Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tumbler media - tips
#1
En dag jeg stod og sludrede nede ved Vapex kom snakken ind på tumbler media fordi der stod et par dåser med kryptonit behandler 18 karat belagt økologisk hvede på disken. Jeg fortalte at jeg aldrig var blevet rigtig glad for min løsning med en No-name tumbler (købt hos Rex) med knust valnødeskaller som media. Jeg fik så det tips at jeg skulle tilsætte et par cm autosol pasta, lade tumbleren køre en lille time og så komme hylstre i. Jeg må sige at det gør en forskel... De bliver lige så blanke som dørhåndtagene på en stue ambitiøse Gardere. Derfor skal I da også have tipset [8D]
Mvh.

Yeti
Svar
#2
Nu vi er ved rensemedia tip, jeg har lavet forsøg med forskelligt hylsterrengøringsmedia, og har fundet ud af at grødris er yderst effektive. En pose til 7 kr. klare rengøring af 1000 hylstre.

[Image: Hylsterrengring.jpg]

Mvh JM
Svar
#3
Jebs, det virker.

Min første tumbler bestod af en fløjtekeddel der var skuet på sålen af en Black & Decker rystepudser. Fyldt med billige grødris virkede det rigtig godt indtil Blekedækeren tog slut[Sad!]

--
mvh M@X.
Nyudnævnt autonom af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Jeg har også hørt at et par teeske fulde bagepulver i walnøddeskallerne skulle virke. Men har ikke prøvet det. Nogle der kan bekræfte det?

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#5
så har jeg for nogle år siden brugt de forkerte ris: gænghættelommerne var stoppede med en hård hvid masse der sad godt fast.
senere prøvede jeg kattegrus som var hamrende effektivt, men efterlod en mat overflade - egentlig pæn men anderledes

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
6mm - tilsætter du slibende stoffer - eller bare grødris ?
mvh
Svar
#7
Grødris alene kan klare opgaven, men jeg bruger at tilsætte et polermiddel, uanset om jeg bruger valnødeskaller eller ris. Hylstrene på billedet er poleret med grødris uden tilsætning. Valget faldt på grødris på grund af formen (runde), der gør at de ikke så let, sætter sig fast i fænghættelommen.

Mvh JM
Svar
#8
Mange tak - prøver !
mvh
Svar
#9
Yeti ! Gardere er ikke hvad de har været - man accepterer nu sandblæst regimentmærke (kattegrus) - min søn har være der (det var ikke den gamle model)

Har skrottet valnøddeskallerne - Ris styrer - og Ris hedder ikke Bjarne[^]

Har udviklet lidt = 1 time ved 170 grader i ovnen gør mediet bliver hårdere og poleringen tager mindre tid. efter nogle vellykkede poleringer bliver kornene for glatte, og der skulle tilsættes polermiddel. Jeg har prøvet med brasso - hele gryden blev til grød og røg igen i ovnen - konen var tæt på afgang - hunden fik skylden, men den gik ikke - det stank i hele hytten.

Har også prøver Auto-sol som foreslået, men 2 cm gav ikke nok så den fik lige 4 tommer. Resultat: irriterede åndedrætsorganer - støvet tog bla.a. stemmen - stor moro på kontoret (tro mig - det skete 3 gange)

Så jeg er endt med kun at spare delvist - har prøvet bagepulver - men er igen igang med at blive r.... af RCBS/Korsholm - bruger deres pulver til 20 kroner for ''en sjat''

Hvor pokker finder finder man et godt alternativ, når vi endelig igen er nået til: Ris styrer ?

Spøg til side - det er først nu jeg har fundet et medie der ikke støver for meget til brug på mit værelse.
mvh
Svar
#10
Dette siges at være det nyeste og mest ultimative til dato?

http://www.cabelas.com/cabelas/en/templa...id=0024108

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#11
Er der nogen forhandlere i DK - eller er man nødt til at importere selv ?
mvh
Svar
#12
Et andet godt tip er at tilsatte valnoddeskallerne en skefuld BRASSO naar de begyner ikke at virke saa godt. Det har den fordel ogsaa at skare ned paa stovet. Tilsat BRASSOEN forst og lad kore i ti minutter inden hylstrene kommer i
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#13
Yep valnødder og brasso - det dur![8D]
Svar
#14
Jeg har prøvet at tilsætte slipol til corn-cob'en.

Det virker også helt efter hensigten

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#15
Slipol, Brasso og Autosol, giver det ikke fedtede hylstre?
Svar
#16
I "gamle dage" brugte vi grovsalt og citronsyre til at håndpolere messing hvis vi havde gennembanker det - det blev godt nok skinnende.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by TRG-S

Slipol, Brasso og Autosol, giver det ikke fedtede hylstre?



Nope

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#18
Jeg har prøvet noget nyt !

Rister almindelige grødris på en totalt tør pande indtil det får et let brunt udseende.

Når der tumbles tilsættes der 1 cm. autosol ! kører uden hylstre i en halv time

Da jeg brugte ikke varmehandlede grødris, og tilsatte autosol/brasso m.m. blev det en lidt fedtet affære.

Teori: ved ristning tørres riskonet ud - det suger derefter de ''petroleumsproduker'' der er blandet i polermidlerne til sig og slibemidler blevet tilbage på overfladen.

På en skala fra 1 til 10: det virker bare godt[Smile]

Å så er det så billigt i forhold til skaller etc.
mvh
Svar
#19
Så en ultralydsrenser hos LIDL i denne uges tilbudsavis, måske et forsøg værd?

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#20
Er der nogen der har tilsat sandblæsningssand til tumblerskallerne, og virker det i givet fald.
Ligegyldig hvordan du vender og drejer det. Røven vender altid bagud.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)