Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tilladelse til riffel med vekselpibe
#21
Jeg har lige ringet og talt med den lokale på våbenkontoret og han var enig med mig i det fornuftige med 3 tilladelser til 1 riffel og 2 vekselløb.
Da der er mange der køber og sælger deres piber til f.eks Blaser, Sauer og S&L, så sparer det politiet for meget arbejde når de kun skal udstede en ny tilladelse til den nye pibe.

Hvis derimod tilladelsen er til et system incl pibe nummer 1 og maan sælger den for at købe en anden, så skal han ændre både tilladelsen til systemet og lave en ny til den nye pibe. Altså dobbelt så meget arbejde.

Jeg har fået tilladelser fra 2 forskellige våbenkontorer på hver 1 system og 2 piber og tendensen er vist at her i Jylland gider vi ikke lave dobbelt arbejde uden at få noget for det.

Det er åbenbart tilfældet på Fyn, såøhh Gammeltoft? Jeg vil gerne have ompibet 2 rifler til prisen for 1.....

HÆ[Wink]

--
mvh M@X.
Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#22
Ja og det næste problem er, hvis man har pibe nr. 2 monteret, og kaliberen på systemet er en anden, så kan man få problemer ved udenlandsrejser.

1 tilladelse til systemet uden kaliber, og 1 tilladelse pr. pibe, uden system nr.

Så kan man også skifte piberne frit imellem alle sine rifler.

Det er jo klart, at hvis man kun har 1 riffel, og ikke har tænkt sig, at anskaffe supplerende piber, behøver man kun den samme tilladelse.

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#23
Har en Sauer 202 - købt for nogle år siden.

Købte en vekselpibe, og da der skulle laves tilladelse på denne viste det sig at systemet var absolut unummereret - og at riflen var døbt med den oprindelige pibes nummer.

Ned til gravøren for at få sat nummer i systemet (iøvrigt et ledigt nummer oplyst af politiet i Esbjerg)

Har nu tilladelse til systemet hvor der i feltet kaliber er anført: se vekselpiber - og selvfølgelig individuelle gratis tilladelser til piberne.
mvh
Svar
#24
Citat:quote:

Jeg har lige ringet og talt med den lokale på våbenkontoret og han var enig med mig i det fornuftige med 3 tilladelser til 1 riffel og 2 vekselløb.
Da der er mange der køber og sælger deres piber til f.eks Blaser, Sauer og S&L, så sparer det politiet for meget arbejde når de kun skal udstede en ny tilladelse til den nye pibe.

Hvis derimod tilladelsen er til et system incl pibe nummer 1 og maan sælger den for at købe en anden, så skal han ændre både tilladelsen til systemet og lave en ny til den nye pibe. Altså dobbelt så meget arbejde.

Jeg har fået tilladelser fra 2 forskellige våbenkontorer på hver 1 system og 2 piber og tendensen er vist at her i Jylland gider vi ikke lave dobbelt arbejde uden at få noget for det.

Det er åbenbart tilfældet på Fyn, såøhh Gammeltoft? Jeg vil gerne have ompibet 2 rifler til prisen for 1.....




M@X, har du ikke fået det sidste rom ud af kroppen endnu??

Jeg forstår ikke hvad du mener???

Jeg har på intet tidspunkt skrevet at jeg er tilhænger af systemet med en fælles tilladelse til system og første pibe!!!!

Det jeg i tråden skriver er at det ikke er ens i politikredsene og at man derfor skal ringe og høre hvordan de "VIL HAVE DET" lokalt.

Min personlige holdning er at det skal skilles således at der er en separat tilladelse på låsen. Netop derfor havde både Lani og undertegnede lavet ansøgningerne til Victory´erne således.
Det ville de bare ikke acceptere på kontoret.

Jeg har lige talt med en af ekspedienterne fra Tommerup jagt. Han har ligeledes fået beskeden om en samlet tilladelse på systemet og første pibe, BÅDE af Harry Henningsen og efterfølgeren[Wink]
Så der er åbenbart flere der har fået den melding fra samme kontor[Wink]

Hvor irriterende det end er, er det stadig en pestilens at det ikke gøres ens over hele landet.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#25
Jamen kære Gammeltoft. Jeg driller jo bare.

At det er lykkedes mig at ændre praksis til noget mere hensigtsmæssigt er jo kun godt. Og man skal ikke altid stole blindt på hvad han siger på våbenkontoret.
Harry har åbenbart ændret mening inden for de sidste par år, da det nok er 2-3 år siden han gav den instruks som er praxis her på egnen, men som han åbenbart har ændret hjemme hos sig selv.

Men du har da fuldstændig ret i at hvis man ringer og spørger ham der skal behandle ansøgningen, så er man da ret sikker på af få ansøgningen igennem hurtigt.

Vi kommer det vist ikke meget nærmere end at der stadig er forskellig måde at gøre samme lille sag på.

Slut herfra.[Smile]



--
mvh M@X.
Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#26
Kære venner,

At der kan være forskellig praksis ved vi alle sammen kan have fordele og ulemper afhængig af hvor man bor. Med hensyn til dette spørgsmål synes det vel ret oplagt at der er en fordel, at man har en tilladelse til systemet og en yderligere pr. pibe.

Hvis den lokale sherif har et problem med det så har man jo altså muligheden for at protestere og bede om at få to tilladelser. Og vil de ikke give det, så bed om en skriftlig afgørelse (der SKAL følge en klagevejledning med en sådan). Hvis det at man vil have skriftlig afgørelse ikke i sig selv er nok til at få sheriffen til at tænke sig om, så foreslår jeg at man søger lidt nytte af sit DJ kontingent og beder dem om at træde ind i sagen. Det kræver naturligvis at man klager, og i den forbindelse overholder klagefristen, men at man sørger for at få DJ til at være med i sagen. Det er jo en af grundende til at betale DJ kontingent. Sund fornuft tilsiger jo at der skal være to tilladelser, og selv om sund fornuft ikke er en retskilde, så tror jeg godt man kan have endda meget stor tillid til justitsministeriet.

Mvh.
Jens

It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#27
@ Max

Jeg fik lavet det nummer der med tre tilladlser til en riffel, af den rare kone i Nyborg, og i guder hun fik læst teksten.

Vis der udstædes en tilladlse til en lås alene, så har du perdifinison en tilladlse på en våbendel og den går ikke ifl afgift loven, lød svaret

Våben tilladlsen ( Den der betales afgift for)
En lås med samme nr som i en pibe.

Våben tilladlse (Afgift fri) Vekselpibe med uafhæning Nr. til låsestol Nr.xxxxx

Så jo den gode Henningsen var i sit es, hold da k....

Men som GT siger der er to stationer der gør det ens.

Mvh Skotten


Svar
#28
Tak for hjælpen, de var da lidt af en hvepserede [Big Grin]. Jeg har nu lagt en ansøgning i politiets postkasse og agter at ringe til dem i morgen. Jeg har selvfølgelig ansøgt om én tilladelse til systemet og én til piben. Fortsættelse følger.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#29
Hvepserede, bestemt ikke.
Der oplyses blot om det faktum at der arbejdes efter forskellig praksis på de forskellige kontorer, det er skam det hele[Wink]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#30
I Thisted er det en tilladelse til system og en tel hver pibe,og det tager kun 5 min lige som i Fakta.

Elis der inde er en knag til det der,,aldrig bøvl.

mvh,Buffalo
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by Buffalo

I Thisted er det en tilladelse til system og en tel hver pibe,og det tager kun 5 min lige som i Fakta.

Elis der inde er en knag til det der,,aldrig bøvl.

mvh,Buffalo



Så går jeg ind for kloning, masseproduktion og spredning.

Selvom Århus har et dårligt ry, synes jeg faktisk det går gelinde, men 5 minutter tager det ikke.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#32
Det må være et nordjysk særkende, i Hobro tager det også 5 min., du dukker bare op, og den bliver lavet med det samme !

No problem !!

[Smile] AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Citat:quote:

Ja. En til system og en til pibe.


Nej nej og atter nej!!!

Det afhænger af hvor du bor i landet!!

Der er ikke nogen lovgivning på området hvorfor politikredsene gør som de finder bedst.

Da jeg mellem jul og nytår fik tilladelsen til min Victory havde vi udfyldt en ansøgning på system og en på piben.

På våbenkontoret rev de ansøgningen til piben i stykker og påførte kaliber på systemet.
Det var den måde det skulle gøres på, var beskeden!

I Århus og andre steder laver de tilladelser på systemer men blandt andet i Odense gør de det ikke!!

Så det afhænger af hvor du bor!

Vil du være sikker så ring på våbenkontoret.

De kan sagtens sige at der er éen måde at gøre det på, men det er fordi de ikke gør det éens over hele landet.

Så kan der komme en uendelig diskution om hvad der er rigtigt og forkert, det er jeg revnende ligeglad med. Det er bare belastende at det ikke er ens over hele landet.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"



Det er nok fordi den gode mand på våbenkontoret i Odense, har fundet ud af at hvis du søger tilladelse til både pibe og låsestol, så har du faktisk krav på tilladelser uden afgift og det kan vi jo ikke have...
Se loven:

Citat:quote:

§ 6 b. For indgivelse af ansøgning om tilladelse efter denne lov betales 840 kr. For følgende tilladelser betales dog ikke:

1) Tilladelser til ammunition,

2) tilladelser til piber, låsestole, aftagelige magasiner og baskyler,

3) tilladelser til lyddæmpere og optisk elektroniske sigtemidler med lysstråle eller med elektronisk lysforstærknings- eller infrarødt udstyr,

4) ind- og udførselstilladelser,

5) tilladelser til genopladning,

6) tilladelser vedrørende de eksplosivstoffer, der er omfattet af forbuddet i § 1,

7) tilladelser til blankvåben,

8) tilladelser til handlende,

9) tilladelser til signalvåben og kombinerede gas- og signalvåben,

10) tilladelser til tilskudsberettigede museer i henhold til museumsloven.



JPL
JPL
Svar
#34
Ajjjj, hvor fedt. Det skal prøves. Det er jo bare at have et fornuftigt samarbejde med sin våbenpusher.

Først køber man låsestolen. Ned til sheriffen efter en gratis tilladelse.

Så køber man en vekselpibe. Ned til Sheriffen efter en gratis tilladelse.

Hvis han brokker sig : klag indtil du får ret.

...Så kan de bare få lavet en ordentlig gennemarbejdet våbenlov istedet for den lappede gamle sæk paragraffer vi slæber rundt på.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#35
Så kom mine tilladelser. En til piben som er gratis og en til 840,- hvor der står Riffel under art og System under kaliber. Det er nok den måde de sniger sig til at tage penge for låsestolen som det vel retteligt er. Idéen med at købe delene enkeltvis er ikke dum men nu har jeg fået tilladelserne og jeg vil gerne holde mig på god fod med min våbenstrisser.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#36
Da jeg fik min S&L "afrika-riffel" med piber i 338 wm og 416 Taylor gik jeg op på våbenkontoret (Kbh) og søgte om tilladelserne. Han lagde ud med at ville samle system og 338'eren på samme tilladelse, men da jeg spurgte om ikke jeg kunne få seperate tilladelse var svaret "tjooo.. Det kan vi nok godt ordne" og sådan blev det.. De var med andre ord nemme at påvirke. Et stærkt argument er jo, at hvis man rejser med riflen monteret med den pibe som ikke optræder på den sammenlagte tilladelse, så skal der nok opstå kaos i diverse eksotiske lufthavne..[8D]

Rune
Svar
#37
Citat:quote:

Så kom mine tilladelser. En til piben som er gratis og en til 840,- hvor der står Riffel under art og System under kaliber. Det er nok den måde de sniger sig til at tage penge for låsestolen som det vel retteligt er. Idéen med at købe delene enkeltvis er ikke dum men nu har jeg fået tilladelserne og jeg vil gerne holde mig på god fod med min våbenstrisser.


Ja, men det er selvfølgelig også meget fair. Og det må også være det der er meningen. Så det kan være det er en af de kampe man bare skal lade ligge, der er jo ingen grund til at stresse systemet unødigt.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#38
Ujensen det er kun den første tilladelse som koster 840 derefter koster de "kun 420 kr." så hvis du har en i forvejen har du betalt for meget.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by Kim Richter

Ujensen det er kun den første tilladelse som koster 840 derefter koster de "kun 420 kr." så hvis du har en i forvejen har du betalt for meget.



Det er min tilladelse nr. 6-7 stykker. Jeg har bare solgt den riffel som jeg havde den dyre tilladelse og så er systemet så underligt at man skal betale 840,- for den næste tilladelse man køber. Endnu en kamp jeg har valgt at undlade at kæmpe. Jeg har lært at man skal vælge sine kampe med omhu.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#40
Det er korrekt at man altid skal have 1 tilladelse til fuld pris. Sælger man den, kommer næste riffel til at koste 840 kr.

Jeg har før prøvet at få en efterregning efter at jeg ved en fejl havde fået en tilladelse til ½ pris.

Betal og vær glad[Smile]

--
mvh M@X.
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)