Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
McMillan
#1
Hej formänd!

Jeg er blevet lidt lun på en riffel med syntetskäfte. Sälgeren siger, at det er et McMillan-skäfte.

Hvordan kan jeg kontrollere denne påstand?
Skal der väre et logo eller lignende at finde på skäftet?

Og sidst men ikke mindst:
Er der noget man specielt skal väre opmärksom på, når man kigger på brugte syntetskäfter?

På forhånd tak for hjälpen.

Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#2
Der er ikke noget mærke i mit McMillan. Hvis den er malet, så har et McMillan et karakteristisk nupret look. Man må egentlig stole på sælgeren eller sende en foto til "vennerne" på VTF, der måske kan genkende modellen som en Mcmillan.

Så vidt jeg lige kan lure, så skal man blot checke at piben er fritlagt og at der ikke er steder, hvor overfladen er brudt. Er der huller, bør prisen sættes derefter, da skæftet i så fald bør repareres og genmales.

Mvh Søren
Svar
#3
Din generelle fornemmelse af kvaliteten når du har den i hånden vil være et godt fingerpraj. Tjek evt. hvor stift det er (forrest hvor piben "slipper"...

Da jeg i sin tid købte min LTR (som godt nok er med et HS-Precision skæfte) var der en stump der var knækket af ved sikringen - formentlig som følge af et hårdt slag ifm fragt...sådan noget kan du også se efter. Det er jo komposit, der på en eller anden måde er støbt/formet...

Jamo
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

Din generelle fornemmelse af kvaliteten når du har den i hånden vil være et godt fingerpraj. Tjek evt. hvor stift det er


Jamo, jeg kan simpelthen ikke se hvordan det skulle bidrage til at vurdere kvaliteten af et skæfte??!!! [:I][:I][Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Svar
#5
Jamen det er da let - hvis det er blødt som snot, eller minder om billig plastic (fætter BR) - så er du blevet snydt.

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#6
[Big Grin] Ex-cop: TAK - lige hvad jeg mente [Big Grin]
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Klaasehaans

Citat:quote:

Originally posted by Jamo

Din generelle fornemmelse af kvaliteten når du har den i hånden vil være et godt fingerpraj. Tjek evt. hvor stift det er


Jamo, jeg kan simpelthen ikke se hvordan det skulle bidrage til at vurdere kvaliteten af et skæfte??!!! [:I][:I][Big Grin][Big Grin][Big Grin]



[Big Grin]
Jo tak, min kone er väldigt imponeret over stivheden og den generelle kvalitet - selvom den ikke er sort [:I]

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#8
Back to topic:

Jeg må hellere tage ud og se riflen, så melder jeg tilbage efter mit besög.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)