Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hakkedrenge med bløde løg
#1
Nu er der en der har startet med hakket vildt,ja tør jeg godt fortsætte.

Form nogle hakkebøffer af groft hakket fars fra hjortevildt ca.200gr stk [:p]
Steg dem søm almindelig hakkedreng af kokød med godt med blødeløg,stegte svampe,hvide kartofler og hvad man ellers kan bruge til en hakkebøf[8D]

Gid man må mindes jagten under tilberedningen og igen når bøffen serveres.[Big Grin]

mvh.Buffalo
Svar
#2
Mine børn har aldrig været vilde med råvildtkød, men da vi første gang prøvede at hakke råvildtkød, og så lave bøf til burgere, så blev de tændte.
Siden da spørger de altid efter rådyrfars, når der skal laves burgerbøffer.
Den kraftige smag i rådyrfars passer perfekt til en god og sund burger med masser af salat og magert kød.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by KGSAKO

Mine børn har aldrig været vilde med råvildtkød, men da vi første gang prøvede at hakke råvildtkød, og så lave bøf til burgere, så blev de tændte.
Siden da spørger de altid efter rådyrfars, når der skal laves burgerbøffer.
Den kraftige smag i rådyrfars passer perfekt til en god og sund burger med masser af salat og magert kød.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!



Hej KGSAKO
Velkommen til VTF. Den opskrift vil jeg prøve. Jeg har en del afpudset småkød liggende.
Din "efterskrift" ej jeg ret vild med[Wink] og meget enig i[Smile]
Mvh Walnut
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by KGSAKO

Mine børn har aldrig været vilde med råvildtkød, men da vi første gang prøvede at hakke råvildtkød, og så lave bøf til burgere, så blev de tændte.
Siden da spørger de altid efter rådyrfars, når der skal laves burgerbøffer.
Den kraftige smag i rådyrfars passer perfekt til en god og sund burger med masser af salat og magert kød.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!



Det må prøves, da jeg altid kæmper en kamp for at tygge mig igennem en bambi (råvildt) da jeg syntes de har en underlig bismag. Jeg har ingen problemer med elg, vildsvin, krondyr eller dådyr.

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar
#5
Og skal det dyre dyrekød ende som frikadeller hedder det ca. 50/50% dyrekød og skinkekød - dén hopper ungerne også på [Wink]

/bundgaard
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Citat:quote:

Originally posted by KGSAKO

Mine børn har aldrig været vilde med råvildtkød, men da vi første gang prøvede at hakke råvildtkød, og så lave bøf til burgere, så blev de tændte.
Siden da spørger de altid efter rådyrfars, når der skal laves burgerbøffer.
Den kraftige smag i rådyrfars passer perfekt til en god og sund burger med masser af salat og magert kød.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!



Det må prøves, da jeg altid kæmper en kamp for at tygge mig igennem en bambi (råvildt) da jeg syntes de har en under bismag. Jeg har ingen problemer med elg, vildsvin, krondyr eller dådyr.

Mvh.
Lars/Great Dane

Hej Lars.
Den med smagen har vi arbejdet med. Nu vil jeg ikke hænge familiemedlemmer ud[Wink] men nogle har "klaget" over en bismag. Klagerne er forsvundet, efter at jeg ikke mere tilbereder på ben.
Alt bliver udbenet, inden det nedfryses i portioner.
Måske kan det også blive godt for dig skat[:X][Wink]
Mvh Walnut


Svar
#7
Så stopper du edder**** [:0] Kan du komme ud i dit Emil-rum og polere en kævle [Big Grin]

Tak for tippet med udbening, men fortæl lige hvor det skulle ændre det store?

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Så stopper du edder**** [:0] Kan du komme ud i dit Emil-rum og polere en kævle [Big Grin]

Tak for tippet med udbening, men fortæl lige hvor det skulle ændre det store?

Mvh.
Lars/Great Dane

[Big Grin]
Godmorgen Lars.
Jeg synes faktisk, at det ændrer smagen.Det kan vel ikke udelukkes, at tilberedning på ben/ knogle kan afgive aromaer til kødet. Måske er der også en mental del[8)] Prøv det af og lad høre[Wink] En dejlig sidegevinst ved udbening er, at der kan være ca. 25 rådyr mere i min 200l skabsfryser[Wink][:I]
Mvh Walnut


Svar
#9
Ofte laver jeg mine elghakkebøffer i ovnen. Jeg ligger kødet på et stykke sølvpapir, kommer salt og peber på sammen med en flok løgringe og en klat smør. Så samler jeg sølvpapiret i en lille top som lukkes. Herefter skal de så have en god stund i ovnen og de saftigste bøffer kommer ud. Eneste ulempe er at de ikke får den mørke-let-brankede-farve med en grå.
Mvh.

Yeti
Svar
#10
Nu ved jeg jo ikke hvad i andre gør når i har forlagt et stykke råvildt. Men her i huset, bliver alle stykker lagt i en stor balje, et par store håndfulde salt og koldt vand til alt kød er dækket, og der står det i et døgns tid, så alt blod er trukket ud af kødet.(Rod lidt rundt i det et par gange undervejs). Lige en hurtig afskyldning under den kolde hane, og så i poser før det ryger i fryseren. Og det gælder både forårsbukken og efterårsdyr. Så smager det herligt, uanset hvilken tilberedning/ret man bruger det til.

Mvh Annelise

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#11
Bismag!!!

Har muligvis en teori! 99,8% af de rådyr jeg har spist har jeg selv skudt, har aldrig før oplevet bismag før end jeg satte tænderne i det sidste jeg har skudt, det er så osse det eneste der har gået fra skudstedet, ikke mere end 50 meter men ifølge min teori langt nok til at kødet er blevet ødelagt af stress????? Bare en teori eller osse er det fordi jeg ikke længere er ryger og pludselig kan smage det jeg stopper indenbords?
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#12
Lavede frikadeller her til aften for tredie gang af ½ del hakket rådyr og ½ del hakket vildsvin. Duften fra køkkenet trængte ind til ungerne i stuen, mens de spillede "little big planet". Den kunne distahere dem fra spillet. Det giver en hel del goodwill til at tage afsted igen.

Mvh Sune
Svar
#13
i blandingsforholdet 40% hakket kalv og flæsk og 60% rådyrkød - og så blandes ellers med løg m.m. som alm. frikadeller.
De bedste frikadeller der nogensinde er lavet - jævnførmine normalt ret kræsne unger!!

...eneste bismag er "smagen af mere..."! ;-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)