Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Post DK og riffelskæfter
#1
Hej.
Jeg overvejer at købe et Hogue riffelskæfte fra enten USA eller Tyskland, men har hørt nogle grusomme historier om at Post DK, uden at blinke sender pakkerne retur hvis pakkerne indeholder våbemdele. Så spørgsmålet er: Er der nogen der rent faktisk har dårlige erfaringer med Post DK i.forb.med nethandel, eller er det bare ammestuesnak ?

mvh

Torben
Svar
#2
jeg har fået sendt et træskæfte retur, uden at få besked fra P&T

måtte betale fragt en gang mere.

UPS tager dem.

skipper
378 Weatherby - The MAGNUM'S MAGNUM
http://www.weatherby.dk
Svar
#3
Jeg har 2 gange fået det samme skæfte sendt retur uden at få besked.

3die gang fik jeg det sendt fra en privatperson direkte til mig uden problemer.

--
mvh M@X.
Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Jeg har en gang fået et McMillan returneret til USA. Fik det kun at vide, forde MCM kontaktede mig.

Mvh Søren
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Haterock

Hej.
Jeg overvejer at købe et Hogue riffelskæfte fra enten USA eller Tyskland, men har hørt nogle grusomme historier om at Post DK, uden at blinke sender pakkerne retur hvis pakkerne indeholder våbemdele. Så spørgsmålet er: Er der nogen der rent faktisk har dårlige erfaringer med Post DK i.forb.med nethandel, eller er det bare ammestuesnak ?

mvh

Torben



Tyskland burde der ikke være de store problemer med, da varer fra EU lande ikke skal deklareres på samme måde som varer tilsendt fra lande uden for EU.

Alternativt kan du få din lokale sherif til at skrive dig en import-tilladelse som du, efter at have snakket med Postdanmark, sender til dem.

PS. Det er med importilladelser som med alt andet politiet skal sagsbehandle/godkende. Mød op personligt og meddel at du lænker dig til skranken indtil de får spyttet på det stempel og knaldet det på papiret. Det virker ihvertfald der hvor jeg skal godkendes :-)

Med venlig hilsen
Charlie-Bravo-Alpha

[Image: Hunting.jpg]
Med venlig hilsen
Charlie-Bravo-Alpha


Svar
#6
Post Danmark befragter ikke våbendele. Tilladelse eller ej[Sad]

--
mvh M@X.
Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Post Danmark befragter ikke våbendele. Tilladelse eller ej[Sad]

--
mvh M@X.
Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun
[Image: wardwarf-1.jpg]



Postdanmark befragter da ellers jævnligt til undertegnede...........

Med venlig hilsen
Charlie-Bravo-Alpha

[Image: Hunting.jpg]
Med venlig hilsen
Charlie-Bravo-Alpha


Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Charlie-Bravo-Alpha

Citat:quote:

Originally posted by M@X

Post Danmark befragter ikke våbendele. Tilladelse eller ej[Sad]

--
mvh M@X.
Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun
[Image: wardwarf-1.jpg]



Postdanmark befragter da ellers jævnligt til undertegnede...........

Med venlig hilsen
Charlie-Bravo-Alpha

[Image: Hunting.jpg]



Det gør de muligvis. Men nok fordi de ikke ved hvad pakken indeholder.
PostDanmark vil IKKE fragte pakker og breve, der indeholder våben eller våbendele og tilbehør.

Det står i deres regelsæt (der i sin tid tog mig flere timer og finde frem til).

Og de er i deres gode ret til det, da PostDanmark ikke har monopol på at sende pakker.

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#9
Så lad dog f.. f..... være med at bruge Postdanmark.
Jeg bruger dem meget sjældent; det er jo som regel også sådan at hvis de endeligt vil fragte det, så er der en af deres medarbejdere der stjæler indholdet.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#10
I henhold til reglerne under "Universal Postal Union" må der ikke sendes pakker til fortoldning i Danmark, der indeholder våbendele. Pakker indenfor EU, bliver så vidt jeg ved ikke fortoldet på helt samme måde, sopm pakker udenfor EU....

Jeg ved ikke helt HVEM der har defineret den danske del af reglerne, men det er nok Post Danmark selv... I vore nabolande ser reglerne en hel del anderledes ud.
Jeg har sendt link til det relevante dokument et par gange tidligere, men kan ikke lige finde det nu.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)