Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige : JRF ønsker slugs tilladt til råvildt
#32
Tjaaa...

Jeg har da endnu tilgode at se slugs der expanderer af betydning ved træf i vildt/våde-telefonbøger.. De meget hurtige moderne Sabot-slugs undtaget, specielt dem hvor man i realiteten skyder med en grovkalibret riffelkugle i Sabot'en (ofte samme type som bruges i moderne sortkrudts-forladere i USA)

Til gengæld er jeg ret sikker på at store tunge kugler (jo større og tungere jo bedre[Wink]) har en overbevisende skudvirkning på stort set alt vildt. Og det er endda uden at man behøver ret stor hastighed.

Jeg kan kun helhjertet tilslutte mig M@X i hans udsagn om den luskebuksede "selvcensur" der forekommer så snart nogen bevæger sig lidt væk fra "Dansk normal-jæger nr. 1"

Lidt benzin på bålet:[}Smile]

Hvad var egentligt årsagen til at Brenneke-kuglerne i sin tid blev forbudt i DK....? Det var næppe en anskydnings-politisk beslutning, det var vist mere noget med at "etaten" ikke brød sig om folk med kugler i de glatløbede haglvåben, som man ingen kontrol havde med. De grove hagl (buckshot) røg jo ved samme lejlighed.. Det var jo skidt at enhver af datidens "rockertyper" blot kunne købe den slags i brugsen eller Harald Nyborg[Wink]

Forbudet mod at anvende korte skydevåben til jagt har jo ikke rødder i at de er "for svære at ramme med" men at man ville bekæmpe krybskytteri, på samme måde som "frygten" for lyddæmpere og natjagt.
(man kunne jo så også begrunde forbudet mod jagt mellem solnedgang og solopgang med "at det er for svært at ramme dyret"
Lyt lige selv efter hvor hult DET argument lyder....

Buejagten blev jo forbudt for meget længe siden, netop på grund af krybskytteri... dengang vildtet tilhørte kongen!
En bue er jo MEGET sværere at ramme med end en fornuftig langløbet revolver[Wink]
Så hvorfor ikke give dispensation til folk der kan bevise at de kan ramme med deres revolver?
Uha nej, det er jo det rene "vilde vesten" ikke...

Jo-jo lad os endelig BEGRÆNSE vores muligheder... De der "typer" der gerne vil skyde med Brenneke-kugler, buckshots og "grimme sorte rifler" lad os kanøfle dem, når de nu tillader sig at være så MÆRKELIGE..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Beskeder i denne tråd
Sverige : JRF ønsker slugs tilladt til råvildt - af alan - 04-03-2009, 02:55 PM
Sverige : JRF ønsker slugs tilladt til råvildt - af alan - 04-03-2009, 10:04 PM
Sverige : JRF ønsker slugs tilladt til råvildt - af alan - 04-03-2009, 10:35 PM
Sverige : JRF ønsker slugs tilladt til råvildt - af alan - 05-03-2009, 07:54 PM
Sverige : JRF ønsker slugs tilladt til råvildt - af alan - 05-03-2009, 09:17 PM
Sverige : JRF ønsker slugs tilladt til råvildt - af alan - 05-03-2009, 10:50 PM
Sverige : JRF ønsker slugs tilladt til råvildt - af dravis - 06-03-2009, 01:27 AM
Sverige : JRF ønsker slugs tilladt til råvildt - af alan - 08-03-2009, 03:25 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)