Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hurtig regnestykke
#1
Hvad svarer 55 cm til i tommer?

Nyland
Svar
#2
Hej

en tomme er det samme som 25.4 mm, så er det bare gå igang med regnemaskinen [^]

Vh
Morten
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#3
Vil det ikke så sige 21" er det mindste lovlige længe på løb her hjemme?
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by nyland

Vil det ikke så sige 21" er det mindste lovlige længe på løb her hjemme?



Øh...Skift lige batteriet i plastikhjernen [:I]

21" er lig med 533,4 mm

Mvh.
Lars/Great Dane

Exclusive member of team X-member of ***
Great Dane

Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by nyland

Hvad svarer 55 cm til i tommer?

Nyland



21 2/3"



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#6
Citat:quote:

Vil det ikke så sige 21" er det mindste lovlige længe på løb her hjemme?


Nu taler vi om glatløbede våben. Der er mig bekendt ikke fastsat nogen nedre grænse for pibelængden på rifler i dansk våbenlovgivning, men politiet giver nok ikke tilladelse til en riffel med kortere pibelængde end 30 cm og kortere totallængde end 60 cm. jf. EU lovgivningens definitioner.

P.S. pibelængden på mine rifler er 19", det er ca. 48 cm.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Som jeg læser EU's retningslinier, er det definitionen på en rifel; løbslængde min. 30 cm - hvis den er kortere end 30 cm bliver våbnet defineret som en pistol/revolver (kort skydevåben).



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#8
Netop.

Hvis piben er kortere end 30 cm. eller totallængden er kortere end 60 cm. er det et kort våben. Alle andre våben er lange våben. Det betyder at den skal have både pibelængde over 30 cm og totallængde over 60 cm for at være en riffel.

Disse definitioner er ikke omsat til dansk lovgivning, men jeg mener, at politiet bruger dem som retningslinier når de giver tilladelser, så hvis det våben du vil have tilladelse til er et kort våben, skal du have tilladelse til pistol , ikke til riffel.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)