Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tyskland : Udbrud af svinepest
#1
Rheinland-Pfalz

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Rheinland-Pfalz

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty



Jae det er så lige vand på møllen, hos de danske politikere, øv[Sad]

Per T Nielsen

Ruger # 1
"one shot - one kill"
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#3
Nu bliver der vaxinert på livet løs! Flyver med bait som indeholder vaxine!De tæppe bomber områderne hvor der formodes vildsvin!

Onde tunger siger at de med svinepesten er selvforskyldt af de tyske svine baroner.Man formoder at udbrud stammer fra tamsvin som selvdød og blev parkeret på møddingen!Observeres tid de koster jo penge at komme af med grisen!

Lille

The Blaser R-93 is nothing more than an overcomplicated piece of expensive junk. Owners of this glorified toy think it’s a rifle."
Hilsen Lille

Svar
#4
Hej næsten navnefælle,

Hvad er din kilde til dine oplysninger? Jeg læser fast jagd wild & hund og jeg har ikke set helt den samme information, men det kan selvfølgelig være de ikke er helt så opdateret som du.

Mvh.
Jens

It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#5
Hvad er din kilde til dine oplysninger? Jeg læser fast jagd wild & hund og jeg har ikke set helt den samme information, men det kan selvfølgelig være de ikke er helt så opdateret som du.

sidste nummer af WUH side 94

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
Kære Strom: Jeg er ganske enig i omtalen af "Schweinepest weitet sich aus" i WUH side 94. Artiklen, der omtaler den forøgede udbredelse af svinepest fra NRW til nu også i RLP, omtaler også at man vil sænke målet for vildsvinebestanden til kun to styk pr. 100ha. Men de der baits med vaxine, dem kan jeg altså ikke se omtalt nogen steder. For mig at se (og det er jo også det der beskrives) søger man gennem et forøget jagtpres at nedbringe bestanden. Da jeg selv bor i Bruxelles til hverdag og dermed har Eifelområdet indenfor 200km så er det en bestræbelse som jeg pt. forsøger at volontere min bistand til[Smile]

Mvh.
Jens

It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#7
howdy Krenchel,
du har ret, jeg har heller ikke set artikler om vaccine i de tyske kanaler.
jeg troede at du mente at tyskerne fortav pestens eksistens[:I]. (tror nu ikke helt at vildsvinene er hovedsynderen)

var sidste år på jagt i Nürnburg hvor der var en glimrende svinebestand. er det i nærheden af hvor du huserer?

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#8
Kære Strom,

Hvor der er jagt huserer jeg gerne. Jeg prøver at tilrettelægge jagtsæsonen sådan at der falder en 2-3 jagter / måned i maj, juni, september-december. Tyskland, Tjekkiet og Polen ligger rigtigt fint i forhold til mig. Tyskland har jo et aldeles glimrende udbud af jagt til usædvanligt fornuftige priser hvis man bruger lidt tid på de forskellige länders wald & forst, hvoraf en del kræver at man griber knoglen og taler sig tilrette. Ned til ca. 100 Dkr / dag hvis man virkelig ser sig for, og ellers en 200-350 Dkr / dag - hvortil kommer trofæafgift, forplejning m.v. Der er også glimrende danske formidlere af jagt i Tyskland - jeg har selv booket gennem http://www.alletidersjagt.dk - som jeg dog endnu ikke har været afsted med.

Hvis du deltager i noget jagt på de kanter med ledige pladser så sig endelig til - det kunne være hyggeligt.

Når du alligevel kommer på de kanter så overvej en afstikker til Tjekkiet. Har været der med http://www.bertelsen.cz, en dansker - kan 100% anbefales. Ellers det tjekkiske statskovvæsen - de er bare så seriøse. Som mit indtryk af Ungarn, men til Polske priser eller derunder.

Mvh.
Jens

It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#9
halløj Krenchel
jeg var i Tjekkiet i Okt. på en hyggelig kombineret tur med Bjarne fra MacNab og nogle rare sønderjyder: 2 dage med drivjagt + 1 klapjagtdag på fasaner.

er der generelt forbud mod afskydning af handyr (på drev) i Tjekkiet+

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#10
Hallo hallo Krenchel! Krengel kalder!

Hej Jens de har været flere meldinger i dagspressen (Tysk)!
Jeg skal se om jeg kan finde dem igen!Jeg abboner W&H faktisk et godt jagdblad og så på min føde sprog! Jeg har faktisk også tyske bekendte i område som har udbrud af svinepest!hvis de haster med info kan du selv kontakte Untere Jagd Behoerde i område de kan henvise til de pågældende steder som er relevant så du kan få Info!

Hilsen Lille

The Blaser R-93 is nothing more than an overcomplicated piece of expensive junk. Owners of this glorified toy think it’s a rifle."
[Image: 1892659.gif]
Hilsen Lille

Svar
#11
Fair nok næsten navnebroder. Har faktisk mailet et par af dem i eifel-området og spurgt til muligheden for at yde kollegial bistand til grisejagten.

Mvh
Jens

It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)