Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tag jagttegn i luksusomgivelser
#1
DKs dyreste

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#2
Ja det skulle kraft den undern hulme ikke værer lovligt at tage jagttegn på den måde. Det er noget der tager en hel vinter så man også får alt med (IKKE KUN LOVGIVNINGEN) men jagt former og især uskrevne etiske regler og ikke mindst respekten for naturen..Det kan men bare ikke på tre dag min damer og herre


Svar
#3
Du kan ikke lærer alt i et klasse lokale. Jagttegns undervisning er i øvrigt ikke obligatorisk, ud over våbenkurset.

Du får aldrig alt med og det er heller ikke interessant. Hvis du skulle have alt med skulle du have utroligt mange timer. Du lærer først at gå på jagt når man kommer med. Om det så er før man får jagttegn uden gevær eller efter er måske ikke så vigtigt så længe dem der har jagttegn er villige til at hjælpe ny jægere.

Måske burde man lancere en kampagne der hedder "Tag en ny jæger med på jagt, og giv en god start på jæger livet"

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#4
Rønnebærrene er sure hva skotte ? [Big Grin]

En prøve er en prøve - hvordan man kommer frem til at kunne bestå, er vel underordnet.

Hvis du læser beskrivelsen er der da også meget mere med end selve lovgivningen.

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#5
Damn, slået med 3 sekunder [Big Grin]

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#6
Det der er pointen i det jeg skriver er at den vidergivlse af hvad jagt er og indebærer, er ikke det samme som man får ved en jagttegens lærer og hvad hans erfaring er, ikke sagt de er de rigtige, men de giver lidt om hvad der forgår i virkligheden.

Og der er rigtig som Christian siger man lærer først når man kommer ud.

Og ja det er barer en prøve det skal beståes i lovgivning, men hvad har det i "gåseøjne" med selve jagten at gører og dens uførelse...??? indet som helst, kun hvad du må og ikke må ustukket af lovgivnemagt, når nu man skal slæbe rundt på et skyde jern.

Nu det der hisset mig op var at, jeg har eller hade en jagt kammarat som hade taget et af de famøse kuser, han kunne spøger solen ud af himlen om de mest almlige ting som man bør vide inden man går ud og udøver selve jagten, jeg har spurte jo lidt ind til hvad de enligt hade lært om såsom hvordan man skulle sætte sig vis der var flere jæger der skulle på andetræk ved en dam, morgen/aften træk hvor det er mørkt under en del af jagten..??? svaret var ja man satte sig da hele vejen rundt så det var dækket, måtte så spøger om hvad de hade hørt/lært om skudvinkler..??? øøøøeee med riffel eller...?? han andet ikke hvad det var, eller årsagen til kun at sætte af på en side af dammen. Siden var der flere af den slags episoder,
Om det så lige var hans underviser der ikke var opgaven voksen, skal værer mig usagt.
Men jeg fik og har stadig et stort spørgsmåls tegn ang. den måde at løse jagttegen på.

Og så smager rønnebær ellers ganske udenmærket Kenneth, 1 kg sukker hjælper..Big Grin

Mvh. Skotten


Svar
#7
Tjaa... Jeg havde en gammel moster som brugte 96 køretimer før hun fik sit kørekort og det gjorde hende betemt ikke til en bedre bilist end dem som klarede sig med 10-15 timer..[Smile]

Jeg tog selv mit jagttegn gennem en hel vinter og nåede at glemme halvdelen før jeg så endelig skulle op til prøven. Jeg er ude af stand til at se, havd jeg fik fra undervisningen, som ikke opnås på et lynkursus.

Rune
Svar
#8
tja, mine rønnebær mangler også sukker[Smile]

det normale jagttegnsforløb er absolut et minimum: de bedste af lærerne magter at give lidt jagtkultur i løbet af vinteren. snakken kursisterne imellem giver også noget.

de korte kurser er ikke nok ballast[}Smile]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#9
Må en jagttegnslærer komme med et par betragtninger i denne debat.i flg loven skal der undervises i et våbenkursus resten kanman selv klare et våbenkursus omfatter 2x skydning til min 25 duer derudover den teoretisk del af våbene. Herefter er det op til den enkelte at til egne sig stoffet på en måde som vedkommende finder bedst. Selv består de kursus hvor jeg underviser i af ialt ca 80 timer - hvor jagtetik og de uskrevne "love " drøftes moral etik etc.
Noget tyder dog på at ved den nye revision af loven vedr. jagttegn - måske gør at undervisningen måske ikke kan klares på 3 dage - måske skal der skydes noget mere etc. det interesant er måske også beståelsesprocent på lansplan er den lige under 70 % - og de undervisere jeg kender til har ikke under 85 % beståelses % så der må være nogen der ikke har den store succe med den valgte undervisning.
Men når tegnet er taget er det mit håb at mange erfarne jægere tager de ny uddannede under ders vinger og lærer demtil at blive dygtige og engagerede jæger der passer jagten i alle 12 måneder og ikke kun når der må skydes - men faktum loven kan overholdes med disse kursusformer

mvh ib nielsen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)