Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blaser pibe
#1
Jeg har netop idag fået hentet en pibe i 308 men jeg kan ikke få kikkerten til at sidde på den, den kan ikke lukke, der er ikke problemer på mine 3 andre piber så det må være den her som er for stor.

Men er der nogen der ved hvad jeg kan gøre ved det??

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#2
Jep

Retuner den, den er som du selv skriver fræst for stor i sporet til lukkeren i ringen.

Skotten


Svar
#3
Der er ingenting galt,montager skal altid justeres så de passer på den pibe de skal sidde på.

Ikke alle huller til montagen sidder helt ens når du sammenligner forskellige piber indbyrdes.

På den venstre side af montagen er der lavet ligekærv i de pæle du låser montagen med. Det er de skruer, som er beregnet til at justere montagen så den passer på den respektive pibe.

Det er ikke mening, at man skal flytte kikkerten og montagen mellem piberne, men at kikkert og montage følger piben og altid passes derpå, uanset hvad skæfte piben er skruet i.

At montager har passet på de andre piber du har,uden at de skulle justeres, er tilfældigt.

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#4
Ok tak Buba

Det er nu ellers smart at jeg kun behøves 1 kikkert til 4 løb, jeg kan uden problemer flytte den rundt på de andre, fra 243 til 270 skal den godt nok have 9 klik til venstre, men der har jeg at mærke så det er til at huske.

men nu har jeg så en undskyldning for og købe en kikkert mere.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#5
Jeg har 3 piber, hvor mine 2 montager frit kan flyttes fra det ene til det andet løb på 2 af dem. På den nyeste derimod er der længere mellem fræsningerne, så nu har jeg været nødt til at dedikere den ene af kikkerterne til dette løb.

Jeg er nu også nået frem til at det er lettest med en montage til hvert løb, hvilket jeg heller ikke syntes er et problem, da det typisk altid er den samme kikkert man bruger på hver af løbene (den med høj forstørrelse til 223 og den med lav til 30-06)
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#6
Hvis man køber en ny Blaserpibe hos en af de store forhandlere fx Korsholm, kan man vælge en pibe, hvor udfræsningen passer med montagen uden yderligere justeringer.
Dette kan med fordel ske INDEN man ansøger om tilladelse til vekselpiben [Wink]

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#7
Hej Kim Richer.
Skynd dig og få pipen byttet der hvor du har handlet og helst inden du tager den ibrug. Om den passer eller ikke kan være tilfældig som Buba skriver, men så kan du jo ligeså godt få tilfældighederne på din side. Dette med at udfræsningerne ikke passer var et problem tidligere for ca. 3-4 år siden, så måske har du fået en pipe af ældre dato. Ihvertfald en større butik i det Jyske siger at det skal passe, viser det ikke at være tilfældet ja så finder de en anden pipe på lageret som så passer.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#8
Ja det er fint, men nu er den købt brugt og med jydske $ så jeg får nok lidt svært ved at få den byttet, men jeg har tænkt på og gøre forsøget mod lidt betaling man har vel købt lidt i tidens løb.

Jeg har været ved og gøre det Buba forslog så nu står jeg med en ridset kikkert og 2 kænkket skruetrækker, tilgengæld passer min kikkert hverken på den nye eller de gamle piber mere.

Så hvis der er en som vil købe 280 skud og en tur i jagtbiografen imorgen kl. 15 er den billigt til salg.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#9
Citat:quote:

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.



......... Jow deeeeet...[Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#10
Tysk præcision [:o)]
Mvh.

Yeti
Svar
#11
Det er vigtigt at skruetrækker passer til de smalle kærve i montagen,ellers får du lavet mærker i montagen.

Skruerne skal justeres mens montagen er løsnet, hvis den er spændt, kan du ikke skrue på dem.

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#12
Lidt ældre modeller af montager har en lille låseskrue indvendigt i montagen. Det letter meget at løsne den med en unbrako nøgle. Senere modeller af montagerne har løst det ved at justere skruen går trægt - ikke stramt.

Så hvis skruerne går meget stramt, er det en god ide at kigge efter et lille hul i mellem låsepalen og den faste tap.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#13
Tak for de god råd men jeg har ikke flere skruetrækker som er så tynde som jeg køre over til bøssemagerne i god tid.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#14
Det er ret simpelt at tilpasse en normal skruetrækker så den kan bruge. Jeg har slebet en til formålet.
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#15
Ja men det arbejde tager bare for meget af min fritid.

Men imorgen laver jeg en, jeg havde håbet på at man kunne købe en med et kryds så den får lidt bedre fast, men jeg har fået at vide at det ikke findes.

Ellers gik det fint idag vi fik skudt en del film, desværre havde jeg nok været for nærig jeg havde købt fmj amo i Hedensted 140 stk til 278 kr af 4 skud var der 1-2 klikker hver gang ØV.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)