Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
At have hanhund
#1
Mange ejer af hanhunde kender 100% til samme problem.......forhudsbetændelse[}Smile]. Men da jeg var hos dyrlægen fortalte hun om en frø, som også var i krydderiet karry. Denne frø skulle være et middel der kunne fjerne betændelsen.
Er der nogen af forumets medlemmer som kender navnet på denne frø?.

En anden metode var en sprøjte med fortyndet brintoilte......men det er med livet som indsat......havde vi ikke selv ageret på samme måde[Big Grin].

Nyland
Svar
#2
Måske er det denneher:

[Image: poison-dart-frog.jpg]

[Big Grin].

Mon ikke der har været tale om et frø? Jeg kender det ikke men vil da gerne høre om det hvis det virker. Generelt er hanhundene ikke særlig generede af det og når de sviner deres slimhinde dernede sådan til er det næsten ikke til at undgå. Lad den lille klat hænge eller brug brintoverilte i meget mild opløsning.
Selvfølgelig kan du da undersøge/behandle din hund hvor du vil og når du vil. Det er vel dig der bestemmer [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
giftpilefrø har jeg sku ikke tænkt på, men det er en helt sikkert løsning.
Han er ikke genert af betændelsen, men det er vi. For [}Smile] han pletter over alt.
Nyland
Svar
#4
Hej Nyland .

Du kan lære ham at gøre sig ren på komando , det fatter de hurtig !

Når du ser at han er ved at dryppe eller er lidt snavset , taget du let fat i bugskinnet lige ved siden af med to fingre , og niver lidt og giver ordren " der " . Han vil med det samme tage hovet ned og begynde at slikke sig ren , og så for han selvfølgelig ros !.

Det har ihvertfald virket ved de 3 hunde jeg har haft .

Jeg tror ikke at du for meget ud af at at rende og gøre ham ren hele tiden .

Hilsen A-bolt
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by nyland

Mange ejer af hanhunde kender 100% til samme problem.......forhudsbetændelse[}Smile]. Men da jeg var hos dyrlægen fortalte hun om en frø, som også var i krydderiet karry. Denne frø skulle være et middel der kunne fjerne betændelsen.
Er der nogen af forumets medlemmer som kender navnet på denne frø?.

En anden metode var en sprøjte med fortyndet brintoilte......men det er med livet som indsat......havde vi ikke selv ageret på samme måde[Big Grin].

Nyland



Ved godt at brintoverilteopløsninger er ret effektive, men generelt er det anbefalelsesværdigt at bruge klorhexidinopløsning istedet, idet brintoverilte er ret aggresivt og kan medføre vævsskader, også i fortyndet form. Især ved hyppig brug[Smile]
Egentlig er det sjovt nok at en del dyrlæger sværger så meget til brintoverilte stadigvæk, når det stort set ikke er blevet brugt på mennesker i lang tid[Smile]

Jimmy
Svar
#6
Nu skal han til sit årlige eftersyn på onsdag, så hører jeg lige dyrlægen hvad det var for nogle frø man kunne tilsætte hans mad. Sidste gang fik jeg bintoverilte med hjem, men han forsvarer sin diller....det havde jeg sku´ også gjort.

Nyland
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by nyland

Nu skal han til sit årlige eftersyn på onsdag, så hører jeg lige dyrlægen hvad det var for nogle frø man kunne tilsætte hans mad. Sidste gang fik jeg bintoverilte med hjem, men han forsvarer sin diller....det havde jeg sku´ også gjort.

Nyland



Brintoverilten kan altså godt være lidt skrap, så det kan godt være derfor han forsvare sin "diller" - al ære og respekt....[Wink][Big Grin]

Som Jimmy også foreslår længere oppe så brug chlorhexidin. Det er et rigtig godt produkt, som ikke virker lokal-irriterende i samme grad som brintoverilten kan.
Tænk på at vi bleger vores bukkeopsatser med brintoverilte...... godt nok koncentreret, men alligevel...[xx(]

Ps. Et frø??? Det har jeg godt nok aldrig hørt om.

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Tikka M695, 338 "Pind-is"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#8
Tag du bare og vask hans hundediller lige så forsigtigt med en tot vat og noget mildt intimsæbe - f.eks. vivag.
Hvis du synes det for klamt at røre ved, koster 100 latehandsker ikke alverden i matas.

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#9
Hvis jeg prøver at vaske hans diller.......så mangler jeg hurtig en hånd. Nå men nu har jeg talt med dyrlægen, det hedder bukkehornfrø. Det var vel en prøve værd.

Nyland
Svar
#10
Lad os endelig høre om resultatet. Jeg hører spørgsmålet ofte.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#11
Hjælper det at vaske dilleren? Så er det s'gu slut med bukkehornsfrø for min del - de sætter sig mellem tænderne!

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Hjælper det at vaske dilleren? Så er det s'gu slut med bukkehornsfrø for min del - de sætter sig mellem tænderne!

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Tikka M695, 338 "Pind-is"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Hjælper det at vaske dilleren? Så er det s'gu slut med bukkehornsfrø for min del - de sætter sig mellem tænderne!



ØØeeh, hvad gør du ved stakkels Gandalf[?][:0]

Schönauer

Bag enhver succesfuld jæger,
står en arrig kælling


[Image: p----blaser.jpg] [Image: hunter.gif] [Image: Fuchs.gif]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#14
Hvorfor blander du nu hunden ind i det?

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Hvorfor blander du nu hunden ind i det?



Nej det er vel ret beset konen som har problemet med at de sætter sig fast mellem tænderne [:I][Wink]

[Image: Takleberry-1.jpg].

Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#16
[center][Image: bukkehornb.jpg][/center]

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#17
Så Høgh´en også fundet frøen, men de skal være knust[}Smile].

Nyland
Svar
#18
Så er der lidt status fra projekt bukkehornsfrø. Jeg mener at han forhudsbetændelse ikke er så kratigt mere, men har kun fået det i 5 dage.
Men over alt hvor man tisser lugter det af karry.[Big Grin]

Nyland
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by nyland

Så er der lidt status fra projekt bukkehornsfrø. Jeg mener at han forhudsbetændelse ikke er så kratigt mere, men har kun fået det i 5 dage.
Men over alt hvor man tisser lugter det af karry.[Big Grin]

Nyland


Hvorfor h...... skal du lige nævne det med karrylugten???? Konen stod bagved og læste med over skulderen, så nu bliver det sgu aldrig det samme igen......[}Smile][}Smile]

Jeg må hellere se at få advaret HØGH´en i tide....[:I]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Tikka M695, 338 "Pind-is"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#20
Bukkehornsfrø er benyttes i kryderriet karry. Så nu hedder han ikke mere Chief men Ghandi.
Men se nu lyst på det min have lugter som en orientalsk krydderihave[Wink].

Nyland
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)