Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Savage rifler
#1
Har nogen herinde erfaring med Savage rifler?
Hvad koster de egentlig fra ny? (Kender ikke rigtig mærket...)
Hvordan er præcisionen og kvaliteten generelt?
Hvad skal en brugt Savage riffel koste?

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
køb ruger eller remington

jeg vil gerne rette min udtagelse har nu også haft en
savage stevens 200
i hånden (ny med det nye aftræk ) og den ser god ud og ser udtil
den er pænt lavet

jeg har ikke prøveskudt den ....endnu
Hilsen Hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by ran

Har nogen herinde erfaring med Savage rifler?
Hvad koster de egentlig fra ny? (Kender ikke rigtig mærket...)
Hvordan er præcisionen og kvaliteten generelt?
Hvad skal en brugt Savage riffel koste?

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)



I Jæger 05/05 har Korsholm en annonce med Savage model 110 (rustfri)
i cal. 223, 30,06, 308. til det svimlende beløb af 2495,-

Kvaliteten kender jeg ikke men til den pris kan det vel ikke gå galt.
(Koster trods alt kun det halve af Ruger/Remington)

Mvh.

[Image: n22.gif]
mphansen
mph@dralf.dk

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Mvh.

mp
Svar
#4
Havde nu elelrs læst i et amerikansk våbenblad, at det de karakteriseres som "value for money" rifler - dvs. en alm. gos riffel uden for mange luksusdikkedarer. Og derfor selvfølgelig ikke skamrost eller placeret i samme grupper som f.eks. Sako m.fl.
I samme magasin stod der en anmeldelse af et justerbart "Accu"-aftræk, som Savage havde udviklet der jvf. anmeldelsen skulle "ryste riffelverdenen pga den formidable kvalitet/konstruktion og lave pris"......hvor meget der så reelt er i det er svært sige....bladsmørere bliver jo også nogle gange betalt for at skrive positive ting.....
Egentlig er det den der 223rem der spøger...gad vide hvor man får en god brugt til en rimelig penge? (og det behøver ikke være en Savage - havde bare set en brugt Savage til hvad jeg troede var en rimelig pris indtil svaret ovenfor nævner en pris på 2500 for en ny....)

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
Citat:quote:

indtil svaret ovenfor nævner en pris på 2500 for en ny....)

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)


Det er ikke svaret der nævner det, det er mig[Wink]

Mvh.

[Image: n22.gif]
mphansen
mph@dralf.dk

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Mvh.

mp
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by mphansen

Citat:quote:

indtil svaret ovenfor nævner en pris på 2500 for en ny....)

V***L! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)


Det er ikke svaret der nævner det, det er mig[Wink]

Mvh.

[Image: n22.gif]
mphansen
mph@dralf.dk

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl


Nåh ja, den lille distinkte forskel havde jeg ikke lige øje for [Big Grin][Wink]

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#7
Jeg købte sådan en Savage 16 FSS, i rustfri og kunststof hos Korsholm på kø-udsalg for 1700[^] Jeg har desværre ikke haft tid til at skyde særligt meget med den, og kun med Igman fabriksammo. Det var ikke særlig imponerende. Jeg er igang med at købe noget S & B af Strom, til en anden pris end den jeg gav i forretningen. Jeg går med en lille hjemmeruller i maven, da jeg også har købt en 7 mm Rem Mag.[Big Grin]. Så kan man nok få noget bedre resultater ud af den. Aftrækket er af den gamle slags (ikke accu-trigger) og det er ikke særlig brugervenligt. Fra fabrikkens side var det indstillet til at undgå sagsanlæg i USA, men det er rettet nu. Du er velkommen til at se og p***e den, hvis du har lyst. Jeg bor i nærheden af Køge.
Uffe

Man skal ikke vise halvfærdigt arbejde til børn og ignoranter.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#8
Hej UJensen
Gi' dog riflen en aerlig chance til at vise hvad den du'r til og koeb noget ondentlig ammo.
"The Shootist"
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#9
Det er også planen, men når tiden er knap, og man skal vælge mellem skydebanen, og bukkejagt så tager det ikke lang tid at beslutte sig.[Smile]
Den billige ammo er fin til rågeregulering på 25 meters afstand. Desuden jeg har en lille drøm og at bygge min egen "hjortebane" af en billig fjernstyret bil, en plakatholder (lodret) og kopierede hjortrskiver på A3 papir. Det bliver nok også noget med 40-50 meter, og der når den nok ikke at sprede mere end det er acceptabelt. Man skal nok bare ikke skyde for langt fremme, og for langt nede[xx(]

Man skal ikke vise halvfærdigt arbejde til børn og ignoranter.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#10
Hej Ran
Jeg har en Savage 111G fra jilas (1995) i cal 7mm RM og jeg klager kun på aftrækket (std).
Mvh rigby
Skit vir die kruis op die rooineke
Svar
#11
Jeg har en Savage 110 som links. Den blev købt fordi den var billig og ny. Dengang havde jeg ikke mange penge som nyudlært maskinmester.

Imiddlertid har den fulgt mig i tykt og tyndt i mange år (fra 1995) og påtænker ikke at udskifte den. Jeg kigger da på andre men kan ikke se hvad de kan mere.

Da jeg fik den skød den ikke særligt godt. Tasco kikkert som den var leveret med blev skiftet. Løbet lå ikke frit så der måtte jeg igang med træfilen. Aftrækket var kantet og ubehageligt at skyde mange skud med så den fik også med filen. Aftrækket var lidt tungt så de blev justeret.

Den skyder fint med rimelig præcision (læs egenspredning).

Bundstykket fungerer fint og er faktisk bedre end Mauser 98 som Ruger bruger, synes jeg og så ser ikke så kluntet ud.

Næste projekt bliver at tage lakken af og se om skæftet kan bære en olie. Omkring pistolhåndtaget vil jeg godt have en anden profil.

så svaret på dit spørgsmål jo hvis du lige giver den det sidste touch har du en glimrende riffel for få penge.
Svar
#12
Hej

Jeg ejer ikke selv en Savage, og dem jeg har set i forretningerne
har oftest været de ældre og billigste modeller.

Men i de blade jeg læser fra USA er der ofte test af disse rifler og
den nye accutrigger roses til skyerne. Men det er nok mest fordi den er et bedre kompromis mellem et super aftræk og så deres produktansvarsmodeller.

Men generelt omtales riflerne positivt og de skyderesultater der opnåes er helt på højde med hvad andre opnår.
De har(og jeg med) en forkærlighed for tunge/lange piber i kunstskæfter.
Efter at have læst mange artikler om diverse rustfri og syntet rifler
ved jeg nu at de ikke er ens.

udbydes de til under 5000 kr. i dk for en ny er det ikke topmodeller
men snarere overgemte. men derfor kan de godt skyde.

Østjydsk have en gang en savage rustfri i 7 mm rem mag som de ikke kunne få til at skyde ordentligt. En klog mand(eller desperat) hælte
så noget PMC ammo i og lige pludselig var der fine grupper.

Hvorvidt der var spændinger i ved jeg ikke, men i dette prisleje må man ikke forvente at de skyder godt med alt.

VH SØren

Nu også med 300 RUM

Modsig aldrig en kvinde. Hold en pause og hun modsiger sig selv. K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#13
Hej ran
Har selv en 111F i links. Den skyder bare rigtig godt.
Jeg har købt et Mcmillan skæfte (savage hunter) til
riflen da det origale ikke rigtigt passede.Virklig
god riffel for billig penge.
Check denne side Savageshooters.net
Hilsen JB

Bemærkning til andet medlem er slettet af Moderator
Svar
#14
Jeg har holdt flere Savage, men endnu ikke skudt med en.

Låsegang og den nye Accutrigger er mindst lige så god som den Remington 700 jeg har liggende.

Jeg overvejede selv længe en af deres Police modeller, men faldt for en brugt Mannlicher-Schönaur i stedet....

De tests jeg har læst, primært i det tyske blad Visier, de placerer ofte Savage rifler i top 3, uanset prisen på riflerne.
På den anden side af dammen er der bred enighed om at Savage rifler skyder fint, specielt til prisen, men mange kan ikke lide deres design, og her tænkes specielt på fastgørelsen af piben til låsen.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#15
Købte også en Savage hos korsholm til den ublu pris af 2500 gode danske kroner, konstaterede hurtigt at dens største svaghed var den gamle type aftræk men efter et par lange aftener med div. værktøj fungerede det rigtigt fint og den leverer fin præcision og funktionen af bundstykke magasin og sikring er på højde med langt dyrere rifler og fungerer rigtigt godt, jeg har så valgt at bruge de sparede kroner på en god kikkert og montage i stedet ;-)
Nb. min Savage er cal 30-06.

God jagt..
Svar
#16
De skulle have noget af det bedste " out of the box precision", deres ny aftræk skulle være rigtigt godt.Best value for the money.

Bo
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by ca.

De skulle have noget af det bedste " out of the box precision", deres ny aftræk skulle være rigtigt godt.Best value for the money.



Ja, det har jeg også hørt!


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#18
Til dem der har Savage, er her lidt tips til justering af den gamle aftrækker.
http://www.varminthunters.com/tech/savage/

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#19
De Savage rifler jeg har prøvet og efterset, der er finishen lidt "rå" i det - men ellers er der intet med dem som sådan.
De er solidt bygget, sikre og har et fint aftræk i det nye hus de har fået monteret på de nye modeller.

De er dog ikke i samme kontrast til andre amerikanske rifler - som eks almindelige Mossberg haglgeværer og Mossbergs "Maverick M88" i cal 12.
Der er Maverick M88 pumpgun'en forholdsvis MEGET billigt fremstillet og Mossberg skriver da heller ikke "Mossberg" på den.

Savage er ok - har det en billig riffel skal have i funktionalitet, sikkerhed og præsicion og i lighed med CZ.. ja der får man meget for pengene.

Har ikke skudt meget med dem som sådan, men har set på mange, så har ikke haft chancen for at presse dem mht præsicion og se hvad de kan.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#20
Jeg er ved og shine en savage riffel op for en jagtkammerat, den er ikke noget at råbe hurra for.En ergonomisk katastrofe af et sammenlimet bøgetræsskæfte uden egentlig bedding eller lignende[xx(].En aftrækker som slæber og står alt for hårdt og derudover er alt for smal i forhold til bøjlen[xx(].Larmende afsikring[Sad] ja der er faktisk kun prisen som er en formidlende omstændighed[Wink].Det skal dog siges at der må være tale om en ældre model.

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)