Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rensepads
#1
Jeg har indtil nu klippet mine rensepads ud af "nettoklude" med en saks. Planen er nu at hamre dem ud med en hugpibe. Spørgsmålet er hvilken diameter rør jeg skal bruge til pads i kaliber 6,5 mm og 7,62 mm? Jeg kunne selvfølgelig prøve mig frem men det kunne jo være at der var andre der kørte med billige pads.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
Til den pris man kan købe dem til i skyttebutikken kan det vist ikke betale sig at klippe og klistre ret meget selv.

http://www.skyttebutik.dk/product.asp?product=3108

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#3
Selvfølgelig kan man købe rensekludene billigt, men det er da ikke noget større arbejde selv at lave dem. derved kommer kludene også til at passe til kaliber/rensestok, og i forhold til hvor stramt man vil ha dem til at gå i piben.

Når jeg mangler renseklude river jeg et stykke bomuldsstof (f.eks. Et gammelt lagen) i strimler lidt afhængig af kaliber og tykkelse af rensestokken.
Til min 220 Swift skal strimlerne være ca. 32 mm.

[Image: Renseklude001.jpg]

Derefter klipper jeg strimlerne til kvadratiske lapper. På min rensestok til kaliber 22, har spidsen en diameter på 3 mm, så det passer med at en 32 x 32 mm lap, går tilpas stramt igennem piben når den sidder for enden af rensestokken.
5 minutter med saksen, og jeg har til et par måneders forbrug. [Smile]

[Image: Renseklude002.jpg]

[Image: Renseklude004.jpg]

Efter at jeg har trukket piben igennem med en olievædet uldvisker, bruger jeg ca. 2 – 3 lapper til at fjerne den værste olie med.

[Image: Renseklude005.jpg]

Derefter en lap med ”Oil-out” (et olie-affedtningsmiddel)

[Image: Renseklude006.jpg]

og til sidst 10 – 15 lapper for at få piben helt ren og tør.

[Image: Renseklude007.jpg]

Når lapperne er rene efter en tur igennem piben er det ok! [Wink]

mvh.
Swift
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)