Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagt i Tyskland/ tysk jagttegn...!
#1
Er der en der kan forklare følgende mail, som jeg fik af en tysk jagtudbyder?

Hvad er det for en forsikring, der skal til, før man kan få udstedt et tysk jagttegn - og hvor skal forsikringen tegnes?

Her er, hvad der stod i mailen:

Es gibt ein paar Probleme mit den deutschen Jagdschein. Die Dänische Jagd-Haftpflicht-Versicherung ist nicht mehr gültig in Deutschland.

Ohne Jagd-Haftpflichversicherung bekommt man keinen "Deutschen Jagdschein" mehr !!

Wenn Sie in Zukunft in Deutschland zur Jagd gehen möchten dann müßen Sie bei der Jagdbehörde einen Versicherungsnachweis vorlegen.
Es wird eine Deutscher Versicherer empfohlen. Diese Kosten für ein "Tagesjagdschein" ca 20,-€ und für ein Jahresjagdschein ca 62,-€.
Bei Bedarf kann ich vermitteln.

There are some problems to get the "german hunting licence" .
For the next seasen we need a german hunting insurance.
We need the policy to get the hunting licence from the german hunting office.
"Tagesjagdschein" 20,-€ Jahresjagdschein ca 62,-€.

Waidmannsheil

Er der nogen der ved noget om ovenstående?

Frækhed belønnes - nogle gange med tæsk...
Svar
#2
http://db.flensburg.de/buergerinfo/publi...ukt_ID=179

Der står på den officielle hjemmeside, at man skal dokumentere
TYSK ansvarsforsikring..
Undtaget er dog DANSKE Jægere, da dansk jagtforsikring er anerkendt
i tyskland..
Hvis du taler tysk, kan du ringe til Herr Kai Schmidt, Tlf 0049 461/85-16 81
og få den korrekte forklaring

Ved nærmere eftertanke, tror jeg at jeg selv lige
taler med Herr Kai Schmidt. Mit tyske jagttegn
skal fornyes i den nærmeste fremtid.
I hører nærmere...

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#3
Den er god nok!

har talt med manden.

Det er blandt andet af den grund at den danske forsikring ikke dækker hvis du har været fuld ved en ulykke, men det dækker den tyske jagttegnsforsikring.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#4
Jeg gik ind på Allianz.de hjemmesiden og bad om et tilbud på en jagd-haftpflicht-versicherung til brug for min fornyelse af auslandsjagdschein. Mit tilbyd lyder på 69 eur / år i tre år. Dækningsomfanget er væsentligt bedre end på det danske jagttegn. Egentlig burde man måske få afskaffet den danske "statsløsning" og få sendt forsikringerne i udbud på forsikringsmarkedet - dækningen i tyskland er i hvert fald langt bedre, og på jagtmessen i Dortmund i februar var der masser af udbydere som konkurrerede.

Mvh.
Jens

It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#5
Her er testvinderen i tysk jagtforsikring:

http://www.gothaer.de/de/zg/pk/pk_p/jagd...cht_06.htm

Du kan sende en uforpligtende forespørgsel "Angebots-Anforderung"

Mvh Sune
Svar
#6
Her er svaret på en mail jeg sendte til
Herr Kai Schmidt, og forespurgte på situationen
ang . tysk jagtforsikring:

Sehr geehrter Herr ********

es ist richtig, dass wir ab sofort eine zusätzliche deutsche Haftpflichtversicherung fordern.

Eine Prüfung durch die oberste Jagdbehörde hat ergeben, dass in der dänischen Versicherung Ausschlussgründe (z.B. Alkohol) enthalten sind, die bei deutschen Versicherungen nicht anfallen.

Um die Mitarbeiter der unteren Jagdbehörden vor eventuellen Schadensersatzansprüchen zu schützen, rät unser Ministerium dazu, im Rahmen unseres pflichtgemäßen Ermessens eine zusätzliche Versicherung zu fordern.

Das heißt, zukünftig erteilen wir nur noch Jagdscheine, wenn eine zusätzliche deutsche Jagdhaftpflicht nachgewiesen wird. Dies betrifft nicht nur dänische Jäger sondern alle ausländischen Jagdgäste.

Wir bitten um Ihr Verständnis.

Mit freundlichen Grüßen,

Kai Schmidt

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)