har en lille krave ved slagstiften.
i mit tilfælde drejer det sig om en cci lr200 som hvis nok er temmelig blød i hætten.

Mvh Høker
Svar
#12
Hej
Man kan ikke måle for høj tryk ved at se på hætten.

Mvh Maubla Ole
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Maubla

Hej
Man kan ikke måle for høj tryk ved at se på hætten.

Prøv at læs dette indlæg.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=22171

Mvh Maubla Ole


Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#14
@ høker ------------HVAD [?] hvor har du det fra !

CCI er nok nogle af de hårdeste, af de almindelige fænghætter, altså så vidt jeg ved [:I]

Det er en fejl, at bruge en fænghætte som tryk indikator, det er der mange forklaringer på !!!

Kraven rundt om anslagshullet "KAN" være et tryktegn, men kan også være et tegn på et slidt/for stort hul i bunstykket.

Fænghætten kan være flad på en måde, så man ikke er i tvivl om, at der er tryk nok, men så er der som regel andre, mere valide tegn også.

Men hvorfor disse spørgsmål - det er jo allemandsviden, for alle der har været på ladekursus [B)]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#15
tja jeg tro sq nok det var oppe at vende på ladekursus.
men er ikke helt sikker.

som grøn genlader forsøger man vel altid at samle noget viden til sig, at der så sommetider skal soteres noget fra er en anden sag.

så er der nogen der har nogle brugbare guldkorn er jeg altid villg til at lytte.

Mvh høker
Svar
#16
Nå ja - men hvis du ikke mener, at det jeg har skrevet er brugbart, så har jeg jo ikke mere at tilføje [Big Grin]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#17
nej tvært om.. der er bare ikke noget der slår sund fornuft.
jeg er ny mht. genladning så jeg kan altid bruge noget viden.

ligesom så meget andet så er det vel også først når man har tilladelsen i hånden at man for alvor skal til at lære at genlade.

Mvh Høker
Svar
#18
Det er bare et lidt surt opstød fra min side, det virker efterhånden som om, at nogle har trukket deres tilladelse i en automat, eller at underviserne er extremt ringe.

Som et minimum bør man holde sig vågen, og være obmærksom, når det gælder et emne, hvor man selv eller andre kan komme slemt tilskade.

De sikkerhedsmæssige ting skal man vide, inden man påbegynder ladning - det er ikke noget man skal lære hen ad vejen ....punktum

Jeg kan anbefale den norske ladebog - der er lidt forklaring og billeder. Jeg fik nu også udleveret noget lignende i forbindelse med ladekurset - men det er jo fra dengang fjernsynet var sort/hvid [Big Grin]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#19
jeg tror som ikke at undervisningen er dårligere end tidliger. har selvfølgelig ikke taget kurset anden den ene gang så..
men de ting der virker helt lige til på dagen under kurset kan man godt spekulere lidt over efterfølgende også er det jo nemt at forsøge at trække på den viden der er her inde.

eller som jeg har indtryk af er der også mange der lige prøver deres tænkte ladning af her inde for lige at dobbelt tjecke, hvilket der så kan være et irretationsproblem for i rutinerede genladere, at en eller anden newbi stiller samme spørgsmål som ham i sidste ugen.

jeg startede selv op for ganske kort tid siden og ville begynde med at lave nogle patroner med scenar og efter vihtavuori´s lade data men endet ret hurtigt med at fide ud af at deres col var for lang til min riffel.
se det med at nogle øger deres col for at komme tættere på riffelgangene for at forbedre precsionen havde vi talt om p¨å ladekursus og at man vil øge trykket ved at sætte sit projektil for dybt.
se så sad jeg sq allerede fast den første dag som genlader, for hvad ville resultatet af en opkortning af patronen være.

lang smøre... de forsigtige af os spørger jo nok et par gange ekstra evt lidt dumt nogle gange inden vi korter patronen op. osv.

Mvh Høker
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by AB

Det er bare et lidt surt opstød fra min side, det virker efterhånden som om, at nogle har trukket deres tilladelse i en automat, eller at underviserne er extremt ringe.



Hvad forventer du folk kan nå at lærer på en dag? Det gør ikke nogen til experter, eller rutinerede at sidde en dag på et kursus. (i øvrigt synes jeg høker indlæg forklare det meget godt[^])

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)