Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trofæ opmåling
#1
hej
Hvordan måler men sine nedlagte dyr når de er blevet hovedmonteret.
(Chinese water deer og mountjack)
man kan ikke måle længden på tænder og veje den dur helle ikke
IMG]http://i558.photobucket.com/albums/ss27/river_photos/mounti-3.jpg[/IMG]
mvh
kristian

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#2
Det er for sent, når de er skuldermonterede.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Da hverken vægt eller volume bliver taget i betragtning ved opmåling af muntjac, burde der ikke være noget problem i at opmåle en muntjac efter en hovedmontering.
http://safariklub.dk/data/files/Trofaema...C_KOPI.PDF
Det eneste problem kan være i forbindelse med udlægget i tilfælde af at konservatoren har haft stængerne skilt ad,- men hvis det kun er en opmåling til eget brug og ikke et rekord trofæ kan den sagtens opmåles.

En CWD kan også opmåles uden at tænderne skal tages ud ved at man måler tændernes længde fra gummerne og fordobler dette mål desuden måles omkredsen ved gummerne, dog uden fordobling.
Kilde :- http://www.roe.texaswildlife.net/Scorer%...mation.PDF

Hilsen Renegade
Svar
#4
hej
ok tak for svaret. Så vil jeg melde mig ind i nordisk safari klub så kan de måle dem for mig
mvh
kristian

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#5
@Renegade: Steen Breith siger at hvis man har en underskrevet erklæring fra konservatoren på udlægget, så kan den måles op som var det en alm. montering.
Så vidt jeg er orienteret, så skal kineserne måles op i hele deres længde idag, det med kun til gummerne skulle være iflg. den gamle opmlings metode.

@River: Den 1/2 skriver du i en anden tråd at du har en guld kineser og en sølv muntjac til hovedmontering - hvem målte dem op for dig?
Svar
#6
hej
det var en engelske konsevator. aftalen var at de skulle have været målt i England men han gjorde det ikke. Han heder Gary tatton skulle være en af de besdte de har til CWD og Mountjac.
[Image: mounti-3.jpg]

mvh
kristian

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#7
Din kineser ser rigtig fin ud - hvad gav du for det i England og hvor i landet bor Gary tatton?
Jeg har fået lavet en muntjac og en sika hos Paul Taylor i Dorset, lad os sige det sådan, at han slap rimeligt godt fra sika'en, den blev flot.
Har du et billede fra siden af, af dine to monteringer?
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by river

hej
her er foto af dem fra siden
[Image: 1z5ugjc.jpg]
og
[Image: 21f05tj.jpg]
og tænder de er 85 mm lange hvis man måler dem på udvendig siden
[Image: 2iuz6gi.jpg]
prisen for de to er 665 pund med post udgifter til DK
mvh
kristian

Dø ved kølle



Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)