Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tilladelse til riffel med vekselpibe
#41
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Det er korrekt at man altid skal have 1 tilladelse til fuld pris. Sælger man den, kommer næste riffel til at koste 840 kr.

Jeg har før prøvet at få en efterregning efter at jeg ved en fejl havde fået en tilladelse til ½ pris.

Betal og vær glad[Smile]


Jeg tror faktisk at man kan komme til at betale ekstra for en eksisterende tilladels hvis man sælger den dyre i yderste konsekvens.
Jeg betaler uden at være glad. Der er en vis fornuft i at den første tilladelse skal være dyrere end de efterfølgende da de skal checke bagudretter om man har lavet noget som man er blevet taget i (citat Ole Bech Jensen, tidl. våbenstrisser i Køge). Hvorfor man til stadighed skal have en dyr tilladelse kan jeg ikke forstå.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#42
Det er fordi våbentilladelsen er en skat, ikke et gebyr.

Hvis det var et gebyr skulle prisen afspejle statens administrationsomkostninger, og så skulle den første tilladelse nok koste ca. en hundredekroneseddel, mens de efterfølgende skulle koste 12,75. Nu er det imidlertid en skat, fastsat ved lov som grundloven kræver (§ 6 b i våbenloven), og så kan det koste præcis så meget som de kan blive enige om på Christiansborg.

Jeg kan godt huske da Schlyter regeringen fastsatte prisen. Det var dengang de også forsøgte at lægge afgift på at slå huller i isen, hvad gør man ikke for at få en finanslov på plads. Den var alligevel for styg, så den gik ikke igennem. Nu kan man betale sin våbenskat, og glæde sig over, at det er gratis at lave hul i isen [xx(]

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#43
Jeg har da solgt min den første og siden købt en ny uden at betale 840 kr for den men det har de vel overset og jeg siger ikke noget.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)