Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
sydafrika
#1
Så er vi kommet hjem fra vores tur til SA. jeg ved hæfter lige et par foto fra en total vellykket tur med NOMI jagt safari.
sten bukken har 6 " lange opsats og 1.5" i omkreds så total 15"
Impalaen har 24 3/4 " lange stænger

[Image: jagtiafrika025.jpg]
[Image: jagtiafrika034.jpg]
[Image: jagtiafrika054.jpg]
[Image: jagtiafrika062.jpg]
[Image: jagtiafrika075.jpg]
[Image: jagtiafrika081.jpg]
[Image: jagtiafrika090-1.jpg]
[Image: jagtiafrika094.jpg]
[Image: jagtiafrika100.jpg]
[Image: jagtiafrika130.jpg]
Cal. som er blevet brugt er 22-250 og 243w samt 300 mag.
mvh
kristian

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#2
Hej Kristian

Stort tillykke med det flotte resultat.

Men hvad er det for et dyr på det øverste billede?? Albino-Hartebeest eller?? [Smile]

Hvis du har tid og overskud kunne det være fedt med en uddybende beretning om turen
[Wink]
Jimmy
Svar
#3
hej Jimmy
det er en hvid bles buk. det er en stor en af slagsen den er 4" over hvad der skal bruges til guld. den er skudt med en cal. 22-250 på 250 meter
mvh
kristian

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#4
Sådan en har jeg aldrig set.. er de almindeligt forekommende i det område du besøgte?

Jimmy
Svar
#5
hej
ja der var en del af dem men de plejer ikke at blive så store jeg var vist nok temlig heldig med det som jeg fik skudt. sten bukker er temlig stor og Impalaen er også over hvad de normalt ser.
der er også nogle bles bucke som er helt sorte dem skal jeg jage sfter næste år
mvh
kristian

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#6
Hej Kristian

Fede billeder - hvornår skal du afsted igen....[Big Grin]

Jeg har selv lige booket en tur d. 2. oktober.... der er bare lang tid til....[V]

Hvad skød du de forskellige antiloper med?? Kugle/kaliber/gennemskud/flugtafstand?

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Tikka M695, 338 "Pind-is"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#7
hej Asbjørn
jeg skød Zebra med cal. 300 mag den blev skudt på 150 meter den gik 3-5 meter.
den hvide bles buk blev skudt på 220 meter den blev skudt med cal 243w den gik ca 10 meter.
water hog blev skudt på 100 meter den gik ind i noget tæt busskas den blev drevet ud igen af vores tracker jeg skød den igen først i næsen så kom den direkte mod os der efter skød jeg den i høje blad så gik den ned 2 meter fra os. det var tæt på.
impalaen blev skud med en 22-250 80 grains. den gik 300 meter og skulle have flere fangst skud. denne caliber er nok lige lille nok til et så stor dyr.
blue wilder beast blev skudt med en 300 w mag på 100 meter den gik ned i skudet.
bles buken blev skudt på 260 meter med 22-250 den gik ned i skudet.
mounten reed buk blev skudt med 22-250 på 270 meter jeg ramte den lidt lavt i første skud. den vender front til os og jeg skyder den i halsen og den ligger der.
Sten bukken skyder jeg ude på 220 meter men den er i løb. solen var ved at gå ned og tiden løb fra os så Jonny går ned hvor vi sidst så den og rejser den løber da jeg skyder første gang rammer lidt bag på den så løber den op af en bjergside der kan jeg skyde den engang mere der går den ned. den blev skudt med cal.22-250.
Oryx blev skudt på 150 meter med en cL. 300W MAG 3 gange så skal jeg lade igen der er den kun 2 meter fra mig da jeg skyder den igen den går forsat så den får en skud mere så falder den om alle 5 skud sad godt det var barens triple X.
spring bikken blev skudt på 160 meter den gik med en god blad kugle 40 meter så skød jeg igen og den gik ned.

jeg vil gerne af sted til mars april næste år men de er booket så jeg ved ikke hvor når det kan blive
mvh
kristian

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by river

hej Asbjørn
jeg skød Zebra med cal. 300 mag den blev skudt på 150 meter den gik 3-5 meter.
den hvide bles buk blev skudt på 220 meter den blev skudt med cal 243w den gik ca 10 meter.
water hog blev skudt på 100 meter den gik ind i noget tæt busskas den blev drevet ud igen af vores tracker jeg skød den igen først i næsen så kom den direkte mod os der efter skød jeg den i høje blad så gik den ned 2 meter fra os. det var tæt på.
impalaen blev skud med en 22-250 80 grains. den gik 300 meter og skulle have flere fangst skud. denne caliber er nok lige lille nok til et så stor dyr.
blue harter beast blev skudt med en 300 w mag på 100 meter den gik ned i skudet.
bles buken blev skudt på 260 meter med 22-250 den gik ned i skudet.
mounten reed buk blev skudt med 22-250 på 270 meter jeg ramte den lidt lavt i første skud. den vender front til os og jeg skyder den i halsen og den ligger der.
Sten bukken skyder jeg ude på 220 meter men den er i løb. solen var ved at gå ned og tiden løb fra os så Jonny går ned hvor vi sidst så den og rejser den løber da jeg skyder første gang rammer lidt bag på den så løber den op af en bjergside der kan jeg skyde den engang mere der går den ned. den blev skudt med cal.22-250.
Oryx blev skudt på 150 meter med en cL. 300W MAG 3 gange så skal jeg lade igen der er den kun 2 meter fra mig da jeg skyder den igen den går forsat så den får en skud mere så falder den om alle 5 skud sad godt det var barens triple X.
spring bikken blev skudt på 160 meter den gik med en god blad kugle 40 meter så skød jeg igen og den gik ned.

jeg vil gerne af sted til mars april næste år men de er booket så jeg ved ikke hvor når det kan blive
mvh
kristian

Dø ved kølle



Super beskrivelse og super billeder - takker....[Smile]

Uha - der er sgu lang tid til det bliver min tur.....[V][Smile]

Var du tilfreds med Barnes-kuglerne og hvad med udgangshullet?
Grunden til at jeg spørger er, at jeg selv overvejer at købe nogle Barnes MRX eller TSX til min 30.06.
Det største jeg skal skyde er formodentlig blesbuck - men hvem ved hvad der sker hvis der pludselig står en Oryx...[Wink]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Tikka M695, 338 "Pind-is"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#9
hej
ja de var ok. men jeg brugte mange skud på Oryx men Jonny vores PH sage at det første skud ville have været nok. jeg tro at når de selv bruger Barens-x triple så må det være fordi at det er det bedste. der er bare gemmen skud også om du skyder på bladet den går ind og ud i den modsatte side den expander ikke så maget. der er en rest vægt på
100 % hvis du kan finde kuglen. jeg fand to af mine skud i Oryxen de sad lige under skindet i modsatte side.
Hvem skal du rejse med.
mvh
kristian

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by river

hej
ja de var ok. men jeg brugte mange skud på Oryx men Jonny vores PH sage at det første skud ville have været nok. jeg tro at når de selv bruger Barens-x triple så må det være fordi at det er det bedste. der er bare gemmen skud også om du skyder på bladet den går ind og ud i den modsatte side den expander ikke så maget. der er en rest vægt på
100 % hvis du kan finde kuglen. jeg fand to af mine skud i Oryxen de sad lige under skindet i modsatte side.
Hvem skal du rejse med.
mvh
kristian

Dø ved kølle


Jeg skal rejse med Jelling jagtrejser.

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Tikka M695, 338 "Pind-is"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#11
hej Asbjørn
du har noget at glæde dig til.
knæk og bræk med turen. ser frem til at du skriver om den
mvh
kristian

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by river

hej Asbjørn
du har noget at glæde dig til.
knæk og bræk med turen. ser frem til at du skriver om den
mvh
kristian

Dø ved kølle


Hej Kristian

Jeg skal nok skrive, men vi skal desværre først afsted d. 2. oktober...[V]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Tikka M695, 338 "Pind-is"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#13
hej Asbjørn
her er et par foto af de Barens -x som sad i Oryxen
mvh
kristian
[Image: jagtiafrika005.jpg]
[Image: jagtiafrika009.jpg]

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by river

hej Asbjørn
her er et par foto af de Barens -x som sad i Oryxen
mvh
kristian
[Image: jagtiafrika005.jpg]
[Image: jagtiafrika009.jpg]

Dø ved kølle



Yderst interessant - de er jo lige til en reklame.....[Wink][Smile]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Tikka M695, 338 "Pind-is"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#15
hej Kristian, mener du ikke omni hunting safaris, var der selv i august 2007, fantastisk tur, og til dig Asbjørn jeg brugte en cal.6,5x57 med en 9,1 grams dobbeltkern fra rws, det fungerede perfekt,jeg skød steinbuk,mountain reedbuk,blessbuk,common springbuk og impala de blev skudt på afstande af 30 til 250 meter,håber du får en fantastisk tur.
MVH.
PER
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by løvig

hej Kristian, mener du ikke omni hunting safaris, var der selv i august 2007, fantastisk tur, og til dig Asbjørn jeg brugte en cal.6,5x57 med en 9,1 grams dobbeltkern fra rws, det fungerede perfekt,jeg skød steinbuk,mountain reedbuk,blessbuk,common springbuk og impala de blev skudt på afstande af 30 til 250 meter,håber du får en fantastisk tur.
MVH.
PER



Hej Per

Hvad med skudtegn, flugtafstand, gennemskud osv.??

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Tikka M695, 338 "Pind-is"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#17
Hej Asbjørn.
jeg havde gennemskud på alle arter impalaen gik ca. 50 meter med en lungekugle og der var tydelig skudtegn,blessbukken blev ramt temmeligt højt lidt bagtil så den gik ned med det samme, mountain reedbukken blev skudt frontalt mens den lå med tydelig skudtegn hvorefter den gik 10 meter, springbukken fik to gode bladkugler den reagerede på den første med at springe højt lige op i luften hvorefter den gik meget stille afsted nr. to sad midt på skulderen og så var det slut P.h.eren sagde bagefter at nr. to skud var unødvendigt,steinbukken blev ramt med en perfekt bladkugle det resulterede i temmelig meget konsevator arbejde, men den blev på stedet, så kaliber og kugle valg til disse arter var ok [Smile]
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by løvig

Hej Asbjørn.
jeg havde gennemskud på alle arter impalaen gik ca. 50 meter med en lungekugle og der var tydelig skudtegn,blessbukken blev ramt temmeligt højt lidt bagtil så den gik ned med det samme, mountain reedbukken blev skudt frontalt mens den lå med tydelig skudtegn hvorefter den gik 10 meter, springbukken fik to gode bladkugler den reagerede på den første med at springe højt lige op i luften hvorefter den gik meget stille afsted nr. to sad midt på skulderen og så var det slut P.h.eren sagde bagefter at nr. to skud var unødvendigt,steinbukken blev ramt med en perfekt bladkugle det resulterede i temmelig meget konsevator arbejde, men den blev på stedet, så kaliber og kugle valg til disse arter var ok [Smile]



Interessant - takker for oplysningerne...[Smile]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Tikka M695, 338 "Pind-is"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)