Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
etui til tilladelser
#1
jeg ville lige høre om hvad i bruger til jeres till.
findes der ikke en pung man have sine våben till. i.
mine har efterhånden fået ballefacon,er lidt træt af det.

switchback.[Smile]
Svar
#2
Jeg har bare mine i sidelommen på jagtbukserne, i en plastiklomme, det modvirker balleformen, men husk for gud skyld at tage dem ud inden vask [:I][:o)]

Mvh
Jonas
Svar
#3
Tilladelser ?

Samtlige mine rifler er uden tilladelse.

Du skal nok op i en ret stor pung, før tilladelsen kan være der.
Nogle får tilladelserne lamineret, men det er lidt upraktisk efter min mening. I hvert fald til pungen.

En løsning jeg dog har spekuleret lidt på, er laminering af tilladelsen - og stoppe den ind under sådan en patronholder (de sorte elastiske man sætter over bagskæftet.)

Jeg ville dog ønske at riffeltilladelse kom på et plastic-kort - ligesom jagttegnet, eller at der på jagttegnet var anført hvilke rifler man havde tilladelse til.

Der er meget spildplads på jagttegnet.

Og en anførsel af riflerne på jagttegnet, vil påminde folk om at man skal betale jagttegn - for at besidde riflerne.!

Evt et stand-alone kort for hver riffel.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by HappyNanoq

Jeg ville dog ønske at riffeltilladelse kom på et plastic-kort - ligesom jagttegnet, eller at der på jagttegnet var anført hvilke rifler man havde tilladelse til.

Der er meget spildplads på jagttegnet.

Og en anførsel af riflerne på jagttegnet, vil påminde folk om at man skal betale jagttegn - for at besidde riflerne.!



Det var dog en fremragende idé med riflerne på jagttegnet....
Lige bortset fra at dem med mange rifler vil få problemer med for lidt plads, og at jagttegnet kun udskrives en gang årligt - hvilket potentielt vil give et års forsinkelse fra en riffel købes til den kan bruges på jagt - eller alternativt giver en del administration, i takt med folk skifter/køber rifler...

Men hvis ellers det administrative kunne virke på en smidig måde ville det være en god idé for os, der kun har få rifler... :-)

Jeg har også tænkt på om man skulle have en lille tilladelsesfuteral til at have om halsen eller andet sted, som så kunne hænge på geværet i skabet, så man altid fik det med ud sammen med riflen... men det giver jo så anledning til problemer, når uheldet er ude, og et våbenskab bliver fjernet af indbrudstyve - for så har de pludselig papirer på våbnene...

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
Også derfor jeg skrev "Evt et stand-alone kort til hver riffel"

Sådan et lille plastickort á la jagttegnet er mere praktisk. =o)

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#6
Tjaaa...

Når nu Skytteforeningerne i årevis har haft et fint lille plastickort med alle våben på, hvorfor så mon "Etaten" ikke kan finde ud af noget så enkelt?

Svar: Det koster jo penge at anskaffe udstyr til at "printe" de der kort... Nogen med SKV erfaring ved sikkert hvad DDS måtte investere i det udstyr, og Rigspolitiet har jo underskud [8D][:I]
Jeg tror dog stadig ikke at det ville komme op over en årsløn for en politiassistent....[Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)