Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
300RUM til 338LM
#1
Jeg overvejer at købe en Reminton Sendero i kaliber 300RUM. Planen er at skyde piben ud og så ompibe til 338LM.

Kan det lade sig gøre i praksis?
Nogen der har en 338LM bygget på en Rem700 lås?
Svar
#2
hej
det kan du roligt gøre
jeg har godt nok ikke en kammerrival i 338 rum (men den kan skaffes[:p])
jeg har lavet et par stykker i 300 & 375 RUM på remington låse
så det er muligt.....[Big Grin][Wink]

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#3
Nu stod der 338 LM og ikke 338 RUM...

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
Intet problem, jeg har skam også en 338 LM rival[Wink]

Har bygget en 338LM på en klon lås.
Rem´en skal nu nok holde. Der er imidlertid bare mange såkaldte "førende" bøssemagere og kloge hoveder i den store verden der er skeptiske på den egentlige styrke i 700´en til så stor en patron.

Det problematiske består i at man af gode grunde anvender en relativt tung pibe på en hårdt rekylerende patron (ingen nævnt ingen glemt), på en i forvejen lidt fleksibel lås.

Man kan selvfølgelig fuldbedde låsen og lave en oversize lug og bedde piben godt med.
Har lavet oversize lugs til flere rifler med ret gode resultater.

I min optik bør man vælge en lidt mere stabil lås til så kraftige kalibre med så store diametre på hylsteret.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Et par spørgsmål:

Oversize lug?
Hvilken lås har du bygget på? Surgeon?

Nogen der kender 338 Egde? (Versus 338LM)
Svar
#6
Hej,

en recoil lug efter egne mål og i et stærkere materiale.
Det betyder at der er større kontaktflade i snitfladen mellem system og skæfte.

Den jeg byggede min 338lap på er en Roedale Avenger.
Jeg kan kun sige at når man står med en patron i hånden så virker låsen ikke spor for stor. Du kan se systemet ved lejlighed, så vil du med det samem forstå hvad jeg mener.
Plus det at det ikke er så nemt at få noget til at sidde "rigtigt" fast på ryggen af sådan en rund låsestol der i forvejen er ret fleksibel.

På blandt andet Avengeren er der en plan, lidt ru snitflade mellem rail og låsestol bespændt med 6 stk M4 12.9 bolte. Det forsvinder ingen steder på så stiv en låsestol.

Vil man ofre det guldstøv det koster at lave sådan en custom kanon så mener jeg man skal se bort fra de tynde remingtonlåse til så kraftige kalibre, set ud fra et rent praktisk og materialeteknisk synspunkt! Mange vil være uenige men det er nu éen gang min mening[B)][Big Grin]

Mht Edge, så tror jeg du får sværere ved at skaffe mainstream ladegrej, måske ikke??

Du har den fordel at du kan lave den på remington låsen idet den kører med standard boltface mål.

Hylstrene er langt fra norma / Lapua kvalitet og du må påregne tidligere løse fænghættelommer ved det rigtige tryk.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#7
Takker for info.
Der er lidt at tænke over.
Svar
#8
Der er næppe nogen der ikke har opdaget at jeg er glad for rem 700 systemet. Dette skyldes brugen af det og kendskabet. Dette giver også indsigt i begrænsningerne for denne lås.

Den korte er fin til 308 klassen.
Den lange er lavet til 30-06 og kan anvendes til 300 win mag, 338 win mag og lign..
Rum patronerne er lavet så de lige kan bruges der i, men de skubber til den praktiske grænse for denne lås.
bevares 338 LM er mig bekendt ikke cippet til højere tryk end rummene, men den skal åbnes gevaldigt i bolt face og der bliver trangt i magasinbrønden.

Min konklusion er klar, vil man lege med de store patroner skal man købe en lås der lavet til dem, og ikke bygget om til dem.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)