Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Montager går løse....
#1
SGU..
Har været ude at lege med nye ladninger til 9,3 x 62 i Nosler Accubond 250 grains.
Gik fint med første serie(5 skud ) 18mm på 100 m i skudbilled/spredning så i anden serie gik det helt galt skudene lå hist og pist specielt til venstre fra center.
Det var ikke kuglernes skyld men kikkerten var gået løs i montagen nærmere baserne,det har de gjort en gang før, da fik de to skruer blå Loctite 242 og er holdt i ca 5-6 år.
Findes der noget der er mere sikkert ???
Første gang det skete var lige før afgang til bukkejagt i Sverige og det give en helves masse stres og usikkerhed om skidtet holder træfpunkt.
Gode råd ønskes.

Mvh. Sniper2 [V]
Svar
#2
Hvilket materiale er låsestol, baser og skruer lavet af ?

JPL
JPL
Svar
#3
Det er set med alulåsestol at skruerne, der holder baserne "rives" ud ad gevindet når der skydes med store kalibre...

Jamo
Svar
#4
Hej

Det er på en Sauer 202 ca 10 år gammel og er i stål.
Gevindene er fine både i låsestolen og selve skruerne er ok.

Mvh Sniper2
Svar
#5
men baserne. Hvad er de lavet af?

--
mvh M@X.
Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
De er af stål (EAW)
Fra en god ven har jeg ladet mig fortælle (her til aften) at rensningen af skruer/gevind ikke må gøres med rensebenzin fordi den efterlade en hinde, og det har jeg anvendt. det han anbefaler er sprit.
Det lyder meget rigtigt og så fremt der ikke dukker noget nyt op inden i morgen så bliver Saueren renset på ny og monteret igen,det enester jeg er i tvil om er, jeg har 2 stk loctite en blå 242 og en rød 222 hvilken er bedst??????

Mvh. Sniper2 [^]
Svar
#7
Blå 243 mener du vel. Den er forøvrigt ligeglad med om der er olie på gevindet, så det er ikke derfor.

Hvis du har en EAW svingmontage kan jeg godt forstå at den går løs.

#1 EAW svingmontage optager kun rekylen i den forreste base.

#2 Den forreste base er slidset op så man kan justere stramheden af drejefodens bevægelse. Hvis den er justeret "stramt" laver du en kile virkning når du drejer kikkerten på. Det samme sker hvis du vrikker den op eller ned for at få den ind over den bageste base. Denne udvidelse af den forreste base betyder at basen arbejder i gevindet og den vil med tiden gå løs.

Loctite 222 er mild
Loctite 243 er medium
Loctite 270(1) er hård

--
mvh M@X.
Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Hej sniper2
Det er endvidere meget vigtidt ud over de andre gode råd, at baserne passer på din riffel, for ellers kan du gøre alle de krumspring med lim/loctite du vil, så vil de ikke holde. Håber du får bedre held med monteringen, ellers må du kontakte en våbensmed [Smile]
Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#9
M@x - det er en EAW sving montage jeg har men det er kun sket 2 gange i den tid jeg har haft riflen at jeg har klikket kikkerten af, men jeg tjekker lige om den spænder for meget når jeg om montere den i aften.kunne godt være der er noget at hente her.

Nemo - baser passer 100% på låsestolen og du har ret i at det skal være 100% i orden og det skal ikke plasteres ind i loctite. Angående bøssemager det kunne godt være jeg ende der men prøver lige selv i aften og er jeg ikke tilfreds med resultatet så går det til bøssemageren. [V]

Mvh. Sniper2
Svar
#10
Hej Sniper2!
Har du kontroleret at vippearmen på den bagerste base ikke går helt i bund , for da kan problemet opstå

Man er først fattig når man ingen ønsker har.
Mvh Erik
Mvh Erik
Man er først fattig når man ingen ønsker har.
Svar
#11
Hej pronk

Tro mig alt vil blive tjekket har lige været EAW hjemmeside for at hente monterings manual hjem og den vil vil blive fuldt 100%, her er et par ting som vil blive set efter bla. justering af sving bolt på forreste ring og det du nævner skal også tjekkes.
Det firma jeg arbejder i til dagligt har været så venlig at låne mig
noget loctite aktivator ac 702 så det skal blive helt super med monteringen derefter skal der pilles med justering. [^]

Mvh Sniper2
Svar
#12
Så er Saueren klar igen der blev justeret lidt hist og pist specielt på den bagerest base var der fejl "breechblock" den lille vippearm kunne gå helt i bund der skal være imellem 1mm og 0,5 mm inden den går i bund.En dråbe oile i samlingerne viste igen luft/sløre imellem base og ringe alt ser fint ud, det eneste der nu mangler er at lade nogle nye test patroner også lige en indskydning men det overlever jeg nok.
Der intet så skønt som forår og duften af krudt [Big Grin]

Mvh. sniper2
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)