Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Danmarks Jægerforbund forsvarer Bendt Bendtsen!
Citat:quote:

Originally posted by Farmor

Det er jeg næsten 100% sikker på. Vi er ude i noget forsikring her. Men om man er uddannet inden for forsvaret, hvilket i sagens natur giver en betydeligt bredere og længere uddannelse, eller som jeg i DJ regi, må man IKKE overdrage riflede våben til personer der ikke er i besiddelse af en gyldig våbentilladelse til pågældende riflede våben, uden at være instruktør. Jeg selv, og andre af vores instruktører, bliver ofte ringet op for at afhente rifler hos den lokale våbenpusher, som evt. købere skal afprøve, netop fordi vi må i kraft af vores instruktørbevis, og ingen hos våbenpusheren har et. Og så gælder mit vel kun for jagtrifler, eller det går jeg da stille og roligt ud fra.
Som privat mand/kvinde, må man jo heller ikke overlade en jagtriffel til en evt køber ved en privat handel, før vedkommende køber stiller med en gyldig våbentilladelse. Det var den besked jeg fik fra vores søde våbenlovskyndige dame, da vi havde en riffel til salg.
Om der gælder andre regler indenfor forsvaret, skal jeg ikke gøre mig klog på. Men kunne da forestille mig at det ville blive et enormt administrationsarbejde, hvis et nyt hold soldater/rekrutter skulle have personlige tilladelser 2 gange om året. Det bliver vel så opvejet af den noget mere udvidede uddannelse forsvarets instruktører har.

Vi havde faktisk en tråd for et stykke tid siden, hvad der var påkrævet for skydninger i DJ-regi/ privat, for at være dækket af hhv jagttegnsforsikringen og DJ`s forsikring.

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.



I omtalte tråd mente en eller anden at vide, at tilladelsen til en bane er betinget af, at der er en uddannet instruktør til stede under skydning.
Walnut
Svar


Beskeder i denne tråd
Danmarks Jægerforbund forsvarer Bendt Bendtsen! - af Axman - 21-03-2009, 10:59 AM
Danmarks Jægerforbund forsvarer Bendt Bendtsen! - af Axman - 21-03-2009, 03:34 PM
Danmarks Jægerforbund forsvarer Bendt Bendtsen! - af Axman - 21-03-2009, 03:52 PM
Danmarks Jægerforbund forsvarer Bendt Bendtsen! - af Axman - 21-03-2009, 04:01 PM
Danmarks Jægerforbund forsvarer Bendt Bendtsen! - af alan - 21-03-2009, 06:31 PM
Danmarks Jægerforbund forsvarer Bendt Bendtsen! - af Axman - 23-03-2009, 09:42 AM
Danmarks Jægerforbund forsvarer Bendt Bendtsen! - af Walnut - 26-03-2009, 11:26 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)