Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Bandekrig"
#1
Jeg ved ikke hvordan i har det med den eksisterende "bandekrig", men jeg er oprigtigt bekymret for udviklingen i vort samfund.

Når man læser Brian Mikkelsens udtalelser i BT gårs dato, kan man godt sidde tilbage med en fornemmelse af, at "han sgu' ikke magter opgaven"....som jeg læser indlægget, sætter vores justitsminister sig selv/vores samfund i en offerrolle!
Det lyder efterhånden lidt hult med Per Larsen's "nu mener vi det sgu' alvorligt" og Brian Mikkelsen's "nu er min tålmodighed opbrugt".......øhh hvad sker der.........vores politi vil ikke mere patruljere på Nørrebro/Blågårds Plads fordi de bliver truet på livet.....hvem skal jeg henvende mig til hvis jeg en dag føler mig truet på livet?

Uddrag af Brian Mikkelsen's udtalelser:
"Jeg cyklede gennem Nørrebro i morges. Ad Jagtvej gennem Nørrebrogade og forbi Blågårdsgade.
jeg har boet på Nørrebro da jeg var ung. Jeg boede på Skt. Hans Torv, i Egegade og på Jægersborggade, så det er en tur ned af Memory Lane for mig. der er utrygt på Nørrebro nu, men jeg vil sige til indvandrebanderne og rockerne:"
Min fremhævelse
"Jeg vil ikke ændre mine vaner, I skal ikke bestemme over mit liv. Man skal kunne gøre hvad man vil på Nørrebro. Man skal holde øje, man skal kigge sig over skulderen hele tiden. Men de skal ikke have lov til at bestemme over os." Siger Brian Mikkelse.
Hvad mener han; mener han at det er i orden at det kræver ekstra opmærksomhed at færdes på Nørrebro eller hvad? Og hvad er det for en offerrolle han sætter sig i....."men de skal ikke have lov til at bestemme over os"..............
Jeg er en smule bekymret..................



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#2
Du har god grund til at være bekymret [Sad] Vores samfund er ikke gearet til det vi ser nu. Og du kan være helt sikker på, at alt hvad de laver af tiltag ikke stopper det - det stopper først den dag de får forhandlet "markedsandelene" på plads [xx(]

[Image: Takleberry-1.jpg].

Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#3
I mine øjne er han en pussy. Det job kræver folk med nxxxxx, og ikke en ynkelig person med pivstemme. Indvandrene har i ro og mag kunne opbygge uden gener fra myndighederne. De har haft så rigeligt at gøre med rockerne, at de åbenbart slet ikke har opdaget at Danmark er blevet invaderet af udenlandske kriminelle elementer. Jeg stod som dørmand for 24 år siden og kunne allerede dengang se hvad der var ved at ske i vores land. Men tingene tar åbenbart lidt længere tid på Christiansborg.[xx(]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#4
Min største frygt i den her sammenhæng er at det pga. mediernes dækning/vinkling af historierne udvikler sig til en racekrig i stedet for blot en kamp om hashmarkedet. Det må vi for en hver pris undgå, det vil få vidtgående uoverskuelige konsekvenser for vores samfund [Sad]

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Min største frygt i den her sammenhæng er at det pga. mediernes dækning/vinkling af historierne udvikler sig til en racekrig i stedet for blot en kamp om hashmarkedet. Det må vi for en hver pris undgå, det vil få vidtgående uoverskuelige konsekvenser for vores samfund [Sad]


Ja, racekrig er et grimt ord men jeg er ikke så sikker på at konsekvenserne bliver så uoverskuelige hvis vi een gang for alle tar' et opgør med utilpassede invandrere. Jeg kunne nærmere foranlediges til at tro at konsekvenserne vil blive uoverskuelige hvis vi ikke gør. Den kriminelle del af invandremiljøet er en kræftbyld i vores samfund fordi den ikke kun er kriminel, den er også bygget på et had/mangel på respekt til danskere og det danske samfund.
Straframmerne for forbrydelserne skal ikke tage afsæt i rimelighed men alene fastsættes på grundlag af hvor længe vi vil ha' dem væk fra det eksisterende samfund og det bør nok være lang tid.
Altså lave om på straffens formål; straffens formål har hidtil været at overflødiggøre sig selv - formålet skal nok mere over i retning af at være en sikring af det øvrige samfund.

Jeg er dog af andre grunde ikke helt så glad for termen "at starte en racekrig" - husk på vi starter ikke nogen krig, vi forsvarer blot vores samfundsmodel - VI har ikke startet krigen.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#6
Legalisér potten, uddel gratis narko til de hårde stofmisbrugere, og se kriminalitetet falde med 50% eller mere. På et tidspunkt blev det fastslået at ca. 75% af alle indbrud blev begået af en narkoman.

Der er SÅ store åbenlyse fordele ved specielt punkt 2, at man skulle tro at politikerne blev betalt af narkobagmændende for ikke at gennemføre det !

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#7
Hørt! Gratis lægeordineret narko til stofmisbrugere er en praktisk foranstaltnig, der med et slag løser alle de ikke-stofmisbrugende borgeres narkorelaterede problemer i form af vold og tyverier. Og stofmisbrugerne burde heller ikke blive dårligere stillet, når de i så fald er afkriminaliserede og kan bruge deres sparsomme økonomiske midler til at få sig noget der minder om et liv. Måske vil modellen ligefrem tilskynde flere til at komme ud af misbruget.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#8
Jeg har den holdning at politiet altid bør opføre sig korrekt.[Wink]

Men jeg har også den holdning at politiet skal bruge de beføjelser der er nødvendige for at opretholde ro og orden i det danske samfund.[Wink]

Min respekt for de mennesker, der deltager i disse uroligheder, kan ligge på et meget lille plan. Jeg mener, at tager politiet nogle ikke danske statsborgere i at udføre noget kriminelt. så skal de ASAP have deres straf og så 5 kolde i r...., samt indrejse forbud til DK for livet, men desværre er vi forpligtet til at følge international lovgivning der sætter en begrænsning for den metode.[xx(]

Hvad tror I at der ville ske hvis at en dansker opførte sig sådan i f.eks. Saudiarabien, Kina, USA, find selv på flere...

Tilknytningen til dansk samfund er ikke nok, enten er man dansk statsborger eller osse er man ikke.[Big Grin] At folk, så får tæsk når de kommer til deres hjemland, det er sgu itte vores problem,[Sad!] de kan bare opføre sig ordentligt, når de gæster et andet land.[Big Grin]

Når man dagligt, kan læse i dagspressen om al den vold der sker i det danske samfund, så fatter jeg ikke at den lovgivende magt ikke har strammet op på straframmen, måske ikke så meget 1 gangs overtrædere, men 3-4 gange for det samme lovbrud så burde det være slut for den person at begå sig i samfundet.[B)]

Og med den stigende arbejdsløshed der er PT. burde der sættes mere byggeri igang af nye og opdaterede fængsler uden telefon og internet forbindelser.[^]

Så kunne politiet også bruge mere af deres resterende tid på at få en dialog med børn der opfører sig uheldigt og deres forældre, dette burde på sigt gør at unge mennesker vil blive ældre inden de kaster sig ud i noget snavs.

I ved, det med respekten for andres ting.[Wink]

Men, det er i bund og grund et meget laaaaangt træk der skal tages.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#9
Jeg må nok indrømme, hvis jeg boede på Nørrebro og så den udvikling der er sket - så ville jeg temmelig sikkert fristes til at gøre som Urmageren - i ved, ham der skød efter de 3 tyve der forsøgte at røve hans butik.

Umiddelbart vil jeg ikke finde mig i at lade mig visitere af hverken rockere eller indvandrerbander - heller ikke hvis politiet siger man skal lade banderne gøre det (som de har gjort!).

Men det er bare min mening.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#10
Jeg tror at narkomarkedets andel i denne konflikt er stærkt overvurderet (og det er måske derfor myndighederne ikke kan takle det) - det handler om suverænitet (dog også til at kunne bestemme på narkomarkedet)..........suverænitet, således at det danske samfund kommer til at spille efter deres pibe og netop derfor hjælper det ikke med pædagogiske samtaler og andre bløde midler.

Man bør ha' sig for øje, at kriminelle elementer lever af at snylte på ikke kriminelle, derfor har et samfund ikke noget at bruge kriminelle til og at vi behandler dem humant, er ren kulance fra vores side - et samfund ville faktisk være bedst tjent med at bure kriminelle inde resten af deres liv - uanset forbrydelsens karakter. Derfor kan man måske også begynde at stille spørgsmålstegn ved, hvor langt vi som samfund skal strække os for at behandle vores "gæster" ordenligt (og efter danske normer)................

Ad. Happy's indlæg - politiet skal ikke bestemme hvordan jeg skal reagere på et overgreb.........den tid er længst forbi.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#11
SANTO: Du har fuldstændig ret i dine indledende betragtninger![Smile]

Men jeg vil gerne tilføje, at det er synd, at de "utilpassede" efterhånden stjæler hele billedet, så vi glemmer alle de ordentlige og flittige indvandrere, der ganske uforskyldt bliver sat i bås med problembørnene, og konstant bliver set skævt til, og må finde sig i dumme bemærkninger og nedladende behandling.
Hvis jeg, som "blegansigt", konstant skulle stå til regnskab for rockernes tosserier, ville jeg nok også blive ond i sulet tilsidst - og med god ret.
Og giv så de rigtige børster af grovfilen - det er det eneste de respekterer. Venlighed bliver oftest tolket som svaghed, og det har de kun et hånligt skuldertræk tilovers for.
Svar
#12
[quote]Originally posted by Høgh

Hørt! Gratis lægeordineret narko til stofmisbrugere er en praktisk foranstaltnig, der med et slag løser alle de ikke-stofmisbrugende borgeres narkorelaterede problemer i form af vold og tyverier. Og stofmisbrugerne burde heller ikke blive dårligere stillet, når de i så fald er afkriminaliserede og kan bruge deres sparsomme økonomiske midler til at få sig noget der minder om et liv. Måske vil modellen ligefrem tilskynde flere til at komme ud af misbruget.

Jeg tror ikke at det i første gang vil løse problemet. Man er nok nødt til at tage fat allerede første gang at man ser et misbrug.[^]

Det burde være en helt obligatorisk ting at påbegynde en afvænning ved første dom for noget kriminelt.[Wink] Nogle vil sige at det ikke er muligt da der er flere former for stoffer i omløb i det danske fængselsvæsen, men det vil ikke tage længere tid at stoppe en det vil tage at forbyde samkvem og montering af samtaleanlæg og vinduer i besøgs rummene, er der nogle der så alligevel vil forsøge sig som smuglere af diverse ting til indsatte, kunne man jo sørge for at de kom til at ses hver dag, når de nu er så glade for hinanden.[Big Grin][Big Grin]

Man kunne jo lave nogle pladser hvor der foregår en del fysisk og mental optræning til de skal løslades.[Wink]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by kwi

...........så vi glemmer alle de ordentlige og flittige indvandrere.............

Nej vi gør ej, men dit indslag er et populært indslag i debatten om indvandrere.....så kan os der prøver at sætte spørgsmålstegn ved nogle ting, gå og få dårlig samvittighed og føle os ensporede...........
Din luksus-irritation, hvis du skulle gå og retfærdiggøre dig selv hele tiden, kan jeg ikke bruge til noget....det er bagateller i denne her problematik (underforstået at det må de berørte parter leve med indtil vi får løst problemet).

Der findes lovlydige indvandrere - det er dog påfaldene at 85% af dem der fremstilles i dommervagten er af anden etnisk herkomst end dansk.....det er noget der bør veje meget tungt i vores indvandredebat. Vi kan ikke løse disse problemer hvis vi ikke kommer ud over berøringsangsten.

At lovligøre narkotika vil være som at p..... i bukserne for at holde varmen - skulle vi så også, hvis der blev for mange røverier, lovliggøre disse, for at løse problemet?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by kwi

SANTO: Du har fuldstændig ret i dine indledende betragtninger![Smile]

Men jeg vil gerne tilføje, at det er synd, at de "utilpassede" efterhånden stjæler hele billedet, så vi glemmer alle de ordentlige og flittige indvandrere, der ganske uforskyldt bliver sat i bås med problembørnene, og konstant bliver set skævt til, og må finde sig i dumme bemærkninger og nedladende behandling.
Hvis jeg, som "blegansigt", konstant skulle stå til regnskab for rockernes tosserier, ville jeg nok også blive ond i sulet tilsidst - og med god ret.
Og giv så de rigtige børster af grovfilen - det er det eneste de respekterer. Venlighed bliver oftest tolket som svaghed, og det har de kun et hånligt skuldertræk tilovers for.



Mine betragtninger går på, at de personer der ikke er danske statsborgere, netop ikke bør være ønskede i Danmark , hvis de begår noget kriminelt.[}Smile]

De fremmede der opfører sig ordentligt og ellers passer sit, skal selvfølgelig have ret til at færdes frit og deltage i den offentlige debat.[Wink]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#15
At gøre en diskution om den nuværende bandekrig til et hovedspørgsmål om indvandrere er at fordreje debatten til noget helt andet.
@ID, det du skriver tolker jeg som at du mener at det kriminelle miljø inden for indvandre kredse skulle have en skjult dagsorden. Det tror jeg ikke på, så enige er de slet ikke.
Det der derimod er ved at ske er at det der i starten handlede om hashmarkedet nu er ved at udvikle sig til en hvide mod de sorte kamp, og det tiltrækker racister fra begge lejre.
Og så skal man ikke glemme at vores kære rockere og rockerlærlinge er mindst lige så psykopatiske som de andre.

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by ID

[quote]At lovligøre narkotika vil være som at p..... i bukserne for at holde varmen - skulle vi så også, hvis der blev for mange røverier, lovliggøre disse, for at løse problemet?



Røveri er kriminalitet der berører udenforstående - det er stofmisbrug dybest set ikke.

De sidste par hundrede år har hovedvægten af al organiseret kriminalitet ligget på at tilfredsstille de brede massers "forbudte behov" i form af rusmidler og sexuelle ydelser.

Da man kriminaliserede alkohol i U.S.A. opstod der næsten øjeblikkeligt omfattende netværk af kriminelle, der udelukkende blev næret af forbuddet.

For et par år siden kriminaliserede man i Sverige køb af sex, af forståelige hensyn til de implicerede kvinder. Resultatet har imidlertid været, at mange kvinder - en del købt billigt på menneskemarkederne i øst - nu lever en skjult tilværelse meget, meget langt fra enhver tænkelig form for hjælp. Det er endog meget tvivlsomt om kriminaliseringen af købesex har givet bedre vilkår for sexindustriens ofre.

Jeg har ingen grund til at betvivle, at 75% af alle indbrud, bliver begået af narkomaner. Kan de samme misbrugere hente stofferne hos lægen har de ingen incitamenter til at begå disse indbrud og rockere og andet pak, der tjener store penge på misbruget mister den primære indtægtskilde. Jeg har svært ved at se hvem der ville være tabere i kølvandet på en legalisering - udover de kriminelle.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#17
I Afghanistan gør vore finskytter kort proces med potentielle fjender,der synligt vifter om sig med våben.
Hvorfor gør de ikke det i Danmark ?

Det er da at sidestille med krig.
Hvem har erklæret den ?
GØR DOG NOGET. Tag initiativ.

JPL
JPL
Svar
#18
@Lani-Arhh - en skjult dagsorden er nok at sætte tingene på spidsen - det forudsætter at de ved hvad de slås for og det tror jeg faktisk at de færreste ved helt konkret.
Du har nok ret i at for nogen drejede det sig, til at starte med, om narko/hashmarkedet, og det var derfor de fleste indvandrer-grupperinger trak sig (mig bekendt er det kun grupperingen fra Blågårdsgade der er seriøse narkohandlere). Senere, tror jeg, blev det det som jeg omtaler (suverænitet), du ved alt det der gangsterfis og territorie-afpisning......alt sådan noget skævt noget som er affødt af forkvaklede idealer.
Det er min opfattelse at strukturen i indvandre-grupperingerne er knap så fast som den er i den modsatte lejr.Modsat dig, tror jeg faktisk at hovedspørgsmålet er indvandrere kontra etniske danskere.
Der er psykopater i begge lejre, det kan vi godt blive enige om, og jeg er helt på det rene med at sådan en konflikt tiltrækker nogle rigtige båtnakker (og man internt gør rigtig meget brug af dem - i begge lejre).

Citat:quote:

Originally posted by Trotyl

I Afghanistan gør vore finskytter kort proces med potentielle fjender,der synligt vifter om sig med våben.

Så enkelt er det jo ikke Trotyl.
Citat:quote:

Originally posted by Trotyl

.............GØR DOG NOGET. Tag initiativ............


Det er der sikkert også mange der gerne vil, men det er nu engang sådan at staten har voldsmonopolet (hvilket formodentlig også er det bedste). Hvis den lovlyde del af befolkningen begynder at blande sig, ender landet i kaos, men det er helt klart en mulighed der er tilstede især hvis det viser sig at staten ikke evner at løse opgaven.
Som det er nu, syntes jeg at man mere og mere bliver i tvivl om at staten magter opgaven.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Jeg har ingen grund til at betvivle, at 75% af alle indbrud, bliver begået af narkomaner. Kan de samme misbrugere hente stofferne hos lægen har de ingen incitamenter til at begå disse indbrud og rockere og andet pak, der tjener store penge på misbruget mister den primære indtægtskilde. Jeg har svært ved at se hvem der ville være tabere i kølvandet på en legalisering - udover de kriminelle.



Høgh, jeg tror ikke på den model, jeg holder mig mere til at der skal tages hånd om problemet, når man fanger de kriminelle nakomaner.

De skal idømmes en behandlingsdom og så skal de sluses ud i samfundet på nogle arbejdspladser, hvor der er tilknyttet nogle kontaktpersoner, der kan hjælpe.

Nok en dyrere løsning for samfundet, men socialt for de det drejer sig om, en bedre løsning.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by ID
At lovligøre narkotika vil være som at p..... i bukserne for at holde varmen - skulle vi så også, hvis der blev for mange røverier, lovliggøre disse, for at løse problemet



Der er mange gode grunde til at uddele stofferne til narkomaner:
1) Det er ikke ulovligt at være narkoman - det er kun besiddelse af stofferne der er ulovligt, og såfremt det skønnes til eget forbrug, er det ikke det politiet jagter mest.
2) Man kan faktisk få et ok liv, selvom man er narkoman. Det kommer en sjælden gang frem at en læge faktisk har været narkoman i årevis, og reelt har kunnet både skjule sin narkomani, men endda også løse sit job på en måde så ingen fattede mistanke
3) Det er bandernes største skræk(min personlige mening)
4) Det ville som nævnt reducere indbrug mv. i voldsomt omfang, til gavn for alle undtagen forsikrings selskaberne, og alarm firmaerne
5) Politiet ville få MANGE ressourcer fri til andet arbejde - fx udstedelse af tilladelser på våbenkontorerne [:o)]
6) Noget jeg har glemt
7-20) Som punkt 6 [Wink]

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv

EDIT: Tastefejl
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)