Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Montering af Våbenskab
#1
Jeg skal til at flytte og har derfor anskaffet et våbenskab.

Mit "problem" er at jeg de næste 6 mdr. skal bo til leje på et værelse. I værelset er der gulvlister hele vejen rundt. Så våbenskabet kommer jo til at stå 2-3 cm fra muren. Ud over at det ser dumt ud, giver det meget nem adgang til boltene, hvis nogen skulle få den onde idé at bryde ind [xx(]
Jeg vil meget nødig skulle fjerne gulvlisterne, da jeg jo ikke skal bo der så lang tid. Alligevel skal tingene jo være iorden.
Jeg håber en af jer har et godt råd til hvad jeg kan gøre. Jeg har tænkt på at stille våben skabet på en klods, eventuelt boltet til bunden af skabet, så det kommer op i højde, og kan komme ind til væggen. Men bliver det mon for ustabilt ?

Mvh
Sneppen
Mvh
Sneppen
Svar
#2
Jeg har skåret nogle lægnder fodpanel til så man ikke kan få et evt. koben bag ved... Alternertivt kan du jo skære en hel plade til som passer til bagsiden minus fodpanelet..

________________________________________________________________________________________________
Den lykkelige ejer af: Browning 425 Waterfowl Special 12/76 og S&L DL97 6,5x55 og 9,3x62 pibe, og en Swarovski 3-12x50 på ryggen
________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#3
Sæt det op på en klods......

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by farT4

Jeg har skåret nogle lægnder fodpanel til så man ikke kan få et evt. koben bag ved... Alternertivt kan du jo skære en hel plade til som passer til bagsiden minus fodpanelet..



Det lyder som en god idé

Jeg ser lige om det bliver en klods eller pladen.
Tænker det nok er nemmest at få et pænt resultat med en klods.

Tak for de hurtige svar.

Mvh
Sneppen
Mvh
Sneppen
Svar
#5
Det er afgørende at der ikke er luft bagved. Kender én hvor det under et indbrud medførte at skabet blev brækket ned og efterfølgende åbnet (efter det var slæbt gennem huset [xx(] ). Han fik ikke ros af politiet, men slap for yderligere tiltale...

Mvh.

Jørgen
Svar
#6
Hvis boltene kommer til at være synlige, så kan du evt. komme et stykke metalrør uden på dem. Så er de ikke til at skære over med en nedstryger da røret så blot køre rundt.
Mvh.

Yeti
Svar
#7
Problemet er ikke at boltene bliver savet over - Det er ganske enkelt for let at brække skabet ud fra væggen, når man kan få et stort koben ind bag skabet.....

/Jørgen
Svar
#8
Helt i orden at man skal sikre skabet bedst muligt, men at politiet skulle brokke sig over at man kan vriste det fri med et stort koben er latterligt.

Loven kræver IKKE fastgørelse i væggen - man kan sagtens nøjes med at fastgøre det i gulvet, så afstanden til væggen er vist kun af akademisk interesse. Hvis jeg monterer it våbenskab i gulvet, men 1 cm fra min væg, er jeg sikker på at et stort koben nok skal vriste det løs alligevel.

Hvor ofte opleves det i praksis at tyvene har "gjort arbejdet færdigt", brudt skabet op, og hugget våbene ?

Hilesn
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#9
Der bliver lavet en klods i morgen, så skulle der være styr på det.
Tak for de gode råd.

Mvh
Sneppen
Mvh
Sneppen
Svar
#10
Der er ret stor forskel på kvaliteten af de våbenskabe der sælges. Det tilfælde jeg kender til, hvor skabet blev åbnet, var udsagnet fra politiet - Hvis tyvene kan få skabet ned og ligge, så har det let ved at åbne det.....

/Jørgen
Svar
#11
Mit indbrud i 99 hvor våbenskabet blev stjålet med indhold, var fastboltet med 13 cm lange bolte ned i betongulvet. Jeg kunne desværre ikke bolte det til væggen, da det var bindingsværk og godt 'mørt'. Det bevirkede at man kunne lirke og rokke så meget i skabet at det virkede som en vægtstang. Jeg kan derfor kun råde til at fastbolte i både væg og gulv hvis muligt.

Sneppen @ Hvis det er for en begrænset tidsperiode, kunne du måske opbevare dine skydere hos andre med et våbenskab. når du søger en tilladelse, er der mulighed for opbevaring af våbnene andre steder end folkeregisteradressen. eventuelt en våbenhandler kan opbevare dem i en begrænset periode mod et mindre vederlag, og så slipper du for noget bøvl med opsætning og nedtagning af skabet.

Jeg ville dog nok føle mig 'nøgen' hvis jeg skulle undvære mine geværer i et helt halvt år [Sad][xx(]

Mvh.
Lars/Great Dane

Exclusive member of team X-member of ***
Great Dane

Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Mit indbrud i 99 hvor våbenskabet blev stjålet med indhold, var fastboltet med 13 cm lange bolte ned i betongulvet. Jeg kunne desværre ikke bolte det til væggen, da det var bindingsværk og godt 'mørt'. Det bevirkede at man kunne lirke og rokke så meget i skabet at det virkede som en vægtstang. Jeg kan derfor kun råde til at fastbolte i både væg og gulv hvis muligt.

Sneppen @ Hvis det er for en begrænset tidsperiode, kunne du måske opbevare dine skydere hos andre med et våbenskab. når du søger en tilladelse, er der mulighed for opbevaring af våbnene andre steder end folkeregisteradressen. eventuelt en våbenhandler kan opbevare dem i en begrænset periode mod et mindre vederlag, og så slipper du for noget bøvl med opsætning og nedtagning af skabet.

Jeg ville dog nok føle mig 'nøgen' hvis jeg skulle undvære mine geværer i et helt halvt år [Sad][xx(]

Mvh.
Lars/Great Dane

Exclusive member of team X-member of ***



Hej Tak for rådet. Men jeg ville også føle mig "nøgen" [Wink]

Nu har jeg fået lavet en klods, og købt 10 * 120 mm bolte så det skulle være i orden. Jeg har ikke mulighed for at bolte til gulvet. da det er et trægulv, så jeg vil ikke efterlade alt for tydelige spor [:I]

Mvh
Sneppen
Mvh
Sneppen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)