Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
besøg hos S&L
#1
I går var dagen hvor MB`s tur til S&L løb af stabelen, der var afgang kl 14 fra Hobro med bus og halvanden time senere ankom vi til Rask Mølle.
vi blev delt i to hold og det var Morten og Jørgen der viste rundt.
De er begge rigtig dygtige til at vise og fortælle om hele processen og man er ikke i tvivl om at de brænder for det de laver.

de kom ind på mange detaljer der blev fortalt på en måde så også ikke nørder kunne forstå det, det var rigtigt godt da vi var en meget blandet flok med hensyn til våbenkendskab.
ca 3 timer senere (det føltes som en halv)var det tid til at besøge en nærliggende kro hvor vi fik smørrebrød inden det gik hjemad.

alt i alt var det en kanon god tur og jeg blev da overbevist om at der skal stå Shultz & Larsen på min næste skyder[Smile]

mvh Johansen
Svar
#2
Ja det er rigtigt spændende at besøge mølleren. Havde det ikke været fordi jeg lige nu har vigtigere ting at se til så ville jeg også gerne have været med. Og hvad kan så være vigtigere vil en del sikkert spørge. Jo at bringe næste generation jæger godt ind i denne verden. Jeg blev således far til søn nummer 2 søndag formiddag, så nu står den på opbakning af fruen og underholdning af den store, så omvæltningen ikke bliver alt for stor. Det er ufatteligt at sådan et lille skravl på 4 kg en dag kan gå hen og blive en fuldgod jagtkamerart.
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Ja det er rigtigt spændende at besøge mølleren. Havde det ikke været fordi jeg lige nu har vigtigere ting at se til så ville jeg også gerne have været med. Og hvad kan så være vigtigere vil en del sikkert spørge. Jo at bringe næste generation jæger godt ind i denne verden. Jeg blev således far til søn nummer 2 søndag formiddag, så nu står den på opbakning af fruen og underholdning af den store, så omvæltningen ikke bliver alt for stor. Det er ufatteligt at sådan et lille skravl på 4 kg en dag kan gå hen og blive en fuldgod jagtkamerart.


Tillykke med gutterne.

Når nu dit live er sat på stanby de næste 10 år hvad har du så til salg...??? [Big Grin][Big Grin]

Mvh Skotten


Svar
#4
Den første var ikke fyldt et år inden han var med på reviret første gang, så jeg holder fast i hvad jeg har og bruger enhver lejlighed til at uddanne næste generation.
Mvh.

Yeti
Svar
#5
Hey Yeti - stort tillykke med nr. 2.

Det passer ikke, at de små poder tager al din tid de næste 10 år - det hele lysner når nr. 2 runder de 5, og det kan jo aldrig vare....[Big Grin][Big Grin]

/bundgaard
Svar
#6
Også et stort tillykke med søn nr 2 herfra klippen [Smile] Slet ikke så ringe med to sønner[^] Tøserne kommer helt af sig selv på et vist tidspunkt, og så slipper man for besværet med hys anfald over dyrt modetøj de ikke lige må få, bekymringer omkring p-piller og alt det andet der kan give grå hår for tidligt [Wink][Big Grin]

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#7
Takker for de 'opmuntrende' ord. Det er der iøvrigt lidt behov for, da amningen ikke kører helt på autopilot endnu. Løsningen er derfor at farmand kick starter (eller lokker om man vil) den lille's sutten ved at sprøjte lidt modermælk (eller vand) i gabet på ham når han bliver lagt til. Når vi gør det på den måde så sutter han på livet løs, men det har været lidt stressende i dagene fra søndag og til nu. Det lille pus har også tabt sig næsten de 10 % som er grænsen for hvornår man bliver kaldt ind til daglig kontrolvejning. Men jeg tror faktisk at vi er på rette vej nu. Men lige nu er bekymringer om modetøj, ulovlige knallerter eller hocky-hår lidt langt væk.

Heldigvis er sådan en lille fyr jo så kær at det gør de søvnløse nætter det hele værd. Storm - som han skal hedde - har allerede indtaget Internettet, så de nysgerrige kan kigge med her http://www.kroeyer.com Der er mest under "blog".
Mvh.

Yeti
Svar
#8
Først tillykke til Yeti
Dernæst et kraftigt dementi, da der har været visse homuristiske oprininger, om de små nye fra S&L blandt andet omfattede dette halvsvenske vidunder. Her må vi gøre opmærksomt på at ingen, hverken ansatte, ejere eller hjælpere hos S&L har været involveret i fremstillingen af det nævnte vidunder. Dette selvom Yetis nydelige viv måske godt kunne vække en vis atrå hos visse af de omtalte[Wink][Wink][Smile]

jbn
Svar
#9
Hejsa
Først lige et stort tillyke til YETI herfra det vilde vesten[Big Grin]
Meeen er det bare mig, eller blev tråden virkelig afsporet som et løbsk lokomotiv[Wink]Jeg vil da gerne høre noget mere, om sådan en S&L tur. Er det sådan noget man kan melde sig på, eller hvad?

pastoren
pastoren
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Pastoren

Hejsa
Først lige et stort tillyke til YETI herfra det vilde vesten[Big Grin]
Meeen er det bare mig, eller blev tråden virkelig afsporet som et løbsk lokomotiv[Wink]Jeg vil da gerne høre noget mere, om sådan en S&L tur. Er det sådan noget man kan melde sig på, eller hvad?

pastoren



Hæ hæ--- hvis du læser første indlæg igen, vil du kunne se at turen til S&L HAR fundet sted......

--
mvh M@X.
X-factor - er det noget nyt inden for kikkerter?
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Joo M@x den lurede jeg godt, men tænkte at det jo nok ikke var den eneste gang i dette årtusinde at de kunne finde på at lave sådan en tur[Sad]
Nu har jeg jo ladet mig fortælle at, Carlsberg og Tuborg bryggerierne, i en årrække nu har haft besøgende[Big Grin]
Kunne det tænkes at det forholdt sig sådan at de i Rask Mølle gjorde det samme[:p]
Ja jeg er godt klar over at de ikke deler drikkevarer ud i samme omfang[Sad]

pastoren
pastoren
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Pastoren

Ja jeg er godt klar over at de ikke deler drikkevarer ud i samme omfang[Sad]

pastoren



Dengang jeg var med på et besøg hos S&L var der bestemt drikkevarer nok. Det var herligt at sidde der med smørebrød og øl blandt alt deres hard ware...
Mvh.

Yeti
Svar
#13
Hej

MB jagt i Hobro vil muligvis arrangerer en tur igen for dem der ikke kom med denne gang, da turen hurtigt blev fyldt op (hvis det kan lade sig gøre). MB = 9855 7028

Jeg var selv med på et afbud og må sige, at det var alle tiders tur til en fantastisk fabrik, der i den ene ende anvender maskiner fra omkring 1914 (købt brugt i tyskland efter WW1) og i den anden ende bruger de mest moderne cnc maskiner, der kan fremstille en låsestol med alle gevind og udfræsninger på 16 minutter.

Jeg var på "Jørgens" hold og fik en meget kompetent og angageret rundvisning. Tak for det, Jørgen! Det er dejligt med folk der har deres meningers mod og godt tør gå mod strømmen.

Jeg er ikke i tvivl om at min næste jagtriffel skal være en Schultz & Larsen.
Jeg er dog nok også lidt miljøskadet fra mit medlenskab af den lokale skytteforening.
Jeg samler i øvrigt på DDSG&I godkendte cal. .22 fra Otterup men mangler desværre model M24.

Mvh
Lindvig
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)