Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige : JRF ønsker slugs tilladt til råvildt
#51
Jeg indrømmer blank, at jeg ikke har erfaring i at skyde råvildt med hagl el. slugs/brenneke og jeg har heller ikke tænkt mig at opnå den erfaring på levende vildt eller andet. Klov vildt skal være med riffel, i min verden, fattig el ej.

Hvis det var det enest lovlige måde, så ja, men da slet ikke i et par loddede piber med godt krydsende kuglebaner og et lille messing korn i enden.

Det jeg har set blive skudt med brenneke af både rå-og dåvildt, har ikke set for godt ud og det var fordi "jægerne" ikke kunne styre sig i en overjagtet partsmose. Jeg deltog selv med en enkeltløbet Stevens i 12'er, løbet blev hurtigt udskifter med et 30-30 og kikkert.

Hvis man kan skyde og kender sin egen og våbenets begrænsninger er det jo lige gyldigt hvad man skyder med og på, men jeg kender ikke så få der ikke kan og jeg kender også et par, der kan skyde, men som slet ikke kan styre sig ligegyldigt omstændighederne, når der er 4-benet vildt i nærheden - og så tillade slugs/brenneke - der bliver brug for nogle flere hunde!
Og ganske simpelt, hvorfor indføre/tillade noget som er mindre præcist end det man har i forvejen? personlig frihed el. bare mere at lege med, tja, side gevinsten vil nok være at alle, trænede som utrænede, vil rende rundt med et par brenneke patroner i lommen og bruge dem efter godt befindende, så er det bare ikke nogen god ide.

Med hensyn til hele den tyske jægerstand, de har generelt mere styr på skud til løbende vildt og tryk/driv jagter.

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Beskeder i denne tråd
Sverige : JRF ønsker slugs tilladt til råvildt - af alan - 04-03-2009, 02:55 PM
Sverige : JRF ønsker slugs tilladt til råvildt - af alan - 04-03-2009, 10:04 PM
Sverige : JRF ønsker slugs tilladt til råvildt - af alan - 04-03-2009, 10:35 PM
Sverige : JRF ønsker slugs tilladt til råvildt - af alan - 05-03-2009, 07:54 PM
Sverige : JRF ønsker slugs tilladt til råvildt - af alan - 05-03-2009, 09:17 PM
Sverige : JRF ønsker slugs tilladt til råvildt - af alan - 05-03-2009, 10:50 PM
Sverige : JRF ønsker slugs tilladt til råvildt - af THORLAK - 08-03-2009, 03:47 AM
Sverige : JRF ønsker slugs tilladt til råvildt - af alan - 08-03-2009, 03:25 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)